Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Preventivní aktivity v oblasti prevence poruch příjmu potravy a jejich realizace na vybraných základních školách
Hubálková, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy ve školním prostředí. Cílem je zjistit, jaké preventivní aktivity jsou realizované v této oblasti na vybraných základních školách v Praze 8. Práce uvádí čtenáře do problematiky rizikového chování, práce metodika prevence včetně tvorby minimálního preventivního programu a prevence samotné. Tyto kapitoly práce shrnují základní aspekty odborné práce metodiků prevence a jejich multioborového zaměření. Do teoretické části práce spadá také přehled nejčastějších poruch příjmu potravy včetně možných okolností jejich vzniku, důsledků, způsobů léčby a spolupracujících subjektů. Klíčovou částí práce je kapitola zabývající se reálným průzkumem ve vybraném vzorku kolektivu školních metodiků prevence. Pro získání informací byla zvolena metoda anonymního dotazníkového šetření, jejíž výsledky ukázaly typy realizovaných preventivních aktivit a také způsoby jejich provedení. Dotazník dále zjišťoval obecnou informovanost metodiků prevence o problematice poruch příjmu potravy. Výsledky dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny s ohledem na teoretickou část práce. Šetření ukázalo, že preventivní aktivity v oblasti poruch příjmu potravy jsou na školách v jejich minimálních preventivních programech zahrnuty. Realizace těchto programů je dle výzkumu...
Pozice školního metodika prevence a změny v jeho činnosti
Kubovčiaková, Helena ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Školní metodik prevence (v této práci též "preventista") má ve školním prostředí klíčovou úlohu v úspěšném předcházení rizikovému chování. Jeho funkce prošla od doby svého vzniku změnami, stejně tak kontext jeho působení. Tato práce se soustředí na proces vývoje role preventisty a na změny, jež ovlivnily aktuální pozici školního metodika prevence. Rovněž nastiňuje aktuální problémy pojící se s výkonem funkce školního preventisty. Teoretická část uvádí platný legislativní rámec, v němž se školní metodik prevence pohybuje, i legislativu dřívější, a upozorňuje na možná úskalí některých právních norem. Dále zařazuje osobu ŠMP do vnitroresortního systému školní prevence i šířeji do meziresortní organizace prevence. Pro lepší pochopení současné situace otevírá teoretická část práce pohled do historie prevence v České republice, resp. ČSFR a dřívějších zřízeních. Charakterizuje základní pojmy spjaté s osobou školního metodika prevence, tj. primární prevence, rizikové chování aj. Zásadní část je věnována širšímu poznání osoby školního metodika prevence prostřednictvím pohledu na vývoj jeho funkce a potřebné vzdělání. Práce se zaměřuje na otevírání otázek týkajících se preventisty a jeho činnosti, nevyhýbá se tedy ani aktuálním problémům. Praktická část analyzuje Vyhlášku č. 72/2005 Sb., tj. základní...
Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách
KECLÍKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá různými pohledy na primární prevenci projevů rizikového chování v prostředí základních škol. V popředí zájmu práce je pak úloha samotného školního metodika prevence. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na prevenci rizikového chování a úlohu metodika prevence na základních školách. Teoretická část charakterizuje sociální patologii, sociální deviaci a sociální normu. Vymezuje pojem rizikové chování a popisuje vybrané projevy rizikového chování, které se ve školním prostředí vyskytují nejčastěji. Zaměřuje se na prevenci rizikového chování a charakteristiku základních škol v České republice. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden na třech základních školách v Jihočeském kraji. Prostřednictvím metody dotazníku a osobních rozhovorů mapuje pohledy žáků osmých a devátých tříd, rodičů, ředitelů a samotných metodiků prevence na primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
PANENKOVÁ, Klára
Práce se zabývá výskytem a prevencí sociálně patologických jevů na základní škole, jak je prevence organizována a jekého chování, které není v souladu s normami společnosti, se nejvíce žáci škol dopouštějí, jak je tomuto chování možné předcházet a kdo všechno by se měl na prevenci v rámci výchovně vzdělávacího procesu podílet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.