Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K obecným principům osvojování cizího jazyka dítětem
BALOUNOVÁ, Romana
Předkládaná diplomová práce navazuje na bakalářskou práci s názvem K obecným otázkám psycholingvistiky a rozvíjí faktická východiska tématu osvojování si cizího jazyka dítětem. Součástí teoretické části je vymezení základních pojmů z oblasti psycholingvistiky, zejména vývojové psycholingvistiky a konstruování pojmu osvojování si cizího jazyka dítětem. Primárním cílem práce je komparativní výčet jednotlivých teorií osvojování si cizího jazyka dítětem, a to nejen v rovině mateřského, ale i cizího jazyka. Základní teoretické koncepce osvojování si cizího jazyka se opírají o lingvistické, psychologické a zejména psycholingvistické vědecké poznatky. Mezi další záměry, které si práce klade za své, je definování rozsáhlých variabilních determinantů, jež se podílejí na výstavbě procesu osvojování si cizího jazyka dítětem a ovlivňují následnou úroveň osvojování si nemateřského jazyka. V závěru teoretického kompilátu je dán prostor psycholingvistickým aspektům osvojování si výslovnostních, řečových, ale i psaných projevů cizího jazyka. Empirická část je vystavěna tak, aby poukázala na aplikovatelnost procesu osvojování si cizího jazyka dítětem v přirozeném prostředí, tj. bilingvním rodinném prostředí, kde je výsledný proces nejvíce účinný a verifikovatelný. Z toho důvodu nelze hovořit o učení se cizímu jazyku, nýbrž o osvojování si druhého jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.