Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Architektura, geometrie a výpočetní technika
Foretník, Jan ; Prof.Ing.arch.Jilián Keppl,CSc. (oponent) ; Gürtler, Ivan (oponent) ; Petříčková, Monika (oponent) ; Ryšavá, Hana (vedoucí práce)
Tématem této disertační práce je geometrie, její praktické využití v architektonické praxi (především její aplikace ve výpočetní technice během návrhu a realizace staveb) a způsob její výuky na školách architektury v současnosti. Disertační práce systematizuje a popisuje konstrukce a vlastnosti geometrických objektů, jejich modelování v CAD systémech a příklady jejich použití v praxi, v některých případech včetně způsobu realizace. Geometrické objekty jsou systematicky členěny od bodu přes křivky a plochy až po tělesa. Závěrem práce je návrh úpravy výuky geometrie na školách architektury tak, aby podporovala rozvoj prostorové představivosti na úkor „drilu“ a získané znalosti byly přímo využitelné v architektonické praxi. Doplňkový výzkum (v příloze) analyzuje současný stav výuky geometrie na vybraných evropských školách architektury. Výzkum byl zaměřen na obsah a formu vybraných kurzů a jejich vliv na rozvoj prostorové představivosti.
Vývoj testu pro rozpoznání prostorových schopností
Malý, Tomáš ; Škutková, Helena (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou měření v psychologii, konkrétně online diagnostikou prostorových schopností. Poskytuje stručný pohled na psychologický konstrukt inteligence a způsoby jeho měření, zejména pak v kontextu aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C (Cattell-Horn-Carroll). V rámci ní se zaměřuje na schopnost „Visualization“, která je pojímána jako schopnost zpracovávat vizuální vjemy a manipulovat s nimi ve své představivosti. Práce obsahuje realizaci funkčního softwaru, sloužícího k online počítačovému testování prostorových schopností u dětí předškolního i školního věku.
Software pro rozvíjení prostorové představivosti
Malina, Jiří ; Matějka, Pavel (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato výuková aplikace je pro učitele základních škol, která umožňuje grafické prezentování 3D modelů poskládaných z kostek. Aplikace je vhodná pro rozvoj 3D orientace a rozvíjení prostorové představivosti dětí prvního stupně základní školy avšak může být využit i jinými institucemi. Aplikace je volně šiřitelná a multiplatformní.
Úlohy pro rozvoj prostorové představivosti
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na úlohy pro rozvoj prostorové představivosti. V práci jsou popsány některé pojmy, které jsou s prostorovou představivostí spojeny. Je to například schopnost, vnímání prostoru, nebo samotná představivost. K rozvoji prostorové představivosti napomáhají i různé pomůcky, které jsou v práci také zmíněné. Práce obsahuje jednak rešerši učiva základních a středních škol, rešerši didaktických přijímacích a maturitních zkoušek, ale i informace o testech prostorových schopností. Bakalářská práce je zakončena sadou úloh, která slouží k rozvoji prostorové představivosti.
Vývoj testu pro rozpoznání prostorových schopností
Malý, Tomáš ; Škutková, Helena (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou měření v psychologii, konkrétně online diagnostikou prostorových schopností. Poskytuje stručný pohled na psychologický konstrukt inteligence a způsoby jeho měření, zejména pak v kontextu aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C (Cattell-Horn-Carroll). V rámci ní se zaměřuje na schopnost „Visualization“, která je pojímána jako schopnost zpracovávat vizuální vjemy a manipulovat s nimi ve své představivosti. Práce obsahuje realizaci funkčního softwaru, sloužícího k online počítačovému testování prostorových schopností u dětí předškolního i školního věku.
Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství
Petráková, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
NÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých a dánských učebnicích matematiky a možnostmi cíleného rozvoje prostorové představivosti žáků na 1. stupni základní školy. Dále jsou na příkladu vybrané třídy ze základní školy v Praze zkoumány možnosti využití metody tří průmětů při výuce geometrie na 1. stupni a její vliv na rozvoj prostorové představivosti u žáků tohoto věku. V dané třídě byly vedeny rozhovory mapující nejen úroveň rozvoje prostorové představivosti, ale právě i schopnosti žáků pracovat se zobrazením těles pomocí tří průmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: žák mladšího školního věku, prostorová představivost, tři průměty, koncepce výuky geometrie
Software pro rozvíjení prostorové představivosti
Malina, Jiří ; Matějka, Pavel (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato výuková aplikace je pro učitele základních škol, která umožňuje grafické prezentování 3D modelů poskládaných z kostek. Aplikace je vhodná pro rozvoj 3D orientace a rozvíjení prostorové představivosti dětí prvního stupně základní školy avšak může být využit i jinými institucemi. Aplikace je volně šiřitelná a multiplatformní.
Architektura, geometrie a výpočetní technika
Foretník, Jan ; Prof.Ing.arch.Jilián Keppl,CSc. (oponent) ; Gürtler, Ivan (oponent) ; Petříčková, Monika (oponent) ; Ryšavá, Hana (vedoucí práce)
Tématem této disertační práce je geometrie, její praktické využití v architektonické praxi (především její aplikace ve výpočetní technice během návrhu a realizace staveb) a způsob její výuky na školách architektury v současnosti. Disertační práce systematizuje a popisuje konstrukce a vlastnosti geometrických objektů, jejich modelování v CAD systémech a příklady jejich použití v praxi, v některých případech včetně způsobu realizace. Geometrické objekty jsou systematicky členěny od bodu přes křivky a plochy až po tělesa. Závěrem práce je návrh úpravy výuky geometrie na školách architektury tak, aby podporovala rozvoj prostorové představivosti na úkor „drilu“ a získané znalosti byly přímo využitelné v architektonické praxi. Doplňkový výzkum (v příloze) analyzuje současný stav výuky geometrie na vybraných evropských školách architektury. Výzkum byl zaměřen na obsah a formu vybraných kurzů a jejich vliv na rozvoj prostorové představivosti.
Užití Cabri 3D ve výuce na základních a středních školách
KOCHOVÁ, Ivana
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření pracovních listů z oblasti stereometrie, které by měly žákům usnadnit rozvoj prostorové představivosti a zároveň pomoci učitelům při výuce stereometrie na základních školách. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny s využitím programu Cabri 3D geometrie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.