Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji
Šornová, Martina ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji Abstrakt Cílem této diplomové práce je ukázat spojitost mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy z kvantitativního úhlu pohledu, a to na území Středočeského kraje. Práce je zaměřena na naplněnost kapacit školských zařízení, dostupnost vzdělávání na předškolní a základní úrovni a možnost odhadnout základní parametry vzdělávací soustavy do budoucích let. První část práce řeší otázky metodologie a vzdělávacího systému v obecné a teoretické rovině. Zaměřuje se na literaturu a zdroje dat k danému tématu, popisuje školský systém České republiky a vývoj školské legislativy a vysvětluje metodické postupy práce použité v druhé části. Druhá část práce se věnuje konkrétní aplikaci na datech za Středočeský kraj. V této části jsou uvedeny počty dětí v mateřských školách a žáků v základních školách v okresech Středočeského kraje a naplněnost těchto školských zařízení. Pomocí kartodiagramu je znázorněno prostorové rozmístění školských zařízení. Dále byly nalezeny regionální odlišnosti mezi okresy Středočeského kraje ve vztahu k předškolnímu vzdělávání pomocí statistických metod. A v závěru práce je odhadnut vývoj počtu dětí v mateřských školách a žáků v základních školách do roku 2025. Jedná se o odvozenou prognózu, která vychází z populační prognózy. Tato...
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji
Šornová, Martina ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji Abstrakt Cílem této diplomové práce je ukázat spojitost mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy z kvantitativního úhlu pohledu, a to na území Středočeského kraje. Práce je zaměřena na naplněnost kapacit školských zařízení, dostupnost vzdělávání na předškolní a základní úrovni a možnost odhadnout základní parametry vzdělávací soustavy do budoucích let. První část práce řeší otázky metodologie a vzdělávacího systému v obecné a teoretické rovině. Zaměřuje se na literaturu a zdroje dat k danému tématu, popisuje školský systém České republiky a vývoj školské legislativy a vysvětluje metodické postupy práce použité v druhé části. Druhá část práce se věnuje konkrétní aplikaci na datech za Středočeský kraj. V této části jsou uvedeny počty dětí v mateřských školách a žáků v základních školách v okresech Středočeského kraje a naplněnost těchto školských zařízení. Pomocí kartodiagramu je znázorněno prostorové rozmístění školských zařízení. Dále byly nalezeny regionální odlišnosti mezi okresy Středočeského kraje ve vztahu k předškolnímu vzdělávání pomocí statistických metod. A v závěru práce je odhadnut vývoj počtu dětí v mateřských školách a žáků v základních školách do roku 2025. Jedná se o odvozenou prognózu, která vychází z populační prognózy. Tato...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.