Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Softwarové metody modelování analytických ploch
Stodola, Jakub ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
V první části se práce zabývá projekcí bodů z Euklidova prostoru do roviny a zobrazením takto vzniklých rovinných bodů na počítači. Druhá část se zaměřuje na diskretizaci analyticky zadané plochy. To je její aproximace sítí bodů, které díky předchozí části dokážeme zobrazit na počítači. Třetí část se věnuje obarvení plochy různými typy výplně. Nakonec je přidáno softwarové řešení.
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
Algoritmizace geometrického zobrazování ploch
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá průměty ploch v rovnoběžném či středovém promítání a algoritmizací jejich tvorby. Poskytuje přehled o diferenciální geometrii ploch. Vysvětluje základní pojmy, dává návod ke hledání parametrických vyjádření několika typů ploch. Věnuje se základům promítání, pojednává o promítání rovnoběžném a středovém. Ukazuje výpočet průmětu plochy v daném promítání, ve speciálních případech uvádí výpočty obrysu plochy. Obsahuje programovou dokumentaci k implementovaným algoritmům. Programy slouží k zobrazování objektů v zadaných promítáních. Použití středového promítání je demonstrováno na anaglyfech. Výstupem práce jsou rovněž programy umožňující tvorbu anaglyfů. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít diplomovou práci a složku mfiles, v níž jsou uloženy navržené programy. Práce je určena všem zájemcům o problematiku zobrazování ploch a je využitelná ve výuce deskriptivní geometrie či matematiky na střední i vysoké škole.
Algoritmizace geometrického zobrazování ploch
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá průměty ploch v rovnoběžném či středovém promítání a algoritmizací jejich tvorby. Poskytuje přehled o diferenciální geometrii ploch. Vysvětluje základní pojmy, dává návod ke hledání parametrických vyjádření několika typů ploch. Věnuje se základům promítání, pojednává o promítání rovnoběžném a středovém. Ukazuje výpočet průmětu plochy v daném promítání, ve speciálních případech uvádí výpočty obrysu plochy. Obsahuje programovou dokumentaci k implementovaným algoritmům. Programy slouží k zobrazování objektů v zadaných promítáních. Použití středového promítání je demonstrováno na anaglyfech. Výstupem práce jsou rovněž programy umožňující tvorbu anaglyfů. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít diplomovou práci a složku mfiles, v níž jsou uloženy navržené programy. Práce je určena všem zájemcům o problematiku zobrazování ploch a je využitelná ve výuce deskriptivní geometrie či matematiky na střední i vysoké škole.
Algoritmizace geometrického zobrazování ploch
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Práce se zabývá průměty ploch v rovnoběžném či středovém promítání a algoritmizací jejich tvorby. Poskytuje přehled o diferenciální geometrii ploch. Vysvětluje základní pojmy, dává návod ke hledání parametrických vyjádření několika typů ploch. Věnuje se základům promítání, pojednává o promítání rovnoběžném a středovém. Ukazuje výpočet průmětu plochy v daném promítání, ve speciálních případech uvádí výpočty obrysu plochy. Obsahuje programovou dokumentaci k implementovaným algoritmům. Programy slouží k zobrazování objektů v zadaných promítáních. Použití středového promítání je demonstrováno na anaglyfech. Výstupem práce jsou rovněž programy umožňující tvorbu anaglyfů. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít diplomovou práci a složku mfiles, v níž jsou uloženy navržené programy. Práce je určena všem zájemcům o problematiku zobrazování ploch a je využitelná ve výuce deskriptivní geometrie či matematiky na střední i vysoké škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
Softwarové metody modelování analytických ploch
Stodola, Jakub ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
V první části se práce zabývá projekcí bodů z Euklidova prostoru do roviny a zobrazením takto vzniklých rovinných bodů na počítači. Druhá část se zaměřuje na diskretizaci analyticky zadané plochy. To je její aproximace sítí bodů, které díky předchozí části dokážeme zobrazit na počítači. Třetí část se věnuje obarvení plochy různými typy výplně. Nakonec je přidáno softwarové řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.