Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku
Návrh elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd pro malý cvičný letoun
Skřivánek, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd cvičného letounu. V první části je definována základní kinematika mechanismu podvozku a jeho zatížení při zatahování podvozku, letu a přistání. Dále jsou zkoumány podmínky při brzdění letounu. Práce se poté zaměřuje na návrh hydraulických soustav a jejich řízení. Pro návrh brzd jsou vytvořeny simulace v Simulinku, které zkoumají dynamické chování proporcionálního rozvaděče a průběh brzdění letounu. Práce také zahrnuje stručné posouzení spolehlivosti.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
Návrh elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd pro malý cvičný letoun
Skřivánek, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd cvičného letounu. V první části je definována základní kinematika mechanismu podvozku a jeho zatížení při zatahování podvozku, letu a přistání. Dále jsou zkoumány podmínky při brzdění letounu. Práce se poté zaměřuje na návrh hydraulických soustav a jejich řízení. Pro návrh brzd jsou vytvořeny simulace v Simulinku, které zkoumají dynamické chování proporcionálního rozvaděče a průběh brzdění letounu. Práce také zahrnuje stručné posouzení spolehlivosti.
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.