Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody čtení a psaní v 1. třídách ZŠ se zaměřením na studijní výsledky žáků
KÖRBEROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá používanými metodami čtení a psaní v prvním ročníku základní školy se zaměřením na studijní výsledky žáků. V teoretické části práce je pozornost věnována současnému pojetí vyučování elementárního čtení a psaní se zaměřením na metody čtení a psaní, jejich historii, metodiku, názory a komentáře odborníků. Výzkumná část práce je formou dotazníkového šetření zaměřena na zjištění podílu využívaných metod výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Jihlavě a jejím okolí a na zmapování používaných učebnic na těchto školách. Průzkum se zaměřuje i na studijní výsledky žáků učících se dle jednotlivých metod. Výsledky jsou analyzovány a prezentovány pomocí grafů a komentářů. Součástí je také přehled zanalyzovaných učebních materiálů od oblíbených českých nakladatelství, které jsou určeny pro výuku čtení a psaní v elementárním ročníku základní školy.
Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule
Doležalová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule v teoretické části shrnuje současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní, dále pak vymezuje nové postupy, jejich využití a přínos při výuce počátečního čtení a psaní. Praktická část se zabývá zkoumáním aplikovaných metod v první třídě základní školy. Následuje dotazníkové zjišťování informovanosti, znalosti a zkušenosti s těmito metodami u pedagogů na 1. stupni ZŠ.
Modernizace ve výuce čtení a psaní na 1. stupni základní školy
Vlašínová, Irena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Lencová, Radana (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi oblastmi modernizace čtení a psaní, které jsem si zvolila, protože je považuji za nejaktuálnější. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními pojmy k dané problematice a dále se věnuje obecně teorii počáteční gramotnosti čtení a psaní. Velký důraz v práci je dán na oblasti zkoumání, a to na psací písmo Comenia Script, hodnocení čtení a psaní na 1. stupni ZŠ a na projekty, které jsou spíše tematicky propojené s učivem zaměřeným především na čtení a psaní. Praktická část je vytvořena z kvantitativního výzkumu a jeho hlavním cílem je zjistit, jak se uplatňují dané oblasti v procesu učení. Tedy praktická část bude ze tří oblastí modernizace, které považuji z mého pohledu za nejvíce rozšířené. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí dotazníků a pozorováním. V podstatě jde o sondu, jak se uplatňuje Comenia Script u dětí na 1. stupni ZŠ a jaká je informovanost veřejnosti. V této části jsou i prezentovány výsledky a celkové vyhodnocení dané problematiky. Klíčová slova: prvopočáteční čtení a psaní, hodnocení a diagnostika čtení a psaní, znaky písma a čtení, Comenia Script, projektová výuka, projektová metoda
Výuka českého jazyka v 1. - 3. ročníku základních škol pro sluchově postižené - popis současného stavu a možnosti inovace
Fuková, Veronika ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky v předmětu český jazyk v 1. - 3. ročníku základních škol pro sluchově postižené. Celá práce je zasazena do teoretického rámce, který vymezuje specifičnost vzdělávání žáků se sluchovou vadou a také cíle, kterých mají žáci se sluchovou vadou v základním vzdělávání a především ve vzdělávání jazykovém dosáhnout. Zvláštní pozornost je věnována problematice prvopočátečního čtení a psaní - způsobům nabývání čtenářské gramotnosti u žáků se sluchovou vadou. Představeny jsou metody výuky prvopočátečního čtení a psaní a zamýšlím se nad vhodností jejich užití ve výuce žáků se sluchovou vadou. Nastíněn je průběh výuky v předmětu český jazyk na základních školách pro sluchově postižené v minulosti (rok 1948 - 1990), podrobně rozebrány jsou také tehdy užívané výukové materiály. Současný stav výuky v předmětu český jazyk je popsán na základě výzkumné sondy realizované ve školním roce 2011/2012 ve čtyřech vybraných základních školách pro sluchově postižené v ČR. Výsledky pozorování jsou vztaženy ke stanoveným hypotézám a z toho vyvozeny závěry. Součástí práce jsou i podrobné záznamy průběhu vyučování na vybraných školách. Závěrečná část práce je věnována krátkému zamyšlení nad možnostmi inovace ve výuce českého jazyka u žáků se sluchovou vadou. Zvlášť v souvislosti...
Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule
Doležalová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule v teoretické části shrnuje současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní, dále pak vymezuje nové postupy, jejich využití a přínos při výuce počátečního čtení a psaní. Praktická část se zabývá zkoumáním aplikovaných metod v první třídě základní školy. Následuje dotazníkové zjišťování informovanosti, znalosti a zkušenosti s těmito metodami u pedagogů na 1. stupni ZŠ.
Výuka českého jazyka v 1. - 3. ročníku základních škol pro sluchově postižené - popis současného stavu a možnosti inovace
Fuková, Veronika ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky v předmětu český jazyk v 1. - 3. ročníku základních škol pro sluchově postižené. Celá práce je zasazena do teoretického rámce, který vymezuje specifičnost vzdělávání žáků se sluchovou vadou a také cíle, kterých mají žáci se sluchovou vadou v základním vzdělávání a především ve vzdělávání jazykovém dosáhnout. Zvláštní pozornost je věnována problematice prvopočátečního čtení a psaní - způsobům nabývání čtenářské gramotnosti u žáků se sluchovou vadou. Představeny jsou metody výuky prvopočátečního čtení a psaní a zamýšlím se nad vhodností jejich užití ve výuce žáků se sluchovou vadou. Nastíněn je průběh výuky v předmětu český jazyk na základních školách pro sluchově postižené v minulosti (rok 1948 - 1990), podrobně rozebrány jsou také tehdy užívané výukové materiály. Současný stav výuky v předmětu český jazyk je popsán na základě výzkumné sondy realizované ve školním roce 2011/2012 ve čtyřech vybraných základních školách pro sluchově postižené v ČR. Výsledky pozorování jsou vztaženy ke stanoveným hypotézám a z toho vyvozeny závěry. Součástí práce jsou i podrobné záznamy průběhu vyučování na vybraných školách. Závěrečná část práce je věnována krátkému zamyšlení nad možnostmi inovace ve výuce českého jazyka u žáků se sluchovou vadou. Zvlášť v souvislosti...
Modernizace ve výuce čtení a psaní na 1. stupni základní školy
Vlašínová, Irena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Lencová, Radana (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi oblastmi modernizace čtení a psaní, které jsem si zvolila, protože je považuji za nejaktuálnější. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními pojmy k dané problematice a dále se věnuje obecně teorii počáteční gramotnosti čtení a psaní. Velký důraz v práci je dán na oblasti zkoumání, a to na psací písmo Comenia Script, hodnocení čtení a psaní na 1. stupni ZŠ a na projekty, které jsou spíše tematicky propojené s učivem zaměřeným především na čtení a psaní. Praktická část je vytvořena z kvantitativního výzkumu a jeho hlavním cílem je zjistit, jak se uplatňují dané oblasti v procesu učení. Tedy praktická část bude ze tří oblastí modernizace, které považuji z mého pohledu za nejvíce rozšířené. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí dotazníků a pozorováním. V podstatě jde o sondu, jak se uplatňuje Comenia Script u dětí na 1. stupni ZŠ a jaká je informovanost veřejnosti. V této části jsou i prezentovány výsledky a celkové vyhodnocení dané problematiky. Klíčová slova: prvopočáteční čtení a psaní, hodnocení a diagnostika čtení a psaní, znaky písma a čtení, Comenia Script, projektová výuka, projektová metoda

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.