Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Undine a Rusalka. Vodní víly v německých a českých pohádkách a možnosti jejich využití při výuce nejen němčiny na prvním stupni základní školy
Trojanová, Šárka ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou adaptací pohádek Undine a Rusalka. První a druhá kapitola práce jsou zaměřené na pohádku jako takovou. Zabývají se vznikem pohádky, jejím vývojem, rozlišením pohádky lidové a autorské společně s jejich významem ve výchově dítěte. Navazuje na to kapitola, která se věnuje vílám a jejich původu ve slovanské mytologii se zaměřením na víly vodní. Čtvrtá a pátá kapitola jsou věnované oběma pohádkám, jejich rozboru, autorům a analýze jejich děje. Akcentováno je zde zejména téma lásky a přírody. Navazuje na to kapitola, která se zabývá komparativní analýzou obou protagonistek. Literárně- didaktická část se zabývá využitím těchto dvou pohádek nejen v hodinách německého jazyka na prvním stupni základní školy, ale sleduje rovněž mezipředmětové vztahy. V práci je uveden konkrétní příklad toho, jakým způsobem lze pohádky do výuky na prvním stupni základní školy zařadit, a to v podobě jednodenního projektu, který pracuje s oběma pohádkami současně. KLÍČOVÁ SLOVA Undina; Rusalka; vodní víla; pohádka; láska; příroda; společnost
Winners and Losers. Images of Women in Theodor Fontane's Novels Frau Jenny Treibel and Effi Briest
Jansová, Iva Bernadetta ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá ženskými postavami v sociálně kritickém románu Theodora Fontana Frau Jenny Treibel, s cílem zjistit, nakolik jsou hrdinky ve své sociální roli spokojené, či zda-li se snaží proti společenským normám bojovat, případně jakou přitom hraje roli jejich sociální vrstva a vzdělání. Také se ptáme, jaké cíle si tyto ženy stanovují a jak se jim daří jejich plnění. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je uveden Fontanův životopis, ve kterém je zdůrazněn význam jeho četných přátelství s ženami a jeho ambivalentní vztah k ženské emancipaci, ve druhé kapitole je na základě rešerše odborné literatury představen poetický realismus, v rámci kterého Fontane jako kritický realista s prvky moderny zaujímá specifické místo, a ve třetí, nejrozsáhlejší kapitole je provedena analýza a interpretace jednotlivých ženských postav románu. Zjišťujeme, že nehledě na sociální původ a vzdělání, hrdinky žijí konformně pod společenskou konvencí, dle které je jejich hlavním životním cílem výhodný sňatek, který se zároveň stává měřítkem jejich úspěšnosti. Pro tu jsou obě protagonistky, mladá intelektuální měšťanka Corinna a zkušenější zástupkyně buržoazie Jenny, ochotné nasadit všechny zbraně a obětovat pravé city. U žádné z postav nelze mluvit o emancipaci, ačkoliv se Corinna svým...
Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách
KECLÍKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá různými pohledy na primární prevenci projevů rizikového chování v prostředí základních škol. V popředí zájmu práce je pak úloha samotného školního metodika prevence. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na prevenci rizikového chování a úlohu metodika prevence na základních školách. Teoretická část charakterizuje sociální patologii, sociální deviaci a sociální normu. Vymezuje pojem rizikové chování a popisuje vybrané projevy rizikového chování, které se ve školním prostředí vyskytují nejčastěji. Zaměřuje se na prevenci rizikového chování a charakteristiku základních škol v České republice. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden na třech základních školách v Jihočeském kraji. Prostřednictvím metody dotazníku a osobních rozhovorů mapuje pohledy žáků osmých a devátých tříd, rodičů, ředitelů a samotných metodiků prevence na primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.