Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka prostorové geometrie na SŠ
Smetana, Adam ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
1 Název práce: Výuka prostorové geometrie na SŠ Autor: Adam Smetana Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petra Surynková, Ph.D Abstrakt: Tématem této práce je výuka prostorové geometrie na středních školách. Na názorných ilustracích jsou znázorněny základní pojmy prostorové geometrie, rozebírány jsou i modelové situace. Práci tvoří soubor vyřešených a rozebraných demonstrativních příkladů, se kterými se učitel na střední škole může potkat. Všechny řešené příklady jsou podloženy 2D i 3D applety v software GeoGebra pro lepší představivost. Klíčová slova: výuka, prostorová geometrie, řezy, GeoGebra
Populární literatura a její místo na střední škole
Bogoczová, Markéta ; Králíková, Andrea (vedoucí práce) ; Brož, František (oponent)
Diplomová práce se zaměří na populární literaturu a její místo na střední škole, konkrétně se bude jednat o výzkum, nakolik je tato literatura zastoupena v seznamech literatury k maturitní zkoušce a také se na základě ukázek pokusí podat návrhy, jak by mohly vypadat nejen hodiny literární výchovy, jaké otázky by mohly být studentům kladeny, ale budou vytvořeny pracovní listy k maturitní zkoušce, jejichž výňatky jsou vybrány právě z titulů populární literatury. Jako výchozí zdroje budou využity základní slovníkové práce, příručky pro základní a střední školy, Trávníčkovy výzkumy čtenářství a čtenářské kultury a také odborné práce týkající se jak populární kultury, tak i literatury pro děti a mládež.
Názory žáků a rodičů na prestiž různých typů vzdělání na píseckých středních školách
ZAPLETALOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá názory rodičů a žáků na prestiž různých typů vzdělání na středních školách v Písku. Práce prezentuje závěry některých českých i mezinárodních výzkumů, zabývajících se problematikou středního školství. Popisuje okolnosti, které ovlivňují studium střední školy, představuje historický vývoj a současnost českého středního školství a také systém středního školství v některých okolních státech. Charakterizuje písecké střední školy a jejich studijní obory a nabízí pohled na žáka střední školy z psychologicko-sociologického hlediska. Získaná data vlastního kvalitativního výzkumu jsou dále interpretována a vyhodnocována a v následné diskusi porovnávána se zjištěními výchozích výzkumů. Za nejprestižnější typ středního vzdělání je, jak žáky, tak jejich rodiči, považováno střední všeobecné vzdělání, na druhém místě je to střední odborné vzdělání s maturitou a na místě posledním je to střední vzdělání s výučním listem. Mezi rodiči je možné zaznamenat rozdílné hodnocení prestiže školy a jejího významu pro život. Značnou roli při výběru školy sehrává kulturní kapitál. Rodiči preferovaným typem vzdělání je střední odborné vzdělání s maturitou. Prestiž všech typů středního vzdělání se u nás však v poslední době snižuje, zejména z důvodu absence přijímacího řízení na střední školy, špatně nastaveným systémem financování školství a vysokého počtu soukromých středních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.