Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek
Mazánková, Michaela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek se zabývá srovnáním názorů a postojů žáků SOŠ a SOU na Obchodní akademii a Hotelové škole Havlíčkův Brod. První část je věnována obecné charakteristice rizikového chování, příčinami jeho vzniku, jednotlivými typy a prevencí rizikového chování. Analytická část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření a zjištěné výsledky porovnávají názory a postoje studentů SOŠ a SOU a poukazují na současný výskyt rizikového chování na zkoumané střední škole. Na základě vyhodnocených dat jsou v závěru práce navržena konkrétní preventivní opatření zvlášť pro studenty SOŠ a SOU.
Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.
Zhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybrané skupiny obyvatelstva
Špirka, Jozef ; Ulrich, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Současná doba je charakteristická konzumním způsobem života, tržní ekonomikou, snadno dostupnými půjčkami, zadlužováním domácností, odosobněním toku peněz zavedením elektronických plateb a viditelnými důsledky dluhových pastí a následných exekucí při nezvládnutí bezpečného financování. Nedostatečná, nebo jen elementární znalost finanční gramotnosti mladých lidí je stav, který je nejvíce rizikovým faktorem při dovednostech v hospodaření se svými penězi. Výše uvedené skutečnosti jsou prostředím, kdy se nejvíce mohou uplatnit někdy až agresivní způsoby nabídky nevýhodných půjček. V praktické části práce si kladu za úkol pomocí dotazníkové metody zjistit stav finanční gramotnosti a porovnat výsledky v několika středních školách včetně zhodnocení schopnosti orientace na finančním trhu a rezistence vůči rizikovému jednání při finančním hospodařeni s osobními financemi.
Zhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybrané skupiny obyvatelstva
Špirka, Jozef ; Ulrich, Milan (vedoucí práce)
Současná doba je charakteristická konzumním způsobem života, tržní ekonomikou, snadno dostupnými půjčkami, zadlužováním domácností, odosobněním toku peněz zavedením elektronických plateb a viditelnými důsledky dluhových pastí a následných exekucí při nezvládnutí bezpečného financování. Nedostatečná, nebo jen elementární znalost finanční gramotnosti mladých lidí je stav, který je nejvíce rizikovým faktorem při dovednostech v hospodaření se svými penězi. Výše uvedené skutečnosti jsou prostředím, kdy se nejvíce mohou uplatnit někdy až agresivní způsoby nabídky nevýhodných půjček. V praktické části práce si kladu za úkol pomocí dotazníkové metody zjistit stav finanční gramotnosti a porovnat výsledky v několika středních školách včetně zhodnocení schopnosti orientace na finančním trhu a rezistence vůči rizikovému jednání při finančním hospodařeni s osobními financemi.
Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.
Význam vzdělávání rodičů žáků SOŠ v oblasti rizikového chování
Kučerová, Barbora ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nataša, Nataša (oponent)
Bakalářská práce s názvem Význam vzdělávání rodičů žáků SOŠ v oblasti rizikového chování poukazuje na důležitost zapojit rodiče do procesu prevence jejich vlastním vzděláváním v této problematice. Teoretická část se zabývá teorií rizikového chování se zaměřením na šikanu, poruchy příjmu potravy a drogovou závislost. Důležitý oddíl této části práce tvoří kapitola pojednávající o úloze rodiny a školy při prevenci rizikového chování. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření. Na základě analýzy a porovnání výsledků získaných tímto šetřením byla zjišťována povědomost rodičů o projevech a tématech vztahující se obecně k oblasti rizikového chování. Byla zjištěna ochota rodičů vzdělávat se v problematice rizikového chování a jejich preference ve způsobech realizace tohoto vzdělávání. Na základě zjištěného byl sestaven návrh systému spolupráce mezi školou a rodiči, který by měl přispět k zefektivnění procesu prevence na SOŠ.
Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování
Housová, Karolína ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování" se zabývá agresivním chováním a šikanou. Snaží se o jasné a stručné definování základních pojmů. Ukazuje důležité teorie rizikového chování a možnosti, jak ho ovlivnit a řešit. Agresivita a agrese, příčiny výskytu agrese, zvládání a řešení agrese to vše rizikové chování zahrnuje. Velká část práce je věnována šikaně. Praktická část práce je založena na kvantitativním dotazníkovém šetření, které zjišťuje pohled žáků Střední pedagogické školy, hotelnictví a služeb Litoměřice na šikanu a agresivní chování. Závěrečná část popisuje výsledky dotazníkového šetření.
Názory žáků střední odborné školy na vybranou oblast rizikového chování
Kacerovská, Alena ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Názory žáků střední odborné školy na vybranou oblast rizikového chování" je zjistit názory žáků vybraných středních odborných škol na užívání tabákových výrobků a v případě zjištěných nedostatků navrhnout vhodné změny v primárním preventivním programu. Teoretická část byla zpracována na základě poznatků získaných z dostupné literatury, zaměřených především na rizikové chování - konkrétně kouření, závislost a prevenci. Praktická část byla zpracována na základy výstupů z kvantitativního a kvalitativního šetření. Kvantitativní šetření bylo realizováno formou dotazníkového šetření, pro kvalitativní šetření byly použity polostrukturované rozhovory s metodiky prevence na 3vybraných středních odborných školách. Na základě takto zjištěných skutečností bylo doporučeno aktivní zapojení žáků do preventivních aktivit v rámci výuky, zvýšení informovanosti o škodlivosti kouření a dále apelovat na dodržování zákazu kouření v budově školy a její bezprostřední blízkosti.
Prevence rizikového chování středoškolské mládeže
MARKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování středoškolské mládeže. Součástí práce je zaměření na projevy rizikového chování, jako je hlavně záškoláctví, šikana, užívání návykových a nelegálních látek. Práce se zabývá příčinami vzniku, projevy, následky a prevencí rizikového chování. Náplní práce bude zjištění vážnosti situace rizikového chování na středních školách. Toto zjištění bude provedeno pomocí kvantitativního výzkumu každodenního chování studentů v jejich volném čase, doma a ve škole. Dotazník bude velmi detailně zpracován pomocí grafického znázornění.
Mateřská škola jako prvotní zprostředkovatel prevence rizikového chování
PUNDOVÁ, Pavla
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tematikou prevence rizikového chování v mateřských školách a její realizací. Práce je zaměřena na rizikové chování a jeho typy, zabývá se legislativou, která o tématu pojednává. Hlavním tématem práce je prevence, její typy a preventivní programy zaměřené na danou problematiku. Cílem studie je zjistit, jaký je způsob nahlížení učitelek na primární prevenci rizikového chování a které metody preventivních opatření ve vztahu k rizikovému chování jsou používány v různých typech mateřských škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.