Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rudolf Sikora: Konec světa? Ekologický komiks
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Nejnovější výstava Rudolfa Sikory (1946, Žilina) je věnovaná ekologické problematice. Sikora ji koncipoval jako naléhavou výzvu všem, komu záleží na budoucnosti naší civilizace a planety, která se podle nejvýznamnějších vědeckých osobností světa dnes nachází v akutním stavu ekologického ohrožení a není daleko od sebezničení. Autor se už od počátku své tvorby na přelomu 60. a 70. let 20. století věnuje otázkám ekologie, později problematiku ekologie propojuje i s kosmologickými úvahami. Studiem materiálů Římského klubu a publikace Meze růstu (1972), jejíž samizdat získal z Polska, jako jeden z prvních i v širším mezinárodním kontextu pochopil aktuálnost a naléhavost řešení ekologické problematiky. Futurologické úvahy a ekologická varování se periodicky objevují v jeho dílech a jsou jedním z leitmotivů jeho tvorby. V současnosti pracuje s formátem takzvaných (eko)komiksů, které vášnivě a často i podvědomě kreslí. Zaplňuje je obrazovými i textovými graffiti, aby je následně prostřednictvím počítače mixoval a dotvořil. Autorskými poznámkami a texty nejednou vstupuje i do svých starších prací a komentuje současný znepokojivý stav naší civilizace. Patří k tvůrcům, kteří s totálním osobním nasazením berou na svá bedra kříž civilizačních a společenských problémů jedince i lidstva. A nepřestává pro ně hledat silné, i když ztemnělé a pochmurné, vizuální metafory. Své varující poselství zároveň příznačně doplňuje o radikální výzvy mocným. Sikorovo umělecké gesto je stále nabité nezkrotnou energií. Člověk pozemšťan v něm neustále pochybuje, nepřestává přemýšlet o smyslu (konci?) naší cesty... Sikora burcuje, nabádá uvažovat a konat všechny, kteří to dokážou. I proto je výstava komplexním ideovým a vizuálním gestem. Náš čas se neuvěřitelně zkrátil, ekologickou situaci dnes pociťujeme jako velké celoplanetární memento – vykřičník, který se nad naší civilizací vznáší, řekl. Rudolf Sikora nechce nechat nikoho lhostejným.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zisky 2018 GVUO: Kateřina Šedá - Bedřichovický poledník
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Akce Kateřiny Šedé jsou nepřehlédnutelné (jako poslední uveďme UNES-CO, jímž vloni reprezentovala Českou republiku na mezinárodním bienále architektury v Benátkách). Výstava v GVUO představí jeden z autorčiných časově nejrozsáhlejších projektů, který odstartovala v londýnské Tate Modern (Od nevidím do nevidím, 2011). Zamýšlené pětileté budování svátku v obci dne 3. září završila velkorysou přestavbou bedřichovického náměstí s prvky odkazujícími k slavné Tate Modern, včetně ikon londýnské metropole (Bedřichovice nad Temží, 2015). Výstava významné české autorky je druhým projektem v rámci cyklu Zisky 2018 GVUO, v němž jsou nákupy uměleckých děl do sbírek GVUO chápány nejen jako další číselná položka v přírůstkové knize, ale především jako duchovní zisk nemateriální povahy pro veřejnost.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zisky 2018 GVUO: (Kon)texty Jána Mančušky
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava (Kon)texty Jána Mančušky je založena na prezentaci dvou prací Veden zdmi otočil jsem se do rohu (2007) a Žena středního věku (2009), které GVUO zakoupila v roce 2018 do svých sbírek. Kurátorský záměr představit na výstavě pouze a jenom tato dvě díla je motivován nejen vědomím náročnosti procesu jejich pochopení, ale také faktem, že velkorysost a čistota instalační prezentace ve výstavním prostoru může napomoct jejich adekvátnímu prožitku. Z výše uvedeného vyplývá, že výstavní blok nemá ambici ukázat Jána Mančušku v jeho celistvém uměleckém rozpětí. Je pouze částečným otiskem jedné autorovy tvůrčí polohy, v níž se zaobíral texty jako nástroji uměleckého sdělování.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Evaluation of Contemporary art as an alternative investment
Havlovicová, Alice ; Vácha, Lukáš (vedoucí práce) ; Hronec, Martin (oponent)
Bibliographic note HAVLOVICOVÁ, Alice. Evaluation of Contemporary art as an alternative in- vestment Prague 2020. 66 pp. Bachelor thesis (Bc.) Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Economic Studies. Thesis supervisor Mgr. Lukáš Vácha, Ph.D. Abstract This thesis investigates the investment performance of contemporary art. In order to analyze the risks and returns of the unique art market environment, the reader is presented with the market specifics, trends, and inefficient. The financial performance of contemporary art is estimated by means of extended models of hedonic regression and repeat-sales regression. Both methods allowš for the treatment of volatility of the art market caused by the infrequency of trading, resulting in two monthly contemporary art market indices. The in- dices are estimated based on auction results of contemporary art spanning from 2003 to 2015, including all artworks sold at least once, which presents a general overview of the contemporary art market. In line with the academic literature on the topic of art investment, the results suggest lower returns of contemporary art than traditional financial assets. Volatility and Sharpe ratios differ in the two indices. Based on the resulting price indices, we conclude that contempo- rary art presents moderate returns...
Islámské umění
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
NÁZEV: Islámské umění AUTOR: Petra Šuková, Bc. KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Viktor Čech, Mgr. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je zkoumat islámské umění v kontextu učení islámu a poukázat na společné prvky s křesťansko-židovskou kulturou, kterou se islám také inspiroval. Práce porovnává určité společné proudy a znaky umění těchto monoteistických náboženství s poukazem na vzájemné vlivy východní a západní kultury, které trvají dodnes. Hlavním předmětem zájmu je lidská postava a pojetí tělesnosti i stereotypy, které o zobrazení člověka v islámském umění máme. Tyto stereotypy a předsudky vůči islámu a islámskému umění jsou tématem také praktické a didaktické části práce, kdy si žáci vyzkouší jak dekorativní, nefigurativní způsob tvorby, tak i úkoly zaměřené na figurativní a současné islámské umění, které nese vlivy západní kultury. KLÍČOVÁ SLOVA: islám, nefigurativní umění, tělo, svaté knihy, tabu, transcendence, mystika, křesťanství, judaismus, identita, stereotyp, současné umění, islamofobie
Tvorba Františka Skály jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SOMMEROVÁ, Zuzana
Téma bakalářské práce se zabývá rozmanitou uměleckou tvorbou českého výtvarníka Františka Skály, která dále slouží jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zvláštním akcentem na vývoj výtvarného projevu. Práce se dále zabývá využitím současného umění v předškolním vzdělávání, výtvarně-projektovou výukou a detailněji rozpracovává také život a dílo Františka Skály. Praktická část je věnována realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirované Skálovou výtvarnou tvorbou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.