Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Salesiánská pedagogika z pohledu zaměstnanců v salesiánských střediscích mládeže
LADMANOVÁ, Nikola
Předkládaná bakalářská práce s názvem "Salesiánská pedagogika z pohledu zaměstnanců v salesiánských střediscích mládeže" se zabývá základními znaky salesiánské pedagogiky z pohledu zaměstnanců Salesiánského střediska mládeže v Českých Budějovicích. První část práce je věnována charakteristice základních znaků salesiánské práce s dětmi a mládeží. Je zde vysvětlen původ a historie salesiánů. Dále objasňuje, co to je preventivní systém dona Boska a jaké jsou jeho základní pilíře, ty podrobně popisuje. V neposlední řadě popisuje metodiku salesiánské výchovy a činnost salesiánských středisek. Druhá část práce se zabývá popisem výzkumného šetření, které bylo provedeno pomocí kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Tato část nám představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak zaměstnanci Salesiánského střediska mládeže v Českých Budějovicích chápou vybrané základní znaky salesiánské pedagogiky. Výsledky výzkumu této práce mohou sloužit k lepšímu pochopení salesiánské práce s dětmi a mládeží.
Otevřené kluby a jejich místo ve školním vzdělávacím programu DDM
KOČOVSKÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá objasněním pojmu otevřený klub. První část práce popisuje základní pojmy, které jsou charakteristické pro otevřený klub. Jedná se především o spontánní činnosti a nízkoprahovost. Principem nízkoprahovosti se vyznačují i jiná zařízení, která jsou legislativně ukotvena v zákoně. Jedná se o Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Práce popisuje vznik, vývoj, zaměření a obsah práce této instituce. Práce objasňuje otevřenou práci s mládeží, která je uskutečňována na základě různých volnočasových nabídek. Tyto nabídky zprostředkovávají i otevřené kluby a Salesiánská střediska. Poslední kapitola této části práce poukazuje na základní rozdíly mezi otevřeným klubem a nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež, na jejichž základě je zařízení provozováno. Druhá část práce se zabývá podrobnou analýzou Školního vzdělávacího programu vybraného zařízení, který provozuje otevřený klub. Cílem výzkumné části práce je v daném dokumentu najít informace o otevřeném klubu a posoudit míru a kvalitu zjištěných údajů.
Autorita kontaktního pracovníka nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Vieweghová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Štefková, Ivana (oponent)
Souhrn Práce zkoumá podobu autority u kontaktního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. První část je věnována vymezení pojmu autorita obecně a jeho zasazení do kontextu dnešní doby, v práci se hovoří o tzv. relativizaci autorit a jejím dopadu na současnou mládež. Odmítnutí formálních autorit vedlo k potřebě pracovat s autoritou jinak. Tato potřeba se odrazila i ve vzniku nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. V druhé části se práce věnuje dvěma základním konceptům, se kterými v nízkoprahových zařízeních pracujeme. Hovoříme o salesiánské pedagogice a konceptu identitní práce. Porovnáním těchto dvou konceptů docházíme k tomu, jakou podobu by autorita kontaktního pracovníka měla mít. Záměrem práce je především přinést podnět do diskuze o podobách autority ve stále nových zařízeních jakými jsou právě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
Sociálně pedagogická práce v salesiánských střediscích mládeže
Opatrná, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce pojednává o současné salesiánské pedagogice na pozadí pedagogických principů preventivního systému dona Boska, který vznikl jako reakce na konkrétní historické podmínky života a potřeby mladých chlapců v Turíně druhé poloviny 19. století na základě osobních zkušeností kněze a vychovatele Jana Boska. Cílem této práce je prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a konkrétní činnosti českých salesiánských středisek mládeže zjistit, zda a nakolik můžeme na salesiánské aktivity pohlížet jako na sociálně pedagogickou práci. Práce je členěna na pět částí. První část je zaměřena na historický kontext vzniku salesiánského hnutí a druhá na preventivní systém, jak jej používal ve své praxi don Bosco. Třetí část se věnuje současné salesiánské pedagogice a čtvrtá popisuje funkce, metody a formy práce v českých salesiánských střediscích mládeže. V páté části zjišťujeme prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a činnosti vybraných českých salesiánských středisek mládeže, zda a nakolik salesiánské aktivity zohledňují a naplňují sociálně pedagogické aspekty práce s mládeží. Klíčová slova: Sociálně pedagogická práce; Bosco Jan; Salesiáni dona Boska; Salesiánská pedagogika; Animace; Salesiánská střediska mládeže, Oratoř
Sociálně-pedagogické přístupy práce s "neorganizovanou mládeží" v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zabývá sociálně-pedagogickými přístupy práce s {\clqq}neorganizovanou mládeží``. Její první část je věnována definování sociální skupiny "neorganizovaná mládež" a stanovení kritérií pro efektivní práci s touto cílovou skupinou. Druhá část práce podle těchto kritérií hodnotí pět sociálně-pedagogických přístupů , které jsou uplatňovány v praxi v Německu, Velké Británii a v České republice. Cílem práce je poukázat na fakt, že efektivní sociálně-pedagogický přístup k "neorganizované mládeži" je pouze ten, který zohledňuje její vývojové a sociální potřeby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.