Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití GIS pro analýzu cyklotras v okrese Příbram
Mrva, Cyril ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Využití GIS pro analýzu cyklotras v okrese Příbram Abstrakt Cílem této práce je analyzovat komunikace v okrese Příbram z hlediska vhodnosti pro cyklistickou dopravu a vytvořit tak podklady pro navrhování optimálního vedení cyklotras. V první části je provedena rešerše legislativy v oblasti dopravy. Další části jsou věnovány analýze možností a funkcí geoinformačních systémů a návrhu vlastního řešení. Závěr práce je pak věnován aplikaci získaných dat a návrhu nových cyklotras. Klíčová slova: cyklistika, geoinformatika, analýzy sklonitosti, vzdálenostní analýzy, cenové povrchy, síťové analýzy, návrhy cyklotras
Vztah morfometrických charakteristik terénu a síťových analýz v prostředí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení metodiky a automatizace procesu kalibrování síťového grafu v závislosti na hodnotách morfometrických charakteristik a pohybovém vektoru. Výsledné morfometrické hodnoty terénu jsou zjištěny na základě matematických a kartografických metod pro vyjádření průběhu linie, z nichž nejpřesnější je dále použita v síťových analýzách v prostředí GIS nad digitálními modely silniční sítě a digitálními modely terénu, které byly pro tyto účely na základě zkoumání vybrány jako nejvhodnější. Vztah mezi hodnotami morfometrickými a hodnotami vhodnými pro využití v sítových analýzách (rychlost, čas…) je prozkoumán na konkrétních příkladech ve vhodně vybraném území za využití vhodných dopravních prostředků, kterým bylo určeno jízdní kolo. Praktická část pro ověření funkčnosti navržené metodiky je porovnána s dalšími modely dostupnosti, dostupnými webovými mapovými portály a plánovači tras. Tento proces ohodnocení dopravní sítě založený na vybraných parametrech byl automatizován v jazyce Python jako nástroj do softwaru ArcGIS, který je přílohou této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Deviatilita komunikací v síťových analýzách s využitím GIS
Bartoš, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jaroš, Jakub (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl určit způsob zohlednění tvaru komunikací v síťových analýzách. Jsou rozebrány metody pro matematické vyjádření tvaru linie, z nich je pro další využití vybrána metoda křivolakosti. Dále je řešena vazba mezi křivolakostí a rychlostí pohybu - je navržen model pro určení rychlostí. Významnou část práce představuje implementace v prostředí GIS. Navržený postup je implementován pomocí jazyka Python v prostředí ArcGIS for Desktop. Díky testování na konkrétních příkladech bylo potvrzeno, že zahrnutím tvarových charakteristik komunikací dochází k značnému zpřesnění síťových analýz.
Využití GIS pro analýzu cyklotras v okrese Příbram
Mrva, Cyril ; Štych, Přemysl (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Využití GIS pro analýzu cyklotras v okrese Příbram Abstrakt Cílem této práce je analyzovat komunikace v okrese Příbram z hlediska vhodnosti pro cyklistickou dopravu a vytvořit tak podklady pro navrhování optimálního vedení cyklotras. V první části je provedena rešerše legislativy v oblasti dopravy. Další části jsou věnovány analýze možností a funkcí geoinformačních systémů a návrhu vlastního řešení. Závěr práce je pak věnován aplikaci získaných dat a návrhu nových cyklotras. Klíčová slova: cyklistika, geoinformatika, analýzy sklonitosti, vzdálenostní analýzy, cenové povrchy, síťové analýzy, návrhy cyklotras
Analýza změn dostupnosti do základních škol ČR od roku 1961
Mattern, Tomáš ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Štych, Přemysl (vedoucí práce)
Analýza změn dostupnosti do základních škol ČR od roku 1961 Abstrakt Hlavním cílem této práce je analyzovat vývoj dostupnosti do základních škol v ČR od roku 1961 do současnosti osobní automobilovou dopravou pomocí síťových analýz. Vedle toho je také zhodnocen vývoj dostupnosti do ZŠ veřejnou dopravou. První část práce shrnuje dostupnou literaturu, zabývající se touto tématikou. Druhá část představuje datové podklady a metodiku analýz, které jsou prováděny převážně v GIS ArcGIS 9.3. Poslední část prezentuje výsledky analýz. Bylo zjištěno, že dostupnost do úplných ZŠ se ve sledovaném období zlepšila a dostupnost do všech ZŠ se zhoršila. Toto platí pro dostupnost osobní automobilovou i veřejnou dopravou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.