Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pád české učitelské elity 1945 - 1955
Císařová, Pavlína ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje dějinám českého učitelstva a primárně se zaměřuje na středoškolské profesory. Smyslem je vyjít ze základního toku dějin, které tradičně rytmizují politické proměny. Téma se tak zaměřuje k hlubšímu pochopení transformace českého školství, proměnu a vývoj jednoho mnohovrstevnatého profesního stavu či nakonec i proměnu celé české společnosti v polovině 20. století. Období 1945 - 1955 je poznamenáno změnami politickými, hospodářskými a ekonomickými. Hlavně to jsou však roky velkých změn ve školství, na něž se práce zaměřuje z pohledu dějin učitelstva s ohledem na školské zákony. Podrobněji se věnuje konkrétním případům na gymnáziích, na nichž poukazuje na odlišný vývoj ve vnitrozemí a v pohraničí. Tato práce nabízí ucelený pohled na problematiku, která je doposud zpracována jako celek pouze v ideologicky zaměřených publikacích. KLÍČOVÁ SLOVA pád, elita, středoškolští profesoři, školské reformy, školské zákony, dějiny učitelstva
Vývoj legislativních úprav pro občany se speciálními potřebami včera a dnes
KLIVANDOVÁ, Alena
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na porovnání legislativních úprav vzdělávacího systému pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami v letech 1980 1989 a v letech současných 2010 2016. Bakalářská práce čerpá z rozboru odborné literatury, legislativy, internetových zdrojů. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena nejprve na vymezení základních pojmů, následně se zabývá vzděláváním osob se speciálními vzdělávacími potřebami, poté nastiňuje téma práv a lidí s postižením. Praktická část přináší seznámení s obsahem kurikulárních dokumentů, jimiž jsou školské zákony. Dále se zaměřuje na komparaci legislativních úprav vzdělávacího systému pro osoby se znevýhodněním. Tato část práce je doplněna kazuistikami dvou osob, které procházeli školským systémem v různých dobách. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak se vzdělávali děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v letech minulých a v současnosti, a které vzdělávání bylo pro tyto osoby kvalitnější a přínosnější. Dílčím cílem bylo zpracovat kazuistiky vzdělávání těchto osob. Na základě šetření bylo zjištěno, že obě legislativní úpravy se zabývají vzdělávání lidí se znevýhodněním, avšak současná legislativa má pozorovatelné přínosy a pozitiva pro tyto jedince. Tato bakalářská práce by měla přinést vhled do problematiky podmínek a přístupu k vzdělání, zároveň by mohla být zdrojem informací pro osoby zabývající se oblastí edukace znevýhodněných osob.
Pád české učitelské elity 1945 - 1955
Císařová, Pavlína ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje dějinám českého učitelstva a primárně se zaměřuje na středoškolské profesory. Smyslem je vyjít ze základního toku dějin, které tradičně rytmizují politické proměny. Téma se tak zaměřuje k hlubšímu pochopení transformace českého školství, proměnu a vývoj jednoho mnohovrstevnatého profesního stavu či nakonec i proměnu celé české společnosti v polovině 20. století. Období 1945 - 1955 je poznamenáno změnami politickými, hospodářskými a ekonomickými. Hlavně to jsou však roky velkých změn ve školství, na něž se práce zaměřuje z pohledu dějin učitelstva s ohledem na školské zákony. Podrobněji se věnuje konkrétním případům na gymnáziích, na nichž poukazuje na odlišný vývoj ve vnitrozemí a v pohraničí. Tato práce nabízí ucelený pohled na problematiku, která je doposud zpracována jako celek pouze v ideologicky zaměřených publikacích. KLÍČOVÁ SLOVA pád, elita, středoškolští profesoři, školské reformy, školské zákony, dějiny učitelstva
Architektonické proměny budovy gymnázia Jana Keplera
Malá, Karolína ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
Bakalářská práce "Architektonické proměny budovy Gymnázia Jana Keplera" se věnuje tématu školní architektury. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola zahrnuje podrobný popis urbanistické situace místa, kde stojí Gymnázium Jana Keplera, tzn. Náměstí Pohořelec a jeho okolí. Předtím, než se postavila první budova nynější školy, stál na tomto místě renesanční dům z 16. století, kde umřel dánský astronom Tycho Brahe, který je pochován v katedrále sv. Víta. Druhá kapitola popisuje vývoj školství v českých zemích do 19. století, vývoj školní architektury v Čechách a Evropě 19. století a popis pozdně historické budovy školy Hládkov. Třetí kapitola je zpracována obdobně, týká se roku okolo 1930 a funkcionalistické budově školy Parléřova. Poslední kapitola se věnuje nové tělocvičně z roku 2009, jejími autory jsou architekti z kanceláře Sporadical. Práce sleduje spojení v podstatě čtyř budov z různých časových obdobích - renesance, pozdní historismus, funkcionalismus a současná česká architektura a zkoumá základní principy školní architektury. Klíčová slova škola, architektura, Praha, školní zákony, vzdělání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.