Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika zneužívání návykových látek ve vybraném výchovném ústavu
FABEŠOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá aktuální problematikou zneužívání návykových látek dívkami ve Výchovném ústavu Jindřichův Hradec, ve kterém jsou umístěné dívky na základě soudního rozhodnutí. Teoretická část se zaměřuje na problematiku závislosti na návykových látkách, dále na ústavní výchovu, poruchy chování a v poslední kapitole jsou popsány typy prevence. Další samostatnou kapitolou jsou druhy návykových látek, které jsou rozděleny na legální a nelegální drogy.Pro praktickou část byl použit kvalitativní výzkum a informace z tohoto výzkumu byly zpracovány v designu případových studií. Aby výsledky výzkumu byly přehledné, byly zpracovány tabulky a graf, ve kterých jsou získaná data prezentována. Na konci bakalářské práce nalezneme diskuzi a poté závěr.
Povědomí o syndromu CAN u dětí v dětském domově v Radeníně
KUKLOVÁ, Barbora
V bakalářské práci popisuji syndrom CAN a jeho typy. Hlavní částí práce je popis rodiny, školy, institucí, projektů a organizací, jejímž prostřednictvím se děti o syndromu CAN mohou dozvědět. Zaměřuji se také na multidisciplinární tým, prevenci a popis dětského domova. V praktické části práce se zabývám výzkumem u vybraných klientů v Dětském domově Radenín. Cílem práce je zjistit, jaké mají povědomí o syndromu CAN. Stanovím, zda vědí, na koho se mohou obrátit, zda měly ve škole preventivní programy, možné následky apod. Pro naplnění cíle byl použit kvalitativní výzkum. Jako výzkumnou techniku volím polostrukturovaný rozhovor. Domnívám se, že tato technika je pro děti nejvhodnější. Některé z dětí nemusí mít žádné povědomí, proto jim pojem mohu vysvětlit a rozhovor může dále pokračovat.
Prevence rizikového chování středoškolské mládeže
MARKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování středoškolské mládeže. Součástí práce je zaměření na projevy rizikového chování, jako je hlavně záškoláctví, šikana, užívání návykových a nelegálních látek. Práce se zabývá příčinami vzniku, projevy, následky a prevencí rizikového chování. Náplní práce bude zjištění vážnosti situace rizikového chování na středních školách. Toto zjištění bude provedeno pomocí kvantitativního výzkumu každodenního chování studentů v jejich volném čase, doma a ve škole. Dotazník bude velmi detailně zpracován pomocí grafického znázornění.
Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy
KOVÁČ, Martin
Bakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.
Syndrom vyhoření v terénní sociální práci
JILEČKOVÁ, Alena
Práce se zabývá syndromem vyhoření v terénní sociální práci. V první kapitole teoretické části charakterizuje terénní sociální práci, její cíle, cílové skupiny a činnosti vykonávané terénním sociálním pracovníkem. Dále popisuje zátěžové aspekty spojené s výkonem této profese. Druhá kapitola pojednává o syndromu vyhoření. Tento jev zde definuje, popisuje rizikové faktory, které mohou mít vliv na vznik tohoto syndromu, jeho typické příznaky, vývoj a možnosti, jak mu předcházet. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření, zaměřené na zjištění míry ohrožení terénních sociálních pracovníků syndromem vyhoření, mapování prevence a zjištění, v čem vnímají terénní sociální pracovníci svou profesi náročnou.
