Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reakce rodičů na negativní emoce dítěte a jejich souvislost s chováním dítěte v mateřské škole
ŠIMONOVÁ, Sára Anne
V teoretické části práce jsou představeny rodičovské strategie reagování na negativní emoce ve vztahu k socioemočním vývojovým výstupům dítěte a studie, které se k tomuto tématu vztahují. Výzkumná část se zabývá reakcemi rodičů na negativní emoce prakticky. Jedná se o kvantitativní studii, jejímž hlavním cílem je přispět k porozumění některým faktorům, které se vztahují k problémovému chování dítěte v MŠ za předpokladu, že nepodporující reakce rodičů k němu mají vztah. Tento předpoklad byl testován na výzkumném souboru 41 respondentů ze 3 různých mateřských škol pomocí dotazníkového šetření. Své reakce na emoce dítěte i reakce partnera hodnotily matky pomocí dotazníku CCNES. Temperamentové rysy dítěte byly hodnoceny pomocí CBQ - VS, problémové chování v MŠ posuzovaly učitelky použitím dotazníku PKBS. Výsledky šetření ukázaly, že existuje vztah mezi matkami referovanými reakcemi otců na negativní emoce dítěte a jeho problémovým chováním. Temperamentový rys surgence je spojen s výskytem externalizujících problémů v chování. Některé naše výsledky se liší od závěrů podobných studií (např. žádný vztah mezi mateřskými strategiemi a problémovým chováním dítěte). To je pravděpodobně zapříčiněno velmi malou velikostí výzkumného souboru (sběr dat byla narušen vládou vyhlášeným nouzovým stavem kvůli pandemii Covid-19). Pro další výzkumy doporučujeme zvětšení výzkumného souboru a použití standardizovaných dotazníků.
Reakce rodičů na narození dítěte s postižením
Hájková, Kristina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Diplomová práce Reakce rodičů na narození dítěte s postižením pojednává o procesu vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením, dále také o strategiích, které mohou rodině pomoci. V první kapitole je vymezena funkce rodiny a role rodičů v porovnání s rodinami dětí s postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na reakce rodičů na narození dítěte s postižením ve srovnání s reakcemi jiných sociálních skupin. Třetí kapitola se věnuje faktorům, které pomáhají rodinám vyrovnat se s postižením dítěte. Obsahem čtvrté kapitoly je praktické znázornění jednotlivých případů pěti rodin, které vypovídaly o svých zkušenostech. Cílem diplomové práce je analyzovat, jak rodiče přijímali skutečnost narození dítěte s postižením a jaké faktory jim pomohly přijmout tuto skutečnost. K dosažení cíle byla vybrána výzkumná metoda rozhovoru. Vyhodnocením odpovědí na výzkumné otázky položené pěti respondentkám byly potvrzeny hypotézy, a tím splněny stanovené cíle. Výsledky ukázaly, že narození postiženého dítěte je pro rodiče neočekávaná situace doprovázená šokem, rodiče mají negativní zkušenosti s lékaři při sdělování diagnózy. Konkrétní navrhovaná doporučení jsou směřována v oblasti vhodného přístupu lékaře při sdělení diagnózy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat podrobné a souhrnné...
Reakce rodičů na narození dítěte s postižením
Hájková, Kristina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Diplomová práce Reakce rodičů na narození dítěte s postižením pojednává o procesu vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením, dále také o strategiích, které mohou rodině pomoci. V první kapitole je vymezena funkce rodiny a role rodičů v porovnání s rodinami dětí s postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na reakce rodičů na narození dítěte s postižením ve srovnání s reakcemi jiných sociálních skupin. Třetí kapitola se věnuje faktorům, které pomáhají rodinám vyrovnat se s postižením dítěte. Obsahem čtvrté kapitoly je praktické znázornění jednotlivých případů pěti rodin, které vypovídaly o svých zkušenostech. Cílem diplomové práce je analyzovat, jak rodiče přijímali skutečnost narození dítěte s postižením a jaké faktory jim pomohly přijmout tuto skutečnost. K dosažení cíle byla vybrána výzkumná metoda rozhovoru. Vyhodnocením odpovědí na výzkumné otázky položené pěti respondentkám byly potvrzeny hypotézy, a tím splněny stanovené cíle. Výsledky ukázaly, že narození postiženého dítěte je pro rodiče neočekávaná situace doprovázená šokem, rodiče mají negativní zkušenosti s lékaři při sdělování diagnózy. Konkrétní navrhovaná doporučení jsou směřována v oblasti vhodného přístupu lékaře při sdělení diagnózy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat podrobné a souhrnné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.