Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život a dílo Bohumila Schweigstilla
Vodehnalová, Petra ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a dílem prvorepublikového pedagoga a loutkáře Bohumila Schweigstilla. Nejprve pojednává o sociální situaci na hornickém Příbramsku a o jeho dětství a studiu v tomto prostředí. Poté se zaměřuje na začátek jeho učitelské kariéry na Klatovsku a následný přesun do Prahy, kde do konce 30. let 20. století vyučoval na několika školách. Následně práce mapuje jeho loutkářskou činnost v Praze v divadle ve Vladislavově ulici a v divadle v zahradě Kinských, věnuje se běžnému provozu divadel, struktuře představení, složení souboru a repertoáru. Samostatná kapitola je věnována Schweigstillově dramatice a jeho přínosu v otázce podoby loutky Kašpárka, kde jako jeden z prvních přišel s novou koncepcí. Poslední kapitoly pak zkoumají jeho působení v redakci časopisů Malý čtenář a Srdíčko, závěr života, kde i přes odchod z obou vlastních loutkových divadel neváhá pomáhat ostatním amatérským i profesionálním souborům, a celkový přínos, který Schweigstillova dramatika a divadelní činnost měla. Klíčová slova Bohumil Schweigstill, loutkové divadlo, loutka, loutkářství, Kašpárek, divadlo v zahradě Kinských, divadlo ve Vladislavově ulici, Spolek pro pořádání ušlechtilých zábav mládeže, Český svaz přátel loutkového divadla
Dramatické umění a problematika loutkového divadla
REMIŠ, David
Tato bakalářská práce je věnovaná, především prozkoumání povahy a hranic loutkového divadla. Představují se zde základní shody a diference mezi loutkovým divadlem a činohrou. Teoretickou oporou práce jsou texty Otakara Zicha, Petra Bogatyreva a Jiřího Veltruského, které jsou věnovány problematice loutkového divadla.
Faust v loutkovém divadle
HORČIČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma Faust v loutkovém divadle je rozdělena na dvě části. První část se zabývá faustovským příběhem jako takovým. Převypráví jeho klasickou podobu Goethova zpracování, z něhož také druhá část práce vychází. Nastíní, co do současnosti o tématu víme, definuje základní pojmy, které můžeme v příběhu objevovat. Věnuje se i dalším variantám zpracování, které vznikly před Goethovým, ale i těm pozdějším až do současnosti. Hledá původ námětu za pomoci průřezu literaturou, která se jej týká i v alternacích jiných autorů u nás a ve světě. Kromě Goetha zmiňuje Christophera Marlowa, Jana Švankmajera, Václava Havla či Jana Patočku. V první části práce je také provedena analýza příběhu ve smyslu hledání různých aspektů archetypů postav, po vzoru Vladimira Proppa. Zároveň by měla obsáhnout možnosti výkladu z psychoanalytického hlediska, to jakou mají aktéři úlohu v příběhu a co mohou symbolizovat. Cílem práce je aplikovat zjištěná fakta na téma loutkového divadla v propojení s faustovským námětem, čímž se zabývá její druhá část. Na konkrétních obrázcích od různých autorů interpretuje v souvislosti s jejich anamnézou. Užívá poznatků nabytých v první části práce a postupů rozboru výtvarného artefaktu používaných v ateliéru arteterapie. Bakalářská práce sleduje problematiku vědomých i nevědomých konfliktů osobnosti člověka, které by měl i příběh Fausta rozkrývat. Jednotlivé obrazy byly interpretovány za účasti jejich autorů, s každým individuálně, jednalo se o vzorek deseti prací, autoři byli voleni za pomoci metody nabalování se sněhové koule, každý přiložil KTC. V obrázcích se podařilo odhalit skryté latentní obsahy, které jsou výsledkem vědomých i nevědomých konfliktů osobností autorů. Stěžejní jsou postavy příběhu, které mohou představovat jednotlivé složky strukturální roviny psychického aparátu. Zároveň téma poukazuje na to, kdo koho a za pomoci čeho ovládá v podobě hmotných i nehmotných statků. Námět se ptá po svědomí autora, po tom co, nebo kdo jej pokouší, po jeho potenciálu k manipulaci, často v rovině partnerských vztahů.
Marieonety k vlastní divadelní hře
KOLÁŘOVÁ, Ivana
Tato prakticko-teoretická diplomová práce sestává z dvou marionet na drátě. Loutky jsou tvořeny z pálené hlíny a ostatních materiálů. K marionetám patří autorská divadelní hra, která je také součástí diplomové práce. Formální stránka marionet je inspirována loutkami českých lidových loutkářů a mnichovskými marionetami. V doprovodné teoretické části je práce zaměřena na historii a druhy loutek a jejich využití na ZUŠ. Dále nás práce seznámí s životem našich předních loutkářů.
Loutkové divadlo jako nástroj prevence sociálně patologických jevů v mateřské škole
SEDLÁČKOVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci se zabývám prevencí sociálně patologických jevů v předškolní výchově. Teoretická část je zaměřena na popis současného loutkového divadla, ale i jeho historie. Ve výzkumné části jsem zjišťovala vliv loutkového divadla jako nástroje prevence sociálně patologických jevů na děti v předškolní výchově a názory pedagogů na prevenci sociálně patologických jevů v mateřské škole.
Loutka a její vliv na utváření osobnosti dítěte
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivy loutkového divadla na osobnostní rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je zjistit jaké loutky předškolní děti upřednostňují a co jejich výběr ovlivňuje - materiál, barvy, souměrnost. Práce zkoumá také reakce dětí na určitý typ loutkového divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti loutkového divadla, seznamuje čtenáře s druhy loutek, historickými souvislostmi vývoje loutkového divadla. Zabývá se vývojovými zvláštnostmi dítěte v předškolním věku a využitím loutky jako výchovného prostředku. V praktické části je formou pozorování a rozhovoru zkoumáno působení loutky a loutkového divadla na dítě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.