Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření u žáků středních škol
Pechancová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým jevem, školním vyhořením. Podává přehled základních problémů s ním spojených, různých příčin a proměnných, které při jeho rozvoji hrají roli. V úvodní části je stručná charakteristika vývojového období adolescence, které je kritickým obdobím pro rozvoj školního vyhoření. V práci je podrobněji rozpracována funkce vzdělávání v adolescenci, ve vztahu k němu je zmíněna role spolužáků, školní třídy a školy, učitelů a rodičů. Podrobně se práce zabývá stresory ve školním prostředí a stresem dospívajících vyplývajícím z nároků studia. Následuje popis původního konceptu syndromu vyhoření, ze kterého se školní vyhoření vydělilo. Předkládá různé definice a různá pojetí burnout syndromu, popisuje příčiny, osobnostní charakteristiky vedoucí k vyhoření, projevy a jeho průběh. Ve výzkumné části je popsána adaptace dotazníku School Burnout Inventory, který byl přeložen a rozšířen. Popisuje základní psychometrické charakteristiky nově vytvořeného Dotazníku školní vyhoření, který byl ověřován na vzorku 323 žáků z pěti středních škol, z toho dvou gymnázií, v Praze. Výzkum prokázal zajímavé souvislosti míry školního vyhoření a typu školy a také prokázal vztah školního vyhoření a dosahovaných průměrných známek z českého jazyka a matematiky. Ze závěrů vyplývá, že je třeba ještě rozšířit...
Syndrom vyhoření u žáků středních škol
Pechancová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým jevem, školním vyhořením. Podává přehled základních problémů s ním spojených, různých příčin a proměnných, které při jeho rozvoji hrají roli. V úvodní části je stručná charakteristika vývojového období adolescence, které je kritickým obdobím pro rozvoj školního vyhoření. V práci je podrobněji rozpracována funkce vzdělávání v adolescenci, ve vztahu k němu je zmíněna role spolužáků, školní třídy a školy, učitelů a rodičů. Podrobně se práce zabývá stresory ve školním prostředí a stresem dospívajících vyplývajícím z nároků studia. Následuje popis původního konceptu syndromu vyhoření, ze kterého se školní vyhoření vydělilo. Předkládá různé definice a různá pojetí burnout syndromu, popisuje příčiny, osobnostní charakteristiky vedoucí k vyhoření, projevy a jeho průběh. Ve výzkumné části je popsána adaptace dotazníku School Burnout Inventory, který byl přeložen a rozšířen. Popisuje základní psychometrické charakteristiky nově vytvořeného Dotazníku školní vyhoření, který byl ověřován na vzorku 323 žáků z pěti středních škol, z toho dvou gymnázií, v Praze. Výzkum prokázal zajímavé souvislosti míry školního vyhoření a typu školy a také prokázal vztah školního vyhoření a dosahovaných průměrných známek z českého jazyka a matematiky. Ze závěrů vyplývá, že je třeba ještě rozšířit...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.