Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnávací analýza primárního a sekundárního vzdělávání ve Finsku a Jižní Koreji v letech 2012 až 2014
Bernášková, Alice Olivie ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá mezinárodní evaluací vzdělávání. Ukazuje poslední data z šetření PISA 2012 a indexu vzdělání společnosti Pearson. Dále vysvětluje základní teoretická východiska, zejména mezinárodní normu pro klasifikaci vzdělávání, teorii národního kurikula, modely vzdělávacích systémů a základní poznatky z edukačního prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat OECD a výsledky studií jiných autorů. Podrobně popisuje fungování vzdělávacích systémů ve Finsku a v Jižní Koreji. Dále přináší výsledky, že vzdělávací systémy vybraných zemí fungují na opačném principu. Zatímco finský vzdělávací systém pracuje s pozitivní motivací a spoluprací, korejský vzdělávací systém pracuje s negativní motivací a konkurencí. Společným rysem jsou kvalitní učitelé a model jednotné školy bez selektivního vzdělávání.
Reinhold Huyer (1850-1928). Život a dílo regionálního historika a městského archiváře
KOUBKOVÁ, Hana
Předložená bakalářská práce je pokusem o první komplexnější zachycení života, veřejné činnosti a díla středoškolského učitele, městského archiváře a regionálního historika Reinholda Huyera (1850-1928). Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje osobní život Reinholda Huyera, jeho studium, rodinu, život v Českých Budějovicích a poslední roky strávené na Dobré Vodě u Nových Hradů. Druhá kapitola pojednává o působení profesora Huyera v německých spolcích ve městě (Deutscher Böhmerwaldbund, Deutsche Liedertafel), o jeho práci ve škole a v městském archivu. Třetí kapitola je zaměřena na dílo Reinholda Huyera. Po závěru, který rekapituluje životní osudy a činnost této osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh. Práce vznikla na základě prostudování regionálního tisku a Huyerovy dosud nezpracované osobní pozůstalosti uložené ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích.
Vyhodnocení prostředků vynaložených na sledování hodnocení (evaulaci) kvality vzdělávání středních škol kraje Vysočina v letech 2005 - 2011
Pech, Ondřej ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr nejlepšího evaluačního nástroje pro odbor školství kraje Vysočina, který usnadní hodnocení kvality a úrovně škol v tomto kraji. Práce se věnuje zejména vysvětlení základních pojmů souvisejících s procesem evaluace a dále pak pojmům spojeným s kvalitou a managementem kvality. Bakalářská práce identifikuje různé metody evaluace a podrobně popisuje proces autoevaluce. Následná analýza středního školství v kraji Vysočina vyhodnocuje a analýza současných evaluačních nástrojů vede k doporučení nejvhodnějšího evaluačního nástroje.
Analýza oblastí středního školství Jihočeského kraje ve vztahu k požadavkům trhu práce
Janíčková, Kristýna ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu aktuálního stavu středního vzdělávání v Jihočeském kraji ve vazbě na uplatnění absolventů středních škol na trhu práce. V teoretické části zmíním základní skutečnosti z oblasti středního vzdělávání. Analytická část pak vyhodnotí strategické programové dokumenty a výroční zprávy škol a úřadů práce z let 2001 až 2008. Na základě těchto poznatků zformuji závěr, který vyhodnotí soulad mezi nabídkou absolventů středních škol a jejich poptávkou ze strany firem v rámci zkoumaného regionu. Poptávku ze strany firem odhadnu na základě analýzy dostupných informací a dat.
Analýza středního vzdělávání v hl. m. Praze s důrazem na požadavky trhu práce
Hypšmanová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá středním vzděláváním, konkrétně v hl. m. Praze. Hlavním cílem je zjistit, zda absolventi středních škol nacházejí uplatnění na trhu práce v Praze. Dokument je rozdělen do čtyř kapitol, první vysvětluje pojem vzdělávání, jeho strukturu a legislativní úpravu. Druhá kapitola se zabývá středním vzděláváním v České republice, třetí kapitola konkretizuje střední vzdělání v hl. m. Praze se zaměřením na absolventy středních škol. Čtvrtá kapitola charakterizuje trh práce v Praze a analyzuje naplnění trhu práce absolventů. Závěr se zabývá otázkami, které byly položeny v úvodu, a naplněním cílů bakalářské práce. Bakalářská práce je zpracována na základě dat z Českého statistického úřadu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ústavu pro informace ve vzdělávání, Národního ústav odborného vzdělávání, Ministerstva práce a sociálních věcí a krajských ročenek.
Střední vzdělávání v Moravskoslezském kraji a jeho vazba na trh práce
Foldinová, Eva ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá středním vzděláváním v Moravskoslezském kraji a jeho vazbou na trh práce. Cílem práce je zjistit, zda struktura oborů středních škol odpovídá poptávce na trhu práce. V práci jsou využita data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání a Úřadu práce. Ke zpracování byly použity metody deskriptivní, komparativní a metoda analýzy dat. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmu vzdělávání, zabývá se vzdělávací soustavou a vzdělávací politikou ČR. V praktické části se práce zaměřuje na vzdělávací soustavu Moravskoslezského kraje s důrazem na střední vzdělávání, jeho obory a návaznost na trh práce. Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji je úplná, zahrnuje tedy všechny stupně vzdělání od základního po vysokoškolské. Vývoj v oblasti středního vzdělávání v kraji odpovídá celorepublikovému trendu. Zvyšuje se podíl absolventů středního vzdělání s maturitou a vysokých škol. Postavení absolventů na trhu práce v Moravskoslezském kraji se od roku 2001 výrazně zlepšilo. Vzdělávací soustava v kraji do značné míry odráží požadavky trhu práce, ale dlouhodobě existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit, především díky nízkému počtu absolventů ovlivněnému malou atraktivností těchto oborů pro studenty.
