Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj české tabákové reklamy
Štichová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce přistupuje ke konzumování tabáku jako k určitému kulturnímu fenoménu, protože od doby, kdy byla tabáková rostlina přivezena do Evropy, se její užívání rozšířilo na všechny kontinenty a stalo se součástí většiny vyspělých civilizací. Teoretickým východiskem práce je fakt, že stejně jako není kultura konstantní entitou, společenský názor na tabák se měnil, od víry v jeho léčivé účinky až k jeho stigmatizaci. Vlastní práce je rozdělena do čtyř základních kapitol - první tři se snaží zasadit kouření do kontextu reklamní komunikace a usilují o seznámení čtenáře s obecnějšími specifiky vybraného tématu; poslední kapitola je nejrozsáhlejší, neboť prezentuje výzkumnou část práce, kterou je sémiotická analýza tabákových reklam z vybraných periodických publikací (z novin a časopisů), jež vycházely v Československu od 20. let do 50. let dvacátého století. Primárním cílem je blíže specifikovat verbální i vizuální znaky, jenž reklamní tvůrci používali pro vytváření ideologických implikací svých reklam (dekódování znaků a interpretace jejich významů), sekundárně je přibližován dobový reklamní kontext propagování tabáku (jaké produkty a značky se nabízely, na jaké cílové skupiny se inzerce soustředila, na čem byla založena argumentace). Metodologicky je částečně navázáno na práci Jana...
Vliv regulace reklamy v tabákovém průmyslu
Krobová, Kateřina ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Rytina, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nastínit možnosti a způsoby regulace reklamy tabáko-vých výrobků a zhodnotit efektivnost těchto způsobů. První částí bakalářské práce je část teoretická, která kromě základních definic, historického vývoje reklamy, právního vývoje regulace reklamy v Evropské unii i České republice, popisuje možné způsoby regulace. V souvislosti s právním vývojem reklamy bude poukázáno na nedostatky re-gulace. Druhou částí práce je část praktická, kde budou zhodnocena sekundární data. Hlavními poklady práce budou mezinárodní studie a výzkumy, zkoumající efektivnost regulace. Výstupem bude porovnání velikosti spotřeby tabákových výrobků v jednotlivých zemích. V úvodu práce definuji základní pojmy reklama a regulace reklamy, a způsoby jakými lze reklamu regulovat. Následně se ohlédnu do historie a nastíním vývoj reklamy, regu-laci tabákových výrobků a především důvody, proč vznikla potřeba regulace. Praktic-ká část bude zkoumat efektivnost regulace, to je snížení spotřeby tabákových výrobků. Závěrem práce se budu snažit o zhodnocení vlivu regulace tabákové reklamy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.