Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umění vyprávět a jeho využitelnost ve sbormistrovské praxi
Tichá, Johana ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Bc. Johana Tichá ABSTRAKT Práce se zabývá možnostmi využití vypravěčských technik v kontextu sborového života, a to specificky: při nácviku skladeb; při budování pevných mezilidských vztahů uvnitř sboru; a jako motivačního nástroje. V první části práce je rozebráno, proč je vyprávění důležité. Zohledněn je historický kontext i moderní poznatky. Druhá část práce se zabývá vypravěčskými technikami v kontextu sbormistrovské a sborové praxe. Hlavním zdrojem vypravěčské metodiky pro tuto část je platforma HeadGain, kterou založil David JP Phillips. Ve třetí části práce jsou více rozebrány možnosti využití vypravěčství ve sborovém prostředí. Čtvrtou částí práce je praktický výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, zda je vypravěčství prospěšné pro sborové prostředí; a jestli je vhodným nástrojem ke sdílení interpretačních představ a informací o díle. Průzkum potvrzuje, že vypravěčství je pro sborové prostředí prospěšným elementem; a že je sboristy vnímáno jako efektivní technika ke sdílení relevantních informací o díle a sbormistrových interpretačních záměrů.
Spektrum činností sbormistra v amatérských a profesionálních tělesech
Tylšarová, Markéta ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
v českém jazyce Práce se zaměřuje na spektrum činností sbormistra. Jejím hlavním cílem je popsat a charakterizovat způsob práce sbormistra s pěveckým sborem, a to ve všech odvětvích i oblastech sborového zpěvu. Dalším cílem je porovnat práci sbormistra v různých druzích sborů - dětském, ženském, smíšeném; u sborů dospělých potom postihnout rozdíly práce v oblasti amatérské a profesionální. V teoretické části je pojednáno o organizační struktuře sborového života v Čechách, dále o obsahu studijního plánu oboru Sbormistrovství na Pedagogické fakultě UK, o tom, čím by měl student oboru projít ve svém studiu, co by se měl student oboru Sbormistrovství naučit a jakými znalostmi a dovednostmi by měl ve své sbormistrovské praxi disponovat. Podrobně popisuje dirigentské, pěvecké a nástrojové dovednosti, postupný vývoj studenta z role zpěváka do role pomocného sbormistra při sborové praxi a osvojování si metodiky nácviku skladeb různých typů a žánrů. Kromě vedení sboru se práce zaměřuje na znalosti a dovednosti, a to jak v oblasti dirigentské, tak v oblasti pěvecké. Je zde také popsáno, jak důležitá je sborová praxe, jak se člověk cítí v pozici dirigenta/sbormistra, či jak docílit správného pedagogického vedení v roli sbormistra v tom kterém typu pěveckého sboru. Kromě problematiky vedení sboru a...
Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sborem
Růžičková, Tereza ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
Symbióza pěveckých a nástrojových praktik v mé interpretační činnosti
Tauchmanová, Hana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Podnětem k sepsání této práce byla skutečnost, že se ve své interpretační praxi věnuji zpěvu i hře na klarinet. Pro oba tyto obory je stěžejní správné dýchání. Porovnáním popsaných metodik těchto oborů s vlastní zkušeností studijní, interpretační i pedagogickou se snažím zjistit, v čem jsou metodické postupy při výuce zpěvu a hry na klarinet podobné, a v čem se naopak odlišují. Cílem mojí práce bylo na základě vlastní zkušenosti popsat, jak mi znalosti získané při studiu zpěvu pomohly při začátku studia hry na klarinet, kde naopak mi byly brzdou, a jak zpětně poznatky získané při studiu klarinetu ovlivnily moji pěveckou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.