Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany
LEDVINOVÁ, Kateřina
Zpracovávané téma - preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany - se zabývá výchovou a vzděláváním občanů s větším důrazem kladeným na děti. Vychází z faktu, že nepřipravenost občanů na nebezpečí, krizové situace a jejich zvládání, je třeba vnímat jako problém veřejného zájmu. Role občanů a formy jejich zapojení se v moderní společnosti postupně zlepšují. Různé živelné pohromy, hromadná neštěstí, které jsou spojené s ohrožením životů, požáry vozů, ale i velké požáry způsobené vlivem suchého podnebí nutí nás všechny k vyhledávání informací, které nám usnadní řešení mimořádných událostí. Historický popis přibližuje vývoj výchovy a přípravy na bezpečnostní hrozby a rizika v českém prostředí od 2. poloviny 19. století do současnosti. Hlavním problémem dnešní doby se ukázalo, že občanská veřejnost se stává pasivní a bere jako samozřejmost včasný příjezd jednotek HZS. Požár potom zastihuje člověka nepřipraveného na jakékoli situace, které mohou vzniknout. V další části diplomové práce je uveden současný stav dané problematiky v ČR. Pro ověření současné situace jsem zpracovala dotazník, ze kterého dále vycházím. Pozitivní na něm bylo, že pokud někdo neznal odpověď na otázky, donutilo ho to k vyhledání a získání informací, protože ho překvapilo, jak na tom se znalostmi z oblasti požární ochrany ve skutečnosti je. Ne všichni k tomuto faktu tak přistoupili, ale pokud tak učinila alespoň polovina dotázaných, považuji to za úspěch. Ukazuje se, že zájem občanů i mládeže o možnosti vzdělávaní a přípravy na krizové situace se odvíjí od uvědomění si potenciálních hrozeb a následného zjištění a pojmenování nedostatků ve vlastních znalostech a dovednostech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.