Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení některých problémů stability horniny ve svazích a stěnách s optimalizací kotevních prvků
Holý, Ondřej ; Vojtasík,, Karel (oponent) ; Pruška, Jan (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na problematiku řešení nestabilit ve skalních stěnách a svazích, jejichž projevem je mimo jiné pád horniny a s tím spojená rizika. Objasňuje teoretické aspekty popisu nestabilit a shrnuje sanační metody a technologie k jejich odstranění. Na základě poznatků získaných z konkrétních staveb v ČR a na základě autorem řešeného výzkumného projektu podává návrh na optimalizaci kotevních prvků jako bazální součásti většiny sanačních metod.
Silové a deformační chování duktilních mikropilot v soudržných zeminách
Stoklasová, Andrea ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zabývá sestavením mobilizačních křivek (přenosových funkcí) na základě dat, získaných ze standardního a podrobného monitoringu zatěžovací zkoušky. Zatěžovací zkouška byla provedena na duktilní mikropilotě délky 9 m. V první části práce jsou vysvětleny metody a principy, které byly použity k sestavení mobilizačních křivek. Dále je popsána technologie provádění duktilních mikropilot a zatěžovací zkoušky. V další části práce je obecně vysvětlen postup, který byl aplikován na vyhodnocovaná data. Pro vyhodnocení byl použit tabulkový procesor Microsoft Excel a programovací jazyk Matlab s nástavbou Kernel Smoothing. V poslední kapitole práce jsou interpretovány získané přenosové funkce spolu s plášťovým třením a posunem mikropiloty.
Odvození přenosových funkcí pro vrtané piloty
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. V části teoretické byl ozřejměn princip současně používané metody dle Masopust (1994) pro analýzu vrtaných osamělých svisle zatížených pilot. Dále byl vysvětlen princip fungování metody přenosových funkcí a byl proveden rozbor doporučených tvarů přenosových funkcí používaných v zahraničí a následná definice nutných vstupních parametrů pro vybrané mobilizační křivky. V části praktické byla provedena transformace metody dle Masopust (1994) a výpočet limitních napětí pro piloty, následně byly určeny hodnoty deformačních parametrů přenosových funkcí pro sestavení kubické a hyperbolické mobilizační křivky. V posledním kroku byly přenosové funkce sestrojeny pro patu i plášť vrtaných pilot v různých hloubkách v zeminách soudržných a nesoudržných.
Stanovení únosnosti mikropilot různými domácími a zahraničními metodami
Tarbajová, Mária ; Miča, Lumír (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na popis různých domácích a zahraničních metod, které lze aplikovat na výpočet únosnosti mikropilot v soudržných a nesoudržných zeminách. Hlavním bodem bakalářské práce je stanovení únosnosti mikropiloty na dvou konkrétních případech, přičemž v prvním případě se jedná o soudržnou a ve druhém případě o nesoudržnou zeminu. Následně je provedeno porovnání a zhodnocení použitých výpočetních metod s výsledky zatěžovacích zkoušek.
Řešení některých problémů stability horniny ve svazích a stěnách s optimalizací kotevních prvků
Holý, Ondřej ; Vojtasík,, Karel (oponent) ; Pruška, Jan (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na problematiku řešení nestabilit ve skalních stěnách a svazích, jejichž projevem je mimo jiné pád horniny a s tím spojená rizika. Objasňuje teoretické aspekty popisu nestabilit a shrnuje sanační metody a technologie k jejich odstranění. Na základě poznatků získaných z konkrétních staveb v ČR a na základě autorem řešeného výzkumného projektu podává návrh na optimalizaci kotevních prvků jako bazální součásti většiny sanačních metod.
Silové a deformační chování duktilních mikropilot v soudržných zeminách
Stoklasová, Andrea ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zabývá sestavením mobilizačních křivek (přenosových funkcí) na základě dat, získaných ze standardního a podrobného monitoringu zatěžovací zkoušky. Zatěžovací zkouška byla provedena na duktilní mikropilotě délky 9 m. V první části práce jsou vysvětleny metody a principy, které byly použity k sestavení mobilizačních křivek. Dále je popsána technologie provádění duktilních mikropilot a zatěžovací zkoušky. V další části práce je obecně vysvětlen postup, který byl aplikován na vyhodnocovaná data. Pro vyhodnocení byl použit tabulkový procesor Microsoft Excel a programovací jazyk Matlab s nástavbou Kernel Smoothing. V poslední kapitole práce jsou interpretovány získané přenosové funkce spolu s plášťovým třením a posunem mikropiloty.
Odvození přenosových funkcí pro vrtané piloty
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. V části teoretické byl ozřejměn princip současně používané metody dle Masopust (1994) pro analýzu vrtaných osamělých svisle zatížených pilot. Dále byl vysvětlen princip fungování metody přenosových funkcí a byl proveden rozbor doporučených tvarů přenosových funkcí používaných v zahraničí a následná definice nutných vstupních parametrů pro vybrané mobilizační křivky. V části praktické byla provedena transformace metody dle Masopust (1994) a výpočet limitních napětí pro piloty, následně byly určeny hodnoty deformačních parametrů přenosových funkcí pro sestavení kubické a hyperbolické mobilizační křivky. V posledním kroku byly přenosové funkce sestrojeny pro patu i plášť vrtaných pilot v různých hloubkách v zeminách soudržných a nesoudržných.
Stanovení únosnosti mikropilot různými domácími a zahraničními metodami
Tarbajová, Mária ; Miča, Lumír (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na popis různých domácích a zahraničních metod, které lze aplikovat na výpočet únosnosti mikropilot v soudržných a nesoudržných zeminách. Hlavním bodem bakalářské práce je stanovení únosnosti mikropiloty na dvou konkrétních případech, přičemž v prvním případě se jedná o soudržnou a ve druhém případě o nesoudržnou zeminu. Následně je provedeno porovnání a zhodnocení použitých výpočetních metod s výsledky zatěžovacích zkoušek.
Enigma of submerged fence skin friction sensor
Tesař, Václav
The problem with the known “sublayer fence” skin friction sensor is the disturbance caused by the fence protruding above the surface. Author comes with the solution preventing the premature transition into turbulence or even flow separation. In his original version of thesensor the fence is submerged slightly below the surface. Detailed investigations revealed the pressure difference output to be dependent on creation of two recirculation regions. An attempt tofacilitate the recirculation, quite surprisingly, has led to the merging of the vortices and total disappearance of a useful output signal.
Sonda se žhavenými drátky uspořádaná pro měření povrchového tření v blízkosti drsné stěny
Jonáš, Pavel ; Mazur, Oton
Článek je věnován problematice měření okamžitého povrchového tření v mezní vrstvě na rovinném drsném povrchu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.