Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování třídního kolektivu prostřednictvím dramatické výchovy
Lávičková, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování třídního klimatu dané třídy 4. ročníku základní školy. Zkoumá a zjišťuje práci v kolektivu a napojení vazeb na novou třídní učitelku. U vybraného žáka bude konkrétně charakterizovat jeho chování a vztah ke spolužákům. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje vymezení a pojmy dramatické výchovy, dále se věnuje terminologii z oblasti klimatu školní třídy, ale také přístupů. Dále bude představen odborný pohled na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části. V praktické části je nejprve popsáno a blíže představeno prostředí a třída, se kterou je dále pracováno. V této části je pozornost zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy pro tvorbu pozitivního a bezpečného klimatu školní třídy. Součástí praktické části je reflexe jednotlivých lekcí a celkové zhodnocení všech odučených lekcí. V závěru své práce je shrnut její obsah a autorčino osobní vnímání vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování pozitivního třídního klimatu ve výchovně vzdělávacím procesu.
Utváření bezpečného třídního klimatu v 1. třídě ZŠ metodami dramatické výchovy s využitím dětské literatury D. Mrázkové.
Bičíková, Anna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy s využitím konkrétních tematických knih spisovatelky a malířky Daisy Mrázkové na utváření pozitivního klimatu dané třídy prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje odbornou terminologii z oblasti klimatu školní třídy, přístupů, metod a nástrojů jeho měření. Seznamuje také čtenáře s odborným pohledem na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části práce, a s odbornými pojmy týkajícími se dramatické výchovy. Zároveň stručně představuje osobu Daisy Mrázkové a stěžejní témata jejích dětských knih, která jsou úzce provázána se sledovanými prvky klimatu školní třídy. Ve vlastním úvodu praktické části si stanovuji cíl a s ním související výzkumné otázky. Také je zde blíže představen vlastní proces vzniku finální podoby nástroje měření klimatu - použitého dotazníku. V dané třídě bylo v průběhu druhého týdne školní docházky provedeno první měření vybraných prvků třídního klimatu a následně zde bylo realizováno celkem devět lekcí dramatické výchovy. Praktická část představuje jednotlivé scénáře i reflexe těchto lekcí, po nichž následovalo druhé měření vybraných prvků třídního klimatu a srovnání s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.