Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích
URBAN OCHOVÁ, Anežka
Diplomová práce zkoumá na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích potenciál Pedagogiky Franze Ketta obohatit vzdělávání mimo rámec řízené činnosti. Na základě oblastí přesahujících do každodenních situací života v mateřské škole pojmenovaných expertní skupinou a pozorování vzdělávacích situací v MŠ Papírenská vyhodnocuje jejich přítomnost a možnou inovativnost.
Program "Kdo jsem" jako pomůcka pro vzdálenější přípravu na manželství
Lejsalová, Ivana ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato práce se věnuje prezentaci a zhodnocení programu nazvaného Kdo jsem, který vycházel v roce 2007 - 2008 v Katechetickém věstníku brněnské diecéze a nabízí jedno až dvouhodinový program pro mladé lidi pubescentního období. Ti si v devíti setkáních upevňují vztah k Bohu, k víře, k sobě samým, ke svým blízkým a k životu vůbec. Program vyhodnocuji především z hlediska jeho možného využití pro vzdálenější přípravu na manželství a to jak v hodinách náboženské výchovy žáků 8. a 9. tříd, tak v prostředí farní katecheze. Rovněž ho porovnávám se Směrnicí ČBK pro přípravu na svátost manželství, zejména s částí, která se věnuje vzdálenější přípravě na manželství.
DĚTI ZE SEKULARIZOVANÉHO RODINNÉHO ZÁZEMÍ V PŘEDMĚTU NÁBOŽENSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ JAKO DIDAKTICKÝ PROBLÉM
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
V první části je popisováno rodinné edukační a socializační prostředí, jako nejdůležitější a nejpodstatnější činitel v utváření předpokladů pro dobrý rozvoj dítěte. Zde se setkává dítě s pocitem radosti, bezpečí, lásky, zakouší rituály, získává důvěru a utváří své já. Druhá část se věnuje škole s jejími obory, kde se setkává dítě nyní již v roli žáka s učebními obsahy školní edukace s náboženstvím mezipředmětově. Třetí kapitola se zaobírá nepovinným předmětem náboženství v náboženské edukaci a nahlíží na obsahy výuky pohledem nejen věřících, ale i sekularizovaných subjektů edukace. Poslední čtvrtá kapitola přináší anketní pohled na motivace žáků, které přivádějí děti ze sekularizovaných rodin k výuce náboženství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.