Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebekontrola žáků jako pedagogické téma: problematika měření pomocí sebehodnoticích dotazníků
Papajoanu, Ondřej ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Štípek, Jiří (oponent)
Sebekontrola je jedna z klíčových nekognitivních dovedností, k jejímuž měření se často užívají sebehodnoticí dotazníky s položkami vybavenými hodnoticími škálami. Takto získané výsledky však mohou být zkresleny rozdíly v užívání škály respondenty, což může vést k nesprávným závěrům při porovnávání úrovně sebekontroly napříč různými skupinami respondentů. Cílem práce je analyzovat rozdíly v úrovni sebekontroly žáků studujících na vybraných středních školách různého typu na základě jejich (nekorigovaného) sebehodnocení a sebehodnocení korigovaného o rozdíly v užívání škály pomocí metody ukotvujících vinět. Empirická část práce se skládá ze dvou studií. V rámci první (pilotní) studie je přeložen dotazník k měření sebekontroly, vytvořeny ukotvující viněty pro oblast sebekontroly a formulace těchto vinět je skrze vyhodnocení dotazníkových položek a rozhovorů s žáky ověřována s ohledem na dodržení základních předpokladů metody ukotvujících vinět. V rámci druhé (hlavní) studie je porovnáváno (ne)korigované sebehodnocení sebekontroly a hodnocení ukotvujících vinět na vzorku žáků vybraných pražských středních škol různého typu (N = 312). Ukázalo se, že existují rozdíly v hodnoticích standardech mezi žáky studujícími na různých typech středních škol v Praze. Rozdíly v užívání škály mezi respondenty tak...
Osobnostní rozvoj pedagoga v křesťanském a duchovním kontextu
Žižková, Johana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nabízí náhled na křesťanství jako na jedno z podnětných teoretických východisek osobnostního rozvoje pedagoga. Vymezuje principy osobnostního rozvoje pedagoga v duchovním, konkrétně křesťanském, kontextu a představuje možnou praktickou cestu duchovního rozvoje. Činí tak s přihlédnutím k současným společensko-kulturním podmínkám a v kontrastu s vybranými humanizujícími pojetími osobnostního rozvoje. V samotném úvodu práce je osvětlena má motivace pro výběr této tematiky, na kterou navazuje vymezení základních pojmů. Část práce je věnována nezbytné podmínce uskutečnění osobnostního a duchovního rozvoje - seberozvoji pedagoga. Následující kapitola se zabývá porovnáním přístupu teoretických východisek, která výrazně obohatila můj způsob přemýšlení o osobnostním rozvoji. Jde o humanistickou psychologii, osobnostní pojetí dítěte a hlavně o křesťanské učení, které má nezpochybnitelný vztah k osobnostnímu rozvoji, a to jak v pojetí teoretickém, tak v praktickém křesťanském životě. V závěru bakalářské práce je představen motivačně vzdělávací kurz VYTAX, který se zabývá osobnostním rozvojem pedagoga v křesťanském kontextu v praxi, a to konkrétně v prostředí Církve adventistů sedmého dne. Klíčová slova Osobnostní rozvoj, duchovní rozvoj, seberozvoj pedagoga, sebekázeň, láska, víra

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.