Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dílo Josefa Váchala ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Jana
Předložená diplomová práce se zabývá tvorbou českého malíře a grafika Josefa Váchala a jejím využitím ve výtvarných aktivitách na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je věnována zevrubnému rozboru Váchalova uměleckého vývoje a stručné psychologické analýze jeho osobnosti. Reflektuje také tvorbu jiných umělců, kteří se určitým způsobem přibližují k výtvarnému výrazu Váchalových děl. V závěru sleduje možnosti využití uměleckého díla ve výchově na základní škole. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi vlastního výtvarného projektu s využitím děl Josefa Váchala, který probíhal na malotřídní škole v Borových Ladech.
Projektová metoda v hodinách občanské výchovy
ČÍHALOVÁ, Dana
Magisterská diplomová práce se zabývá projektovou metodou v hodinách občanské výchovy. Cílem práce bylo nalézt místo této metody ve výuce občanské výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem se zaměřila na teoretická východiska projektové metody, její historický vývoj a současné pojetí, přičemž jsem se pokusila nastínit i postavení občanské výchovy na základní škole. Ve druhé části práce se zabývám již možnostmi, jak lze uspořádat učivo občanské výchovy podle projektové metody. V této části jsou tedy uvedeny návrhy vlastních projektů a vlastní realizace jednoho vybraného projektu.
Projekt: "Využití přírodních a recyklovatelných materiálů při výuce technických prací na primární škole"
MRÁZKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomovové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, s konstruktivistickým přístupem k učení, aktivizujícími výukovými metodami a technickým primárním vzděláváním. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na řemesla spojená s přírodními a recyklovatelnými materiály. Praktická část obsahuje popis šestnácti projektů. Součástí všech technických námětů jsou nákresy. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.
Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky
ŽAHOUREK, Martin
Diplomová práce ?Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky? pojednává o možnostech využití projektové metody ve výuce fyziky na 2. stupni základních škol. Obsahuje jak teoretická východiska projektové výuky, tak i praktickou sondu v podobě realizace vybraného projektu ?Fyzika a tělocvik?. Ta měla za úkol ověřit efektivitu projektové výuky po stránce znalostí žáků i po stránce didaktické a organizační. V první části se zabývá možnostmi projektové výuky u nás, jejím historickým vývojem a pedagogicko-psychologickým rozborem. V druhé části jsou uvedeny náměty vlastních projektů, včetně vlastní realizace jednoho z nich a podpůrné didaktické materiály.
Projekt "Technické objekty v regionu a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
ZAHRADNÍČEK, Jiří
V teoretické části této diplomové práce je popsána projektová výuka jako jedna z metod, které posilují aktivitu a učení žáka. Dále je zpracována technická výchova a její postavení ve výuce na 1. stupni ZŠ. Poslední část uvedené teorie se zabývá technickými památkami, které byly využity při tvorbě výukových projektů. V praktické části jsou zpracovány jednotlivé projekty výuky určené pro 1. stupeň ZŠ, které jsou tématicky založeny na technicky významných objektech Jihočeského kraje. Součástí projektů jsou i didaktické pomůcky a informační základy pro učitele.
Projekt "Technické památky na Klatovsku a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
DUCHKOVÁ, Simona
Teoretická část diplomové práce je věnována projektové metodě a zpracovává informace o technické výchově jako plnohodnotném předmětu na prvním stupni ZŠ. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na deset technických památek z Klatovska, které byly aplikovány při tvorbě výukových projektů. V praktické části jsou vypracovány jednotlivé výukové projekty, které jsou určené pro první stupeň ZŠ. Součástí projektů je rovněž informační základ pro učitele. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování k používání projektové metody na ZŠ.
Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní
HRŮZOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá propojením školního vyučování s muzejními vzdělávacími aktivitami. Zaměřuje se především na možnosti základních škol. Hodnotí, jakým způsobem se může muzeum uplatnit při realizaci vzdělávacích aktivit. Upozorňuje na konkrétní formy vzdělávacích aktivit v muzeu. Podrobně je zaměřena na vymezení jednotlivých výukových metod, které lze upřednostnit v rámci muzejního vyučování. V diplomové práci je vymezena úloha muzejního vzdělávacího programu, který je uplatnitelný v rámci projektového vyučování ve škole. V celé práci je patrná snaha propojit možnosti mimoškolní výuky probíhající v muzeu se školní výukou. Muzejní výuka je chápána jako doplňující a rozšiřující pro školní výuku. Přesto se však neustále zdůrazňuje jedinečnost muzea. Muzeum díky prostředí odlišného od školy může nabídnout nevšední zážitek spojený s výukou.
Hmyz. Výtvarná řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ.
KANKRLÍKOVÁ, Eliška
Tato práce představuje teoretický i praktický materiál pro učitele výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Jejím jádrem je realizace tématu Hmyz v podobě řady výtvarných prací s žáky třetího až pátého ročníku. Jednotlivé oblasti tohoto tématu jsou nejprve rozvíjeny ve stručné a přehledné teoretické části, která nabízí vhled do problematiky hmyzu z hlediska přírodovědného, z hlediska didaktického a také z hlediska uměleckého. Poslední kapitola se pak soustřeďuje na projektovou výuku ve výtvarné výchově. Teoretická část je následována konkrétní výtvarnou řadou, kterou tvoří šest podrobně popsaných výtvarných aktivit. Celou práci doplňují bohaté obrazové přílohy. Součástí příloh je také CD s motivačními obrázkovými powerpointovými prezentacemi.
Projekt "Technické objekty v regionu a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
KRATOCHVÍLOVÁ, Jitka
Diplomová práce je zaměřena na technické objekty v regionu Posázaví, které jsou za pomoci projektové výuky zařazovány do výuky na primární škole. V teoretické části jsou jako prví stanoveny cíle a úkoly diplomové práce. Dále je popsána technická památka, její specifikace, oficiální status a užívané standardní třídění. Následně je věnována pozornost konkrétním technickým památkám. Další kapitolu tvoří projektová výuka, která napomáhá posilovat aktivitu a učení žáka. Poslední úsek teoretické části se zabývá technickou výchovou a jejím postavením ve výuce na prvním stupni základní školy. V praktické části jsou jednotlivé technické památky zpracovány do sedmi výukových projektů, které jsou určeny pro výuku na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí se stal i informační základ pro učitele, který je u jednotlivých projektů uváděn.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.