|
Čtenářství z pohledu regionální knihovny
Dvořáková, Barbora ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce Čtenářství z pohledu regionální knihovny se zaměřuje na zjištění stavu úrovně knihoven ve vybraném regionu - Nymburk. Práce je rozdělena na 2 částí, na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části si všímá různých hledisek při vymezení pojmu čtenářství a čtenářské gramotnosti. Dále se zmiňuje o faktorech, které na čtenáře působí při jeho formování a současných výzkumech čtenářství a jejich výsledcích. Ve výzkumné části rozebírá stav knihoven na okrese Nymburk v roce 2010 s konkrétním zaměřením na Městskou knihovnu Nymburk. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, rozvoj čtenářství, vedení ke čtení, dětské čtenářství, čtenářství dospělých, výzkumy čtenářství, knihovnictví, faktory ovlivňující čtenářství, regionální knihovna, čtenářská gramotnost, informační gramotnost
|
|
Knihovní řády městských knihoven
Konrád, Jan ; Čadková, Marie (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá knihovními řády Městské knihovny v Praze, Knihovny Jiřího Mahena v Brně, knihovny města Helsinky a vzorovým knihovním řádem pro veřejné knihovny dostupným na webových stránkách Národní knihovny České republiky. Cílem práce je sestavit s využitím rozboru zmíněných knihovních řádů strukturu a obsahové vymezení optimálního knihovního řádu veřejné knihovny. Práce obsahuje rozbor knihovních řádů Městské knihovny v Praze pro automatizované pobočky, s důrazem na jejich obsahovou a formální proměnu v období platnosti 20. 4. 1998 - 12. 4. 2010. Dále se zabývá stručnou interpretací zbývajících knihovních řádů. Výstupem práce je obsahové vymezení optimálního knihovního řádu veřejné knihovny a jeho struktury.
|
|
Čtenářství z pohledu regionální knihovny
Dvořáková, Barbora ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce Čtenářství z pohledu regionální knihovny se zaměřuje na zjištění stavu úrovně knihoven ve vybraném regionu - Nymburk. Práce je rozdělena na 2 částí, na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části si všímá různých hledisek při vymezení pojmu čtenářství a čtenářské gramotnosti. Dále se zmiňuje o faktorech, které na čtenáře působí při jeho formování a současných výzkumech čtenářství a jejich výsledcích. Ve výzkumné části rozebírá stav knihoven na okrese Nymburk v roce 2010 s konkrétním zaměřením na Městskou knihovnu Nymburk. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, rozvoj čtenářství, vedení ke čtení, dětské čtenářství, čtenářství dospělých, výzkumy čtenářství, knihovnictví, faktory ovlivňující čtenářství, regionální knihovna, čtenářská gramotnost, informační gramotnost
|