Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Nové netradiční pohony v robotice
Fogelton, Lukáš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dosavadním vývojem pohonů v robotice, jejich aplikacemi, specifiky různých pohonů jejich principy, výhodami a nevýhodami. Práce je rozdělena do části věnující se běžně využívaným pohonům v robotice, jako jsou motory na elektrickém principu, v dnešní době zejména PMSM motory, dále pohony na pneumatickém či hydraulickém principu využívající k převodu tlakové energie pístového principu, také motory pístové spalovací. V následující části se zaobírá méně tradičními pohony, které mají velmi zajímavé vlastnosti pro použití. Většina těchto pohonů je přirozeně pružná a deformovatelná a mají mnohem lepší poměr výkonu ku hmotnosti. V poslední části je vysvětlen princip funkce pneumatického krokového motoru, který je netradičním pohonem použitelným pro aplikaci v robotu pracujícím pod magnetorezonančním zobrazováním.
Nové netradiční pohony v robotice
Fogelton, Lukáš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dosavadním vývojem pohonů v robotice, jejich aplikacemi, specifiky různých pohonů jejich principy, výhodami a nevýhodami. Práce je rozdělena do části věnující se běžně využívaným pohonům v robotice, jako jsou motory na elektrickém principu, v dnešní době zejména PMSM motory, dále pohony na pneumatickém či hydraulickém principu využívající k převodu tlakové energie pístového principu, také motory pístové spalovací. V následující části se zaobírá méně tradičními pohony, které mají velmi zajímavé vlastnosti pro použití. Většina těchto pohonů je přirozeně pružná a deformovatelná a mají mnohem lepší poměr výkonu ku hmotnosti. V poslední části je vysvětlen princip funkce pneumatického krokového motoru, který je netradičním pohonem použitelným pro aplikaci v robotu pracujícím pod magnetorezonančním zobrazováním.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.