Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 186 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie rekonstrukce žst. Náměšť nad Oslavou
Mazálek, Ondřej ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Náměšť nad Oslavou, tak aby splňovala podmínky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V té souvislosti bylo nutno navrhnout 3 nástupní hrany s výškou 550 mm nad temenem kolejnice. Dále byla zvýšena rychlost v hlavních kolejích a další částí práce bude rekonstrukce odvodnění.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.
Přístup na nástupiště pro osoby na vozíku pro invalidy
Šafář, Zdeněk ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá posouzením bezbariérového prostředí na železničních stanicích a zastávkách. Bylo vybráno několik typově odlišných stanic, které jsou ve staničním řádu označeny jako přístupné pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Stanice byly poté navštíveny, důkladně proměřeny a prozkoumány. Záměrem bylo řešit tuto problematiku jako celkový řetězec všech prováděných úkonů na dotčených místech. To znamená od příchodu cestujících z přednádražního prostoru, provedení všech úkonů ve výpravní budově, až po přístup cestujících na nástupiště a následné nastoupení do vlaku. Z důvodu obsáhlosti problematiky bezbariérovosti se tato práce zaměřuje pouze na jednu cílovou skupinu uživatelů a to na osoby pohybující se na invalidním vozíku.
Návrh rekonstrukce ždíreckého zhlaví v žst. Hlinsko v Čechách
Málek, Jiří ; Derka, David (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci ždíreckého zhlaví v železniční stanici Hlinsko v Čechách. Rekonstrukce zahrnuje nezbytná přípojná pole před a za výhybkami. Součástí práce je obnova železničního spodku, zřízení jeho odvodnění a návrh technologického postupu prací.
Studie Hrušovanské spojky
Filo, Martin ; Rašková, Eliška (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Studie Hrušovanské spojky se zabývá návrhem přímého spojení mezi železničními stanicemi Brno hl .n. a Znojmo tak, aby vlaky nemusely zajíždět do železniční stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Spojka výrazně zrychlí a zefektivní dopravu mezi výše jmenovanými stanicemi. Trať bude jednokolejná. Navrhl jsem celkem 7 možných řešení vedení spojky, z toho jsem podrobně vyřešil dvě nejvýhodnější.
Rekonstrukce severního zhlaví žst. Mariánské Lázně
Kocourek, Ondřej ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci severního zhlaví železniční stanice Mariánské Lázně, tak aby došlo ke zlepšení a modernizaci jeho současného technického stavu.
Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky
Kubina, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky“ se zabývá posouzením stávajícího stavu umístění železničních zastávek a železničních stanic ve zmíněném traťovém úseku z hlediska docházkové vzdálenosti k zastavěnému území obcí. Jsou-li docházkové vzdálenosti neuspokojující, nabízí práce řešení v podobě přeložení železniční zastávky do vhodnější polohy nebo vybudování nové zastávky podle platných zákonů a norem. Dále práce navrhuje přístupové komunikace k přeloženým nebo nově zbudovaným zastávkám. Práce předkládá konstrukční řešení nově budovaných zastávek. Práce se rovněž zabývá stávajícím obsloužením obcí linkovou autobusovou dopravou a zohledňuje ho při rozhodování. V práci jsou uvažovány pouze drobné úpravy geometrické polohy koleje.
Strategie rozvoje železniční a související cyklistické dopravy
Sdružení pro rozvoj kolejové dopravy ; Zeman, Jan ; Robeš, Martin
Studie obsahuje metodologii - efektivnost modernizace železniční dopravy‚ data použitá ke kalkulacím ekonomické efektivnosti jednotlivých rozvojových projektů tratí v ČR‚ základní prvky strategie. Popis tratí včetně železničních zastávek s návrhem optimalizace. Železnice a cyklistická doprava.
Zhodnocení havarijní připravenosti železniční stanice České Budějovice
KLÍMA, Petr
Havarijní připravenost zahrnuje schopnost rozpoznat vznik mimořádné události a zejména plánování, organizování a kontrolu mimořádných opatření k jejich řešení. Cílem této diplomové práce je tedy zhodnotit plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v závislosti na vybraných mimořádných událostech v prostoru železniční stanice České Budějovice. Dalším cílem je posoudit celkovou havarijní připravenost železniční stanice České Budějovice v této rovině. Aby bylo možné co nejlépe naplnit uvedené cíle, stanovil jsem následující hypotézu: Plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v prostoru uzlové železniční stanice České Budějovice jsou dostačující a v souladu s platnými právními předpisy. Práce obsahuje základní obecné informace o mimořádných událostech, havarijním plánování a integrovaném záchranném sytému, dále popisuje zabezpečení havarijní připravenosti v rámci organizační struktury zainteresovaných subjektů. Obsažena je i problematika železniční nákladní dopravy a s ní související přepravy nebezpečných látek. Ke splnění cílů práce a ověření hypotézy jsem využil rozhovorů s příslušnými odborníky z řad ČD a.s., ČD Cargo, SŽDC a studia dostupné literatury a legislativy. Dále jsem využil analýzy dokumentů, zaměřené na posouzení dostatečnosti a vhodnosti plánovaných opatření v závislosti na vybraných MU - spojených jak s běžným provozem železniční stanice, tak s přepravou nebezpečných látek v cisternách. Z analýzy vyplynulo, že plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v prostoru železniční stanice České Budějovice jsou v současnosti z větší míry dostačující a v souladu s platnými vnitrostátními i mezinárodními právními předpisy. V kapitole diskuze jsem uvedl problémy, které se při řešení této problematiky vyskytly. V závěru práce jsem se pokusil navrhnout opatření, která by bylo vhodné do dokumentace havarijní připravenosti železniční stanice v Českých Budějovicích doplnit. Věřím, že tato práce bude využita jako dokument, monitorující souhrn opatření k zajištění havarijní připravenosti železniční stanice České Budějovice a s ohledem na výsledky práce bude možné doporučit další zlepšení v zabezpečení přípravy těchto opatření.
Vlakové nádraží
PETRÁŠOVÁ, Jitka
Teoretická část této práce se týká přítomnosti a pojetí technicistního prvku v dřívějším i současném českém malířství. Blíže zkoumá toto téma v díle nejvýraznějších současných výtvamých umělců a dotýká se i fenoménu graffiti a jeho vlivu na současnou uměleckou tvorbu. Dále vysvětluje můj záměr a technický postup při práci na praktické části diplomové práce {--} cyklu šesti tematických maleb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 186 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.