Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace neodsunutých egerlandských Němců do československé společnosti v západním pohraničí
DUŠEK, Vilém
Bakalářská práce se pokouší prostřednictvím příběhů a vyprávění neodsunutých egerlandských Němců z oblasti bývalého Egerlandu v pohraničí západních Čech zmapovat jejich tehdejší životní situaci v procesu integrace mezi nově příchozí dosídlence. První část práce se zabývá kulturně-historickým kontextem společného soužití Čechů a Němců na území českých zemí od příchodu německých kolonistů až po odsuny německého obyvatelstva po 2. světové válce. Dále práce představuje oblast Egerlandu jak z kulturního hlediska, tak i z historicko-geografického hlediska. Poslední část se zaměřuje na 14 neodsunutých egerladských Němců, přináší soubor jejich životních příběhů z doby, kdy se museli začleňovat do české společnosti, a odhaluje prostřednictvím těchto příběhů jejich postoje k problematice poválečných odsunů a k nahlížení Čechů na německy mluvící obyvatelstvo na českém území od 2. poloviny 40. let až po současnost.
Syřané v Čechách
Šimonová, Hana ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Kumsa, Alemayehu (oponent)
The thesis "Syrians in the Czech Republic" is engaged with the Syrians living in the Czech Republic, and their activities here. Attempts to outline the Syrians view on the Czech society and their integration into Czech society. The main method of work is a field research among the Syrians supplemented with study of technical literature. Keywords Syria, Syrians, the Arabic spring, the Arab revolution, Bashar Assad, the Baas, Syrian identity, islam, emigration, immigration, integration process, problem of identity
Integrace z pohledu žáků běžných tříd.
BLÁHOVÁ, Dita
V teoretické části se zabývám vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Popisuji pojem integrace, její typy, modely a stupně. Následně se zaměřuji na problémy, se kterými se proces začleňování může potýkat a věnuji se integraci v souvislosti s druhem a stupněm postižení jedinců. Praktická část je zaměřena na proces integrace z pohledu spolužáků. Uvádím zde data získaná z dotazníkového šetření a porovnávám je s daty poskytnutými občanským sdružením Rytmus, které provedlo tentýž výzkum v roce 2008.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.