Sociální a zdravotní aspekty pití alkoholu u adolescentů
JENDRUŠČÁKOVÁ, Šárka
Teoretická část práce shrnuje základní poznatky o období adolescence, jeho úskalích v kontextu s hledáním identity jedince. Ukazuje důležitost vlivu sociálních skupin. Uvádí rizikové faktory ovlivňující konzumaci alkoholu adolescenty. Vymezuje zdravotní rizika konzumace alkoholu. Zdůrazňuje důležitost prevence. Empirická část dotazníkovým šetřením získává informace o zkušenostech příbramských adolescentů s alkoholem, způsobech opatřování alkoholu, znalostech zdravotních rizik konzumace alkoholu a rodinných poměrech. Z výsledků šetření vyplývá, že míra konzumace alkoholu adolescenty, je skutečně alarmující, každý z oslovených probandů uvedl, že už svou první zkušenost s alkoholem má. Z mých výsledků vyplynulo, že dotazovaní svou první zkušenost s alkoholem měli nejčastěji mezi 10 12 rokem života a při rodinné příležitosti. Četnost a pravidelnost konzumace přinesla též překvapivé výsledky, z mých výzkumů vzešlo, že 60% ze sta dotazovaných nekonzumuje alkohol pravidelně, což je velký rozdíl oproti dostupným statistikám, které uvádějí opačnou tendenci.
Souvislost volnočasových aktivit a kriminality mládeže
KUBINEC, Patrik
Diplomová práce prezentuje souvislosti mezi projevy kriminality a využíváním volného času u mládeže, které byli vyhledány, v rámci výzkumu, v delikventním chování nezletilých dětí a mladistvých, kteří se delikvence dopouštěli na Prachaticku, v letech 2009 až 2012, za předpokladu, že mladí delikventi se dopouštějí kriminálních činů, jako nejzávažnějšího stupně rizikového chování, téměř vždy ve svém volném čase. V práci se autor pokouší zjistit, jaké souvislosti lze nalézt mezi kriminálními projevy mládeže a využíváním volného času mládeží.
Využití sportovních aktivit jako prevence rizikového chování na základní škole.
ORANSKÝ, Jaromír
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování žáků na základních školách v oblasti šikany, agrese, užívání návykových látek. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o dospívání, projevech rizikového chování, jeho následcích a prevenci. Výzkumná část poskytuje informace o současné situaci na třech konkrétních základních školách a zaměřuje se na popis rizikového chování dětí, které ve volném čase vyvíjejí sportovní aktivity a na děti které nesportují. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na riziková chování a prostřednictvím metody dotazníku zmapovat rizikové chování žáků na druhém stupni, primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách
Fenomén zneužívání léků - otázka hodnoty zdraví ve výchově dětí
BARTOŠKOVÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá tématem zdraví jedince, hodnoty zdraví v jeho životě a problematikou zneužívání léků. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá zdravím a různými pohledy na něj, druhá část je věnována hodnotám, a to především vnímání zdraví jako hodnoty a třetí část uvede čtenáře do problematiky zneužívání léků. Praktická část seznámí čtenáře s výsledky kvantitativního výzkumu prováděného v dotazníkové formě mezi žáky 8. a 9. tříd na dvou základních školách ve Veselí nad Lužnicí. Cílem praktické části bylo zjistit povědomí žáků o tom, že užívání léků může za určitých okolností i škodit a dále zjistit, zda si žáci umí připustit své zdraví jako hodnotu a zda si uvědomují svou částečnou zodpovědnost za něj.
Internet a jeho rizika z pohledu žáků základní školy
ŠÍMOVÁ, Romana
Bakalářská práce "Internet a jeho rizika z pohledu žáků základní školy" je zaměřena na problematiku internetového prostředí. Cílem práce je zjistit, k jaké činnosti žáci základní školy internet nejvíce využívají a zda jsou obeznámeni s riziky tohoto prostředí. Teoretická část se zabývá internetovými sociálními sítěmi, kde jednotlivé kapitoly upozorňují na negativní jevy, které jsou s nimi spojené a následně doporučují, jak se proti těmto nebezpečím bránit. Praktická část popisuje výsledky výzkumu, který zjišťoval vztah žáků k internetu a sociálním sítím. Odhaluje rozšířenost a oblíbenost sociálních sítí mezi žáky, nejpoužívanější nástroje komunikace, jaké osobní informace žáci na sociálních sítích uvádí a zda mají nějakou negativní zkušenost s ostatními uživateli internetu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.