|
Zpětnovazební profilační model pro výuku a trénink kybernetické bezpečnosti
Lazarov, Willi ; Kuchař, Karel (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Potřeba do určité míry vzdělávat uživatele v oblasti kybernetické bezpečnosti je vzhledem k stále se zvyšujícímu počtu kybernetických hrozeb nezpochybnitelná. Přístup k výuce a tréninku však nelze jednoduše zobecnit z důvodu odlišných prostředí, technických znalostí a věkových skupin uživatelů. Důležité je také aktivně sledovat, vyhodnotit a poskytnout individuální zpětnou vazbu učeným nebo trénovaným osobám. Diplomová práce se zaměřuje na tyto výzvy vlastním výzkumem a vývojem profilačního modelu se zpětnou vazbou pro efektivní výuku a trénink kybernetické bezpečnosti. Práce se na úvod nejprve věnuje metodám a prostředkům pro vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti. Následně je blíže popsána řešená problematika, po níž následuje návrh vlastního řešení v podobě profilačního modelu s automatickou zpětnou vazbou. Model, který se skládá z profilační matice, algoritmu profilování a křivky učení, byl nejprve vytvořen a vyjádřen matematicky bez ohledu na vlastnosti konkrétní cyber range platformy a programovacího jazyka, a to zejména za účelem jeho snadné replikace, úpravy a rozšíření. Nezávisle na tom byl profilační model implementován a následně integrován do vzdělávací platformy BUTCA (Brno University of Technology Cyber Arena) s cílem jeho přímé aplikace do praxe. Na závěr práce je prezentována případová studie ověřující vytvořený profilační model na výukových datech studentů vybraných gymnázií, středních průmyslových škol a univerzit. Výsledné řešení této práce přináší do oblasti kybernetické bezpečnosti nový inovativní přístup pro hodnocení učených a trénovaných osob s důrazem na individální zpětnou vazbu a kontinuální vzdělávání.
|
|
Knihovna pro profilování datových struktur programů C/C++
Pavela, Jiří ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Fiedor, Tomáš (vedoucí práce)
Výkonnostní chyby mohou do velké míry negativně ovlivnit kvalitu vyvíjeného systému a v některých kritických odvětvích způsobit nevratné škody. K nalezení těchto chyb je obvykle využita profilace v současnosti jedna z nejvíce rozšířených technik výkonnostní analýzy. Přestože existují rozšířené profilovací nástroje, tak většina z nich postrádá srozumitelný grafický výstup a schopnost detailnějšího studia složitostí algoritmů. Tato práce představuje nový profilovací nástroj zaměřený právě na automatizovaný odhad složitostí algoritmů a operací nad dynamickými datovými strukturami. Principem navrženého řešení je sběr statistických dat z běhu programu a následné provedení regresní analýzy s cílem nalézt model, který nejvhodněji reprezentuje složitost algoritmu. Výsledný prototyp byl podroben sérii experimentů, které vyhodnocují přesnost produkovaných výsledků, demonstrují praktická využití nástroje a názorně představují jeho grafický výstup.
|
|
Knihovna pro profilování datových struktur programů C/C++
Pavela, Jiří ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Fiedor, Tomáš (vedoucí práce)
Výkonnostní chyby mohou do velké míry negativně ovlivnit kvalitu vyvíjeného systému a v některých kritických odvětvích způsobit nevratné škody. K nalezení těchto chyb je obvykle využita profilace v současnosti jedna z nejvíce rozšířených technik výkonnostní analýzy. Přestože existují rozšířené profilovací nástroje, tak většina z nich postrádá srozumitelný grafický výstup a schopnost detailnějšího studia složitostí algoritmů. Tato práce představuje nový profilovací nástroj zaměřený právě na automatizovaný odhad složitostí algoritmů a operací nad dynamickými datovými strukturami. Principem navrženého řešení je sběr statistických dat z běhu programu a následné provedení regresní analýzy s cílem nalézt model, který nejvhodněji reprezentuje složitost algoritmu. Výsledný prototyp byl podroben sérii experimentů, které vyhodnocují přesnost produkovaných výsledků, demonstrují praktická využití nástroje a názorně představují jeho grafický výstup.
|
| |
|
Role vybraných prvků výchovy prožitkem v profilaci pedagoga volného času
CEEOVÁ, Justina
Práce se zabývá přínosem výchovy prožitkem pro osobnostní rozvoj pedagoga volného času v rámci jeho profesní přípravy. Na základě teoretického zkoumání některých zásadních prvků výchovy prožitkem (dobrodružství, sebe-zkušenostního učení, cílené zpětné vazby) a klíčových kompetencí osobnosti pedagoga volného času potvrzuje přínos výchovy prožitkem pro rozvoj osobnosti. Zároveň charakterizuje, v čem tento přínos konkrétně pro pedagoga volného času spočívá. Ve svém závěru se práce zabývá otázkou, proč by měl být prostor pro rozvoj osobnosti také na vysokých školách.
|