Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a hledá jejich předchůdce v dějinách umění dvacátého století. Výtvarná část představuje realizované projekty, inspirované vybranými díly. V třetí části jsou vyhodnocené dotazníky, zkoumající vztah žáků základních škol k současnému umění a návrh na možné využití prozkoumaných přístupů k tvorbě ve výtvarných projektech pro starší žáky základních škol.
Intervence k zabezpečení bydlení: komparativní pohled
Klika, Petr ; Tomšej, Jakub (vedoucí práce) ; Lang, Roman (oponent)
Rigorózní práce je zaměřena na komparaci právní úpravy různých intervencí v oblasti dostupnosti bydlení. Analýza pokrývá rakouský, italský a český právní řád a zahrnuje instrumenty práva sociálního zabezpečení (sociální dávky a sociální služby) stejně jako určité formy podporovaného bydlení. Komparované jurisdikce byly zvoleny mj. s ohledem na relativně odlišný poměr vlastnického a nájemního bydlení v jednotlivých zemích, Rakousko je zároveň považováno za silný sociální stát, který může představovat zdroj inspirace pro zahraniční tvůrce politik a pravidel v sociální oblasti. V rámci italského právního řádu je pozornost zaměřena především na systém podporovaného bydlení a jeho právní úpravu. Práce sestává z pěti hlavních kapitol: kapitola věnovaná použité metodě, kapitola představující ústavněprávní a mezinárodněprávní aspekty a jednotlivé kapitoly obsahující analýzu české, rakouské a italské právní úpravy. Protože problematika podpory v oblasti bydlení se výrazně odlišuje a jednotlivé právní řády v této oblasti zpravidla neobsahují vzájemně si odpovídající instituty, vychází struktura práce z jednotlivých právních řádů namísto analýzy jednotlivých institutů napříč předmětnými státy. Rakouská i italská úprava zároveň vykazuje značné odchylky v jednotlivých spolkových zemích a regionech. Závěrečná...
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.
Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a hledá jejich předchůdce v dějinách umění dvacátého století. Výtvarná část představuje realizované projekty, inspirované vybranými díly. V třetí části jsou vyhodnocené dotazníky, zkoumající vztah žáků základních škol k současnému umění a návrh na možné využití prozkoumaných přístupů k tvorbě ve výtvarných projektech pro starší žáky základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.