Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s texty autorů Liberecka na 2. stupni základních škol
Čvančarová, Barbora ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Je tomu již osm let, kdy byl schválen nový systém kurikulárních dokumentů, a kdy se učitelům dala možnost vlastní volby v rozvržení výuky a vedení hodin. Bohužel, tato změna přístupu k výuce není vidět u všech učitelů. Stále se v hodinách objevuje metoda práce s textem, kdy učitel na položenou otázku "Co chtěl autor textem vyjádřit?" očekává jedinou správnou odpověď, a to tu, o které se sám domnívá, že je správná. Žáci tedy nejsou vhodně motivováni k tomu, aby se nad textem zamýšleli a aby o textu diskutovali. Tím jsou ochuzeni nejen o intenzivnější prožitky z textu, ale i o návazné aktivity, které by mohly podnítit jejich zájem o dílo, autora či čtení všeobecně. Právě z těchto důvodů vznikly projekty, představované v této práci. Ta nabízí učitelům základních škol na Liberecku již hotové projekty, které se tematicky vztahují k libereckému regionu, protože autoři textů v tomto kraji působí. Všechny projekty obsahují metodické pokyny, tedy shrnující tabulku (časová náročnost aktivit, pomůcky, metody atd.), návod, jak postupovat při projektu krok za krokem, texty, s kterými je pracováno, a navíc i pracovní listy, které jsou připraveny k okamžitému použití. Autoři a jejich texty jsou vybírány tak, aby se v nich žáci seznámili s nejrůznějšími literárními útvary a žánry. Navíc regionální tématika přitahuje...
Práce s texty autorů Liberecka na 2. stupni základních škol
Čvančarová, Barbora ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Je tomu již osm let, kdy byl schválen nový systém kurikulárních dokumentů, a kdy se učitelům dala možnost vlastní volby v rozvržení výuky a vedení hodin. Bohužel, tato změna přístupu k výuce není vidět u všech učitelů. Stále se v hodinách objevuje metoda práce s textem, kdy učitel na položenou otázku "Co chtěl autor textem vyjádřit?" očekává jedinou správnou odpověď, a to tu, o které se sám domnívá, že je správná. Žáci tedy nejsou vhodně motivováni k tomu, aby se nad textem zamýšleli a aby o textu diskutovali. Tím jsou ochuzeni nejen o intenzivnější prožitky z textu, ale i o návazné aktivity, které by mohly podnítit jejich zájem o dílo, autora či čtení všeobecně. Právě z těchto důvodů vznikly projekty, představované v této práci. Ta nabízí učitelům základních škol na Liberecku již hotové projekty, které se tematicky vztahují k libereckému regionu, protože autoři textů v tomto kraji působí. Všechny projekty obsahují metodické pokyny, tedy shrnující tabulku (časová náročnost aktivit, pomůcky, metody atd.), návod, jak postupovat při projektu krok za krokem, texty, s kterými je pracováno, a navíc i pracovní listy, které jsou připraveny k okamžitému použití. Autoři a jejich texty jsou vybírány tak, aby se v nich žáci seznámili s nejrůznějšími literárními útvary a žánry. Navíc regionální tématika přitahuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.