Operační výzkum na středních školách
Mančíková, Táňa ; Šindelářová, Irena (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Operační výzkum je soubor různých disciplín, které pomocí aplikace matematických metod hledají optimální řešení složitých problémů. Jednotlivé disciplíny, základy z nich, popř. celý obor se běžně vyučuje na vysokých školách v České republice. Ze sekundárního vzdělávání bylo toto učivo vyřazeno před dvaceti lety. Tato práce se zabývá tím, z jakých důvodů by bylo vhodné a jak by bylo možné témata operačního výzkumu opět středoškolským studentům přiblížit. Zabývá se teoretickým pozadím i ryze praktickými otázkami. Pro tyto účely byly také zařazeny části s návrhy didaktiky a metodiky vyučování tohoto předmětu. Výsledkem je ucelený pohled na možnost znovuzavedení disciplín operačního výzkumu do středních škol a do povědomí jejich studentů.
Analýza středoškolského vzdělávání v kraji Vysočina
Kodysová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje středoškolské vzdělávání v kraji Vysočina a v návaznosti na zjištěné skutečnosti hodnotí specifika vzdělávání a možnost uplatnění absolventů na místním trhu práce. V práci jsem využila dostupná data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání, Úřadu práce a příslušných ministerstev. Při zpracování jsem použila metodu popisnou, komparativní a metodu analýzy dat. Teoretická část vysvětluje základní pojmy používané ve vzdělávání a ve vzdělávací politice. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé druhy vzdělání na středních školách v kraji a porovnávám je s celorepublikovými hodnotami. Středoškolská vzdělávací soustava v kraji je úplná a oproti průměru České republiky vykazuje drobné odchylky. Kraj Vysočina má mírně nižší zastoupení studentů v obecných oborech gymnázií a vyšší zastoupení studentů v oborech s výučním listem bez maturity. Z hlediska dalších specifik se v kraji objevuje několik oborů, které nemají jinde v České republice zastoupení. Postavení absolventů na trhu práce v kraji Vysočina je v posledních třech letech problematické. Až do roku 2007 míra nezaměstnanosti absolventů klesala, od roku 2008 pozvolna opět stoupá. Příčinou jsou následky ekonomické recese, která průmyslově-agrární region postihla v plné síle. Absolventi oborů středních škol hledají uplatnění hůře. Zaměstnavatelé upřednostňují uchazeče s praxí a zkušenostmi a absolventi si své postavení komplikují přehnanými požadavky a očekáváními. Celkově lze říci, že nabídka vzdělávání na středních školách odpovídá požadavkům trhu práce. Dlouhodobě ovšem existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit. I když v posledních dvou letech opět mírně stoupá podíl studentů v řemeslných oborech, na trhu práce se to projeví se zpožděním.
Finanční gramotnost pro střední vzdělávání
RŮŽIČKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje finanční gramotnosti ve středním vzdělávání a možnostem jejího zvyšování. V práci je popsána administrativní cesta od plánování až po uvedení požadavků na žáky do praxe. Dále je zmíněn význam finančního vzdělávání pro společnost i jednotlivce. Jsou popsány základní dokumenty pro tuto problematiku a role zainteresovaných ministerstev a bankovního sektoru. Řešena je také podpora pedagogických pracovníků, kteří se výuce finanční gramotnosti na středních školách věnují. Praktická část práce sleduje výzkum finanční gramotnosti prováděný na střední odborné škole, jeho organizaci a výsledky. Závěry výzkumu jsou porovnány se závěry kvantitativního výzkumu realizovaného pro Ministerstvo financí v roce 2007. Cílem práce je zjistit, zda žáci, kteří výuku základních prvků finanční gramotnosti již absolvovali, dosahují většího přehledu, vykazují vyšší znalosti a dokáží se lépe orientovat na finančním trhu než respondenti výzkumu z roku 2007. V závěru práce jsou sdělena klíčová zjištění výzkumu a obsaženy návody, rady a doporučení, jak je možné výukový proces více zefektivnit.
Jaroslav Maňák - profesor v oblacích
MLČÁK, Martin
Předkládaná diplomová práce se zabývá životem a veřejnou činností středoškolského profesora Jaroslava Maňáka. Svou aktivitou a pílí se zasloužil o vzkvétání spolkového života v Českých Budějovicích. Dále mu vděčíme za rozvoj sportovního letectví v jižních Čechách. Práce je, kromě úvodu a závěru, rozdělena do pěti hlavních kapitol. První kapitola stručně pojednává o celém životě Jaroslava Maňáka. Druhá kapitola popisuje stav středoškolského školství ve městě a pedagogické působení pana profesora. Následuje nejobsáhlejší kapitola věnovaná letectví. Člení se do šesti podkapitol a přibližuji zde oblast největšího zájmu Jaroslava Maňáka. Další kapitola si všímá meteorologických pozorování a rekapituluje stav pozorování ještě před Maňákovým působením. Poslední pátá kapitola pojednává o působnosti profesora Maňáka v méně významných spolcích ve městě. Každému spolku je věnována samostatná podkapitola. Po závěru, který rekapituluje životní osud a činnost osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.