Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příběh jako prostředek rozvoje sociálních dovedností a prosociálního chování u dětí předškolního věku.
PODSEDNÍKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je zaměřena na charakteristiku příběhu a jeho využití v praxi u předškolních dětí. Cílem je využít příběh jako prostředek k rozvoji osobnosti dítěte v oblasti sociálních dovedností a prosociálního chování. Dále pak vytvořit vzdělávací program, který je vystaven pomocí metod dramatické výchovy vhodných pro předškolní věk v souladu s RVP PV. V teoretické části je krátce popsána historie a současné pojetí dramatické výchovy v mateřských školách, dále sociální učení, práce s knihou a příběhem. Praktická část obsahuje vypracovaný vzdělávací celek, jeho realizaci a zpětnou vazbu ověřenou v praxi. Týká se dramatizace, řečových dovedností dítěte, kreativity, sociálního učení a prosociálního chování, které provází a motivuje příběh jako hlavní činitel. Pro vyhodnocení jednotlivých lekcí je využito metod rozhovoru, pozorování, sebereflexe a zpětná vazba učitelky po proběhlém výstupu. Metodický materiál je doplněn poznatky, které vyplynuly z realizace. Také bylo využito dotazníkového šetření, aby se zjistilo, zda učitelky mateřských škol využívají příběh k rozvoji sociálních dovedností dětí i v jiných krajských či okresních mateřských školách.
Prosociální dovednosti jako součást etické výchovy v mateřské škole
Nixová, Helena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Předškolní věk je jedno z nejdůležitějších období. To, co se dítě naučí a co prožije v předškolním věku, má vliv na celý jeho život. Velký problém vidím v tom, že dnes některé děti spolu neumějí spolupracovat, nerozdělí se, nepomůžou automaticky mladším a slabším, neumějí řešit vzniklé konflikty a nemají základní sociální návyky jako je pozdrav, poděkování a omluva. Proto bylo mým cílem, zařadit prosociální aktivity do prostředí mateřské školy, aby rozvíjely prosociální chování mezi dětmi v rámci etické výchovy. V teoretické části je klíčový program etické výchovy a metody etické výchovy. Na programu etické výchovy jsou postaveny zmiňované aktivity a metody poukazují na to, jak aktivity aplikovat do praxe. V praktické části jsem zjišťovala, zda řízené prosociální činnosti, které vyplývají z programu etické výchovy, zkvalitňují vztahy mezi dětmi. Tento akční výzkum byl zjišťován metodou pozorování a vyplynulo z něj, že řízené prosociální činnosti v rámci etické výchovy zlepšují vzájemné vztahy mezi dětmi a posilují sebevědomí dítěte. Zlepšily se vztahy mezi dětmi, zejména při řešení konfliktů. Výsledek pozorování také ukázal, že kultivace vztahů a lepší prosociální chování u dětí je dlouhodobá záležitost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ke změnám v jednání dětí při použití efektivní komunikace a prosociálních činností.
SOLDÁTOVÁ, Jana
Práce se zabývá působením užívání efektivní komunikace a prosociálních činností na jednání dětí mladšího školního věku ve třídě školní družiny. Sledovány jsou oblasti zvládání, řešení a četnosti konfliktů, spokojenosti, pocitu bezpečí ve školní družině a projevování vlastních názorů. Dále je srovnáváno klima třídy školní družiny před výzkumem v únoru 2014 a po jeho skončení v dubnu 2014. Výsledky empirického šetření kvantitativního výzkumu jsou porovnány mezi sebou na počátku a na konci výzkumu i s výsledky kontrolní skupiny. Dokazují, že změna výchovného přístupu, pomocí efektivní komunikace a prosociálních činností, může projevy chování dětí ovlivnit.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.