|
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku
|
|
Návrh elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd pro malý cvičný letoun
Skřivánek, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd cvičného letounu. V první části je definována základní kinematika mechanismu podvozku a jeho zatížení při zatahování podvozku, letu a přistání. Dále jsou zkoumány podmínky při brzdění letounu. Práce se poté zaměřuje na návrh hydraulických soustav a jejich řízení. Pro návrh brzd jsou vytvořeny simulace v Simulinku, které zkoumají dynamické chování proporcionálního rozvaděče a průběh brzdění letounu. Práce také zahrnuje stručné posouzení spolehlivosti.
|
|
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
|
|
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
|
|
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
|
|
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
|
|
Návrh elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd pro malý cvičný letoun
Skřivánek, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd cvičného letounu. V první části je definována základní kinematika mechanismu podvozku a jeho zatížení při zatahování podvozku, letu a přistání. Dále jsou zkoumány podmínky při brzdění letounu. Práce se poté zaměřuje na návrh hydraulických soustav a jejich řízení. Pro návrh brzd jsou vytvořeny simulace v Simulinku, které zkoumají dynamické chování proporcionálního rozvaděče a průběh brzdění letounu. Práce také zahrnuje stručné posouzení spolehlivosti.
|
|
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
|
|
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
|
|
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku
|