Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept závodního vozu pro autokros
Dobrovolný, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
Soutěžní automobily třídy Super 1600
Veselka, Michal ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled a popis jednotlivých konstrukčních celků vozů kategorie Super 1600, které byly určeny primárně pro účast v šampionátu JWRC, a porovnává techniku soutěžních a sériových automobilů. Dále jsou zde uvedeni jednotliví zástupci této kategorie. Nakonec je v krátkosti popsán předpokládaný vývoj jak vozů Super 1600, tak juniorského šampionátu.
Deformačně napěťová analýza bezpečnostního rámu závodního automobilu
Kolivošková, Veronika ; Man, Vojtěch (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto bakalárskej práce je rešeršný základ a následná analýza deformačne napäťovej analýzy bezpečnostného rámu závodného špeciálu. Práca je rozdelená do troch základných častí. Prvá časť tvorí vstup do problematiky samotnej analýzy. Rovnako sú v nej zahrnuté predpisy homologizačných statických skúšok ochranných konštrukcií vydané Medzinárodnou automobilovou federáciou FIA. Druhá časť tejto práce sa zaoberá analytickým a numerickým prístupom riešenia deformačne napäťového stavu základného oblúku historickej formule Ferrari 1512. Výsledky týchto dvoch postupov boli následne vzájomne porovnané s cieľom určiť presnosť a overenie výpočtu. Na tomto príklade bola prevedená taktiež kontaktná analýza, ktorá sa následne aplikovala do poslednej časti tejto práce. Po získaní záverov a poznatkov z tohto základného príkladu je posledná časť venovaná už samotnému modelu reálneho rámu automobilu Subaru Impreza WRX Sti N15. Táto kapitola predstavuje najdôležitejšiu súčasť práce. Na tento model boli prevedené simulácie troch statických skúšok na konštrukciu automobilu, ktorá musí vyhovovať predpisom FIA. Úloha je riešená pomocou výpočtového modelovania s využitím metódy konečných prvkov.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Koncept závodního vozu pro autokros
Dobrovolný, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Deformačně napěťová analýza bezpečnostního rámu závodního automobilu
Kolivošková, Veronika ; Man, Vojtěch (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto bakalárskej práce je rešeršný základ a následná analýza deformačne napäťovej analýzy bezpečnostného rámu závodného špeciálu. Práca je rozdelená do troch základných častí. Prvá časť tvorí vstup do problematiky samotnej analýzy. Rovnako sú v nej zahrnuté predpisy homologizačných statických skúšok ochranných konštrukcií vydané Medzinárodnou automobilovou federáciou FIA. Druhá časť tejto práce sa zaoberá analytickým a numerickým prístupom riešenia deformačne napäťového stavu základného oblúku historickej formule Ferrari 1512. Výsledky týchto dvoch postupov boli následne vzájomne porovnané s cieľom určiť presnosť a overenie výpočtu. Na tomto príklade bola prevedená taktiež kontaktná analýza, ktorá sa následne aplikovala do poslednej časti tejto práce. Po získaní záverov a poznatkov z tohto základného príkladu je posledná časť venovaná už samotnému modelu reálneho rámu automobilu Subaru Impreza WRX Sti N15. Táto kapitola predstavuje najdôležitejšiu súčasť práce. Na tento model boli prevedené simulácie troch statických skúšok na konštrukciu automobilu, ktorá musí vyhovovať predpisom FIA. Úloha je riešená pomocou výpočtového modelovania s využitím metódy konečných prvkov.
Soutěžní automobily třídy Super 1600
Veselka, Michal ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled a popis jednotlivých konstrukčních celků vozů kategorie Super 1600, které byly určeny primárně pro účast v šampionátu JWRC, a porovnává techniku soutěžních a sériových automobilů. Dále jsou zde uvedeni jednotliví zástupci této kategorie. Nakonec je v krátkosti popsán předpokládaný vývoj jak vozů Super 1600, tak juniorského šampionátu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.