Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Fenomén současného tetování a piercingu z hlediska rituálního chování
JERSÁKOVÁ, Klára
Tetování a piercing je v současné době moderní trend. Z historického hlediska v naší společnosti stále ještě existuje předsudek, že tetování je označení člena delikventní subkultury. V této práci se pokusím změnit náhled na tetované a piercingované osoby. V této práci se zaměřím na vysvětlení samotných pojmů tetování a piercingu, na jejich historii a postupný vývoj a chápání těchto jevů až do dnešní podoby. Dále vysvětlím pojem rituál jednak z pohledu antropologického, jednak z psychologického a zároveň i jeho význam pro společnost a pro jednotlivce samého. Důležitým prvkem této práce je vysvětlení, zda je možné tetování a piercing chápat jako rituální chování v současné postmoderní společnosti. Cílem práce je zmapovat motivační faktory pro tetování a piercing. Identifikovat a analyzovat rituální aspekty fenoménu novodobého tetování a piercingu, s ohledem na absenci rituálu v současné postmoderní společnosti. Jako výzkumná metoda bude použito kvalitativní šetření pomocí strukturovaného interview s cílovými skupinami, doplněné o pozorování. Dále bude použita sekundární analýza dat (literatura). Hlavní cílový soubor bude tvořen osobami s tetováním či piercingem, přičemž faktor pro začlenění do cílového souboru jsou minimálně 2 tetování nebo piercingy. Doplňkový soubor bude tvořen tatéry nebo osobami, které piercing aplikují. Výzkumné otázky byly vzhledem ke kvalitativní povaze výzkumu stanoveny až na základě výsledků. Z nich vyplývá, že pro jisté osoby tetování symbolizuje určitý osobní význam. Naopak piercing je z převážné většiny chápán pouze jako ozdobný prvek. Tetování i piercing vznikají nezávisle na ukončení jednotlivých životních etap a tím pádem nepředstavují rituální chování. Velký význam zde představuje volba motivů, jež je pro respondenty rozhodujícím faktorem, dále i motivace k dalšímu tetování či piercingu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.