Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
KOTLÍN, Roman
Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.
Motivace k pohybu u dětí v předškolním věku
ŠPERLOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu pro vývoj dítěte v období od narození po vstup do základní školy a nabídnout učitelkám v mateřských školách některé cesty, jak děti k pohybu motivovat a současně příznivě působit na rozvoj jejich osobnosti. Za nejpodstatnější část cesty považuji ale tu cestu nás dospělých, kterou je mnohdy třeba změnit, pokud chceme, aby po ní dítě kráčelo po nás. Tato bakalářská práce slouží i jako prostředek k zamyšlení se nad sebou samým a nad svým vztahem k sobě, k pohybu i dítěti. V teoretické části se zaměřuji na hledání podstaty vzniku vnitřní motivace k pohybu v životě dítěte, a to ve dvou oblastech lidského bytí, kterými jsou tělo a duše. Poukazuji na některé kritické body v životě dítěte v rodině i v mateřské škole, ve kterých dochází často ke zlomu, a to k potlačení či podpoře vnitřní motivace. Praktická část nabízí pohled učitelky na projev dítěte v mateřské škole (výsledky pozorování) a pohled na situaci v rodině (analýza dotazníků a rozhovory s rodiči) s ohledem na motivaci dítěte k pohybu, ale i k celkovému zdravému životnímu stylu. Oba pohledy porovnávám a hledám možné příčiny fyzických i psychických problémů dětí a nabízím možnosti podpory motivace k pohybu a zdravého životního stylu dítěte. Z výsledků mého šetření vyplynulo, že problém motivace k pohybu u dítěte pramení z rodiny a je způsoben jak přístupem rodičů k výchově, tak dědičnými předpoklady schopností dítěte. Mateřská škola může nabízet možnosti k většímu rozvoji schopností dítěte a pokusit se ho nasměrovat na cestu zdravého životního stylu, ale deficit,se kterým dítě přichází z rodiny, bývá někdy velmi výrazný a motivování dítěte k získávání postojů, názorů a návyků tolik odlišných od těch, ke kterým je vychováváno, je velmi obtížné a ne vždy úspěšné.
Pojištění pro případ pracovního úrazu a nemoci z povolání ve vybraných zemích: Insurance for accidents at work and occupational deseases
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka ; Magerská, Vítězslava ; Švehlová, Katarína
Přehledné tabulky úrazového pojištění ve vybraných zemích (základní principy, pojistné, příjemci dávek, kompenzace v dočasné a trvalé pracovní neschopnosti).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí
VAŇKOVÁ, Ilona
Má bakalářská práce {\clqq}Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí`` se zabývá podmínkami pro rozvíjení hudebního nadání ve školských institucích pro předškolní vzdělávání. Jejím cílem je zjistit podmínky a navrhnout doporučení pro podporu těchto dětí. V teoretické části se zabývám problematikou nadání v předškolním věku, projevy hudebního nadání, charakteristikou osobnosti dítěte s těmito projevy a jeho podpora. Součástí práce je výzkum podmínek pro podporu hudebního nadání v MŠ a ZUŠ, zahrnuje pozorování v příslušných institucích a vyhodnocení dotazníků. Praktická část práce obsahuje program pro rozvíjení nadání předškolních dětí.
Motorické schopnosti dětí ve věku 6 -7 let v Českých Budějovicích\\
KUNCOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň motorických schopností 6-7 letých dětí. Výzkum probíhal ve druhé třídě na Základní škole Kubatova v Českých Budějovicích. Celkový soubor měl rozsah 42 žáků. Mým úkolem bylo porovnat úroveň jejich výkonových i koordinačních schopností s předpokládanou úrovní, vymezit jejich vzájemné vztahy, porovnat chlapce a děvčata, porovnat sportovní a nesportovní třídu.
Produktivní pracovní týmy.
VRBKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá rolí psychologa ve vytváření pracovních týmů. Organizací, ve které jsem prováděla kvalitativní výzkum, je Policie České republiky. Chtěla jsem potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že role psychologa při vytváření policejních pracovních týmů je nenahraditelná. Při výzkumu jsem použila metody rozhovoru, pozorování a dotazování. Policejní týmy se vytvářejí k řešení určité problematiky (např. obchod s drogami) nebo k řešení určitého trestného činu (např. vraždy). Zjistila jsem, že policejní pracovní týmy vytváří vždy nadřízený. Členy týmu si vybírá podle specializace, zkušeností a schopností. Policejní psycholog se vytváření týmů neúčastní. Policejní psycholog vybírá nové policisty - testuje paměť, reakční čas a inteligenci uchazečů o policejní práci. Noví policisté musí také projít testy osobnosti. Všechny tyto testy jsou nezbytné, protože policejní práce je extrémně náročná. Dalším úkolem policejního psyychologa je výuka a výcvik policistů - psycholog je učí asertivnímu jednání, metodám, jak se vyrovnat se stresem, jak jednat se suicidanty. Velmi důležitou součástí práce policejního psychologa je poradenství, které slouží policistům i jejich rodinám. Psychologové také zajišťují posttraumatickou péči o policisty. Tato péče je zřízena pro policisty, kteří použili zbraň, vyšetřují smrt dítěte nebo obzvlášť závažnou vraždu. Policejní psychologové také pracují jako konzultanti při vyšetřování, zejména při vyšetřování sebevražd, znásilnění a týrání dětí. V takových případech pomáhají uklidnit situaci, zklidnit poškozeného, také pomáhají při výslechu a instruují policisty, jak jednat s poškozeným.
Manažerské dovednosti v procesu jednání a vyjednávání
Kadlec, Čestmír ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Studený, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou manažerských schopností a dovedností v procesu jednání a vyjednávání. Znalosti a dovednosti manažera jsou významným faktorem efektivity práce manažera a ovlivňují rovněž efektivní fungování podniku jako celku. Úvodní část této práce se zabývá obecnou charakteristikou osobnosti manažera, shrnuje podstatné schopnosti a dovednosti, které jsou důležité pro práci manažera. Dále vysvětluje blíže samotný proces jednání a vyjednávání, roli informace v procesu jednání a vyjednávání a závěr úvodní části patří systémům podporující proces jednání a vyjednávání. V další části se věnuje vypracování podrobné analýzy zjištěných poznatků u manažerů společnosti OVB Allfinanz, a.s. Cílem této bakalářské práce je popis a hodnocení vybraných znalostí a dovedností manažerů a podání návrhu na jeho změnu. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že úroveň manažerských způsobilostí ve zkoumaném podnikatelském subjektu je velice dobrá. Dospěla jsem k závěru, že úspěšnost vedoucího pracovníka ovlivňují zejména dovednosti v oblasti vedení a motivace podřízených pracovníků.
Vypovídací schopnost účetní závěrky
Tesařová, Petra ; Janhubová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Žaloudková, Květa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá účetní závěrkou a její vypovídací schopností. Základní východisko tvoří příslušný právní rámec platný v ČR a legislativní úprava účetní závěrky Evropských direktiv a Mezinárodních účetních standardů IFRS. Druhou část představuje analýza vypovídací schopnosti účetní závěrky na praktickém příkladu. Cílem této práce je zhodnotit, zda vypovídací schopnost účetní závěrky je dostačující pro potřeby jejich uživatelů.
Účetní závěrka - pojetí české legislativy vzhledem k IFRS
Ernstbergerová, Jana ; Nováčková, Zdenka (vedoucí práce) ; Mejzlík, Ladislav (oponent)
Diplomová práce pojednává o českém pojetí řádné individuální účetní závěrky, a to zejména z pohledu Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Nejprve řeší principy a zásady zakotvené v Koncepčním rámci IFRS a dále navazuje rozborem požadavků těchto standardů na jednotlivé výkazy. Opomenuta nezůstává ani problematika událostí po datu účetní závěrky. V druhé části je shodným způsobem tematizována účetní závěrka podle českých předpisů, a to již jen na podkladě rozdílů vůči IFRS. Další kapitola rozpracovává přípravné práce k české účetní závěrce. Poslední kapitola je věnována vypovídací schopnosti účetní závěrky a faktorům, které ji mohou ovlivnit, včetně zamyšlení nad základními nedostatky současné konstrukce české účetní legislativy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.