Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nastavení hranic sociálních pracovníků vůči klientům v azylových domech pro muže
KUCHÁROVÁ, Barbora
Práce se zabývá nastavováním, dodržováním a porušováním profesních hranic mezi sociálním pracovníkem a klientem v azylovém domě pro muže. Identifikuje sociální služby v kontextu azylových domů. Dále popisuje roli sociálního pracovníka v azylovém domě a specifikuje, jak by měl vypadat profesní vztah. Zahrnuje téma syndromu vyhoření a psychohygieny. Druhá část práce je postavena na polostrukturovaných rozhovorech, kterých se zúčastnily tři sociální pracovnice působící v azylových domech pro muže. Všechny respondentky vnímají nastavování a dodržování hranic jako velmi důležité, ačkoliv si všechny tři nevedou v této oblasti stejně. Důvodem je fakt, že každý člověk je individuální bytost a v oblasti hranic neexistuje univerzální pravidlo, které by se dalo aplikovat na všechny pracovníky stejně.
Koučink coby profese: východiska pro profesní etiku koučinku a reflexe vybraných témat
Červenka Kocourková, Karolína ; Jinek, Jakub (vedoucí práce) ; Sousedík, Prokop (oponent)
Tato diplomová práce představuje koučink coby samostatnou profesi. Ukazuje, že se nejedná pouze o metodu vzdělávání, poradenství nebo řízení zaměstnanců, která by se pak v důsledku řídila etikami oborů, v nichž je aplikována, ale že koučink je profese, která má svou vlastní metodiku, výzkum a praxi, během níž vyvstávají vlastní specifické etické otázky a na vybrané z nich se tato diplomová práce zaměřuje V první části se práce zabývá otázkou samotného pojmu koučinku. Na základě definice koučinku a jeho historického vývoje dokládá odlišnosti koučinku od psychoterapie, mentoringu, poradenství a také od sportovního trenérství. Zkoumá etymologii slova kouč a to, zda existuje vhodnější český ekvivalent tohoto označení, které je v povědomí veřejnosti úzce spojeno především se sportovním prostředím. Práce definuje profesní základnu koučinku, vymezuje jeho postavení mezi pomáhajícími profesemi, ukazuje jeho nezávislost a nalézá tak i výchozí body pro budoucí etickou reflexi. V druhé části diplomová práce stanovuje paradigma vztahu kouče a klienta, definuje profesní kompetence kouče a předpoklady na straně klienta. Také představuje etické problémy, které jsou pro profesi kouče specifické. Tyto problémy mimo jiné vznikají v trojstranném vztahu kouče, klienta (koučovaného zaměstnance) a sponzora procesu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.