Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
HOŘEJŠÍ, Jindra
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem pracovat v mateřské škole s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí, tak aby bylo dosaženo jejich co největšího všestranného rozvoje. Teoretická část je věnována socializaci a jejímu vlivu na osobnost dítěte. Dalším tématem teoretické části je rodina a její vliv na dítě. Poslední část teoretické práce je věnována sociálně znevýhodněnému prostředí, klasifikaci, popisu a v neposlední řadě samotné práci učitelů pracujících se sociálně znevýhodněnými dětmi v mateřské škole. K dosažení výzkumného cíle je využito kvalitativního výzkumu. Jednalo se konkrétně o dlouhodobé zúčastněné pozorování pěti dětí přicházejících ze sociálně oslabeného prostředí do mateřské školy, kde pracuji. Na základě pozorování byly vytvořeny případové studie, které byly vodítkem odpovědí výzkumných otázek. Sledování těchto pěti dětí potvrdilo specifické projevy dětí ze sociálně oslabeného prostředí, jež byly popsány v literatuře. Jednalo se o nedostatečné řečové a komunikační dovednosti, specifické projevy spojené s hodnotovou orientací dětí, zájem o sport a pohybové hry na úkor klidových aktivit. Na základě popsaných oblastí bylo možné stanovit efektivní metody vzdělávání sociálně oslabených dětí.
Zajištění dostupnosti základní zdravotní péče pro děti a mladistvé ze sociálně znevýhodněného prostředí
Kadlecová, Michaela ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá aktuálním stavem fungování zdravotnického systému péče o děti a mládež v České republice s ohledem na důsledky možného zanedbání zajištění základní zdravotní péče vyplývající z obtížné životní situace, a proto úzce související se sociální oblastí. Hlavním cílem práce je zmapovat, zda je současný systém natolik funkční, že nedochází k "propadu sítem" sociálně znevýhodněných jedinců. V teoretické části je pojednáno o problematice života sociálně znevýhodněných jedinců se zaměřením na rodinu a její specifika. Dále se práce zabývá pediatrickou a stomatologickou preventivní a léčebnou péčí, přičemž jsou kromě základních parametrů poskytování rozebrána též rizika při eventuálním zanedbání péče. V řešení zadaného výzkumného cíle byla použita kvalitativní metoda pomocí rozhovorů s návodem. Zkoumaný vzorek byl složen jak z osob se zkušeností se sociálním znevýhodněním - konkrétně rodičů s dětmi z azylového bydlení, kde lze takovou zkušenost předpokládat, tak praktikujících lékařů, kteří s dětmi přicházejí poprvé a nejčastěji do styku - pediatrů a stomatologů, aby byl pohled na danou situaci co nejvíce komplexní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.