Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Dvě pastorální mše z ledenické hudební sbírky
ŠIMEK, Martin
Bakalářská práce se zabývá dvěma vokálně instrumentálními kompozicemi z první poloviny 19. století, které byly určeny pro provozování při vánoční bohoslužbě. Skladby se dochovaly na kůru kostela v jihočeských Ledenicích. Při možnostech chrámového hudebního provozu na menším městě byly po většinu církevního roku prováděny skladby menšího rozsahu pro minimální obsazení. Ctižádostí kantorů bylo provádět o Vánocích skladby většího formátu. V ledenické sbírce se vedle menších pastorel objevují také pastorální mše, které co do rozsahu představují nejambicióznější kompozice proveditelné na venkovském kůru. Součástí práce bude edice obou mší v digitální sazbě, jejich popis, porovnání použitých prostředků a kritická zpráva.
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Klavírní koncert g moll, op. 33, Antonína Dvořáka - raná a konečná verze
Šmídová, Ludmila ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kachlík, Jan (oponent) ; Ottlová, Marta (oponent)
disertační práce Klavírní koncert g moll, op. 33, Antonína Dvořáka - raná a konečná verze Kritická edice notového textu // Studie ke vzniku, vydání a provozování díla Práce je věnována Koncertu pro klavír Antonína Dvořáka z roku 1876, výjimečnému dílu jak v české hudební tvorbě 19. století, tak v evropském kontextu, jež bylo po velmi dlouhou dobu zatracováno pro svůj klavírní part. Disertace shrnuje veškeré dosavadní poznatky v oblasti historie vzniku a recepce Dvořákova Klavírního koncertu. Ty dále na základě dobových písemných pramenů (korespondence a dobového tisku, mnohdy dosud neznámých) prověřuje, opravuje zkreslené a mylné informace a doplňuje o nová zjištění (týkající se provedení, interpretů, úprav). Díky nim předkládá nový pohled na historii recepce této kompozice od vzniku až do začátku našeho století. Jako první detailně zkoumá i všechny notové prameny a vyhodnocuje vztahy mezi nimi (autograf s revizemi mezi lety 1876 - 1883, opis, který si pořídil Leoš Janáček v letech 1878/9 a materiály prvního tisku J. Hainauera z roku 1883). Kriticky se staví k vydání z roku 1956 Společnosti Antonína Dvořáka v Praze a ve svazcích II a III disertace předkládá editorské manuskripty nové kritické edice - a to jak definitivní verze z roku 1883, tak i nedávno objevené, dosud nepublikované rané verze díla...
Systém pro podporu záznamu notových podkladů
Rejthar, Edvard ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Hudebníci potřebují zaznamenávat melodie do not. Na papír se noty píšou velmi pohodlně, ale ztrácíme výhody digitalizace -- snadné šíření a strojové přehrávání not. Na druhou stranu uživatelské rozhraní počítače není uzpůsobeno pro psaní not a ovládání notových editorů není triviální. Hudebníci tedy tíhnou k zápisu hudby do prostého textu. Příkladem jsou nám nesčetné internetové zpěvníky, kde se hudba minimalisticky značí akordickými značkami, pozicovanými nad místem ve zpívaném textu. Tento prostý text však není možno jednoduše přehrát. Právě program Mordent, kterého se naše práce týká, se snaží být mezičlánkem mezi prostým textem a partiturou. Jedná se o aplikaci pro hudebníky; je napsána v objektově orientovaném PHP a využívá sazečský procesor Lilypond, aby z uživatelského vstupu generovala soubory typu PDF, PNG či MIDI. První verze aplikace však byla omezená a nepříliš uživatelsky přívětivá. Testování mezi uživateli přineslo podněty k vylepšení. Tato práce dokumentuje průběh testování a významné změny, které aplikaci rozšířily: nové vlastnosti editoru, změna designu, aby byl kompatibilní s mobilními zařízeními, a konečně sérii hudebních her pro podporu sluchových schopností a hudební nauky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.