| |
|
Mimoúrovňové křížení s železniční tratí v Blansku
Felkl, Jan ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám dopravní situací v městě Blansku. Podařilo se mi získat studii výstavby mimoúrovňového křížení s železniční tratí, kterou akceptuji a navazuji na ni dopravními průzkumy železničního přejezdu a přilehlé okružní křižovatky. Cílem práce je návrh krátkodobých řešení stávající situace a porovnání aktuálního a výhledového stavu s ohledem na výstavbu silničního nadjezdu, který bude prvním mimoúrovňovým propojením dvou částí města.
|
|
Studie průtahu obcí Nosislav
Mrštinová, Romana ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zklidnění průtahu silnice II/425 obcí Nosislav. Komunikace bude upravena šířkově a směrově, součástí řešení bude návrh ploch pro parkování, zřízení autobusových zálivů, napojení místních komunikací a sjezdů k nemovitostem a zajištění pohybu cyklistů a chodců. Nově také budou navrženy přechody pro chodce s ochrannými ostrůvky. Ve studii se využije okružních křižovatek jako zklidňujících prvků před vjezdem do obce a současně zajišťujících bezpečný provoz v křižovatce. Pro vytvoření dokumentace budou použity výpočetní systémy. Návrh bude splňovat příslušné normy a předpisy.
|
| |
| |
| |
| |
|
Návrh okružní křižovatky v Horsens (Dánsko) a porovnání dánského a českého přístupu k návrhu
Pěknica, Martin ; Všetečka, Martin (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh okružní křižovatky v Dánsku ve spolupráci s dánskou univerzitou VIA University College v Horsens a porovnání různých přístupů k řešení jednotlivých prvků okružních křižovatek v České republice a Dánsku. První část práce se zabývá vlastním návrhem okružní křižovatky a je zpracována vesměs v angličtině. Výkresová dokumentace je dvoujazyčná a je doplněna technickou zprávou v češtině. Druhou část práce tvoří porovnání dánského a českého přístupu k návrhu okružních křižovatek a zaobírá se nejdůležitějšími rozdíly které byly zjištěny při vytváření projektu.
|
|
Řídí Sam Peltzman i kruhové objezdy?
Šeneklová, Zuzana ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje efekt kruhových objezdů na bezpečnost motocyklistů. Odhad efektu je prováděn modelem fixních efektů, který zohledňuje fixní efekty roku, ve kterém jsou nehody měřeny a také fixní efekty dané země, ve kterých byla nehoda pozorována. Sledovaným obdobím je období od roku 1997 do roku 2010 v následujících státech: Belgie, Dánsko, Španělsko, Francie, Itálie, Nizozemí, Rakousko, Portugalsko, Švédsko a Velká Británie. Práce dochází k závěru, že zvýšení počtu či intenzity kruhových objezdů má negativní vliv na množství smrtelných dopravních nehod motocyklistů. V případě cyklistů nemají kruhové objezdy vliv na jejich úmrtnost, vliv na nehodovost je podobný jako u motorkářů, ale menší.
|
| |