Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 341 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Slaďování rodinného a pracovního života na pozadí konceptu familismu ve vybraných zemích
Krám, Milan ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Cílem této práce je na pozadí konceptu familismu a s přihlédnutím k genderové rovnosti analyzovat vybrané veřejně politické nástroje České republiky a Spolkové republiky Německo, které ovlivňují harmonizaci privátního a pracovního života u rodin s dětmi do tří let věku. Práce se ve své teoretické části zabývá popisem dopadů současných společenských změn na slaďování obou sfér života, genderovou rovnost, ženy a jejich aspirace, rozhodování rodin o reprodukčních plánech či samotnou fertilitu. Dále nabízí vysvětlení vztahu mezi různými koncepty veřejných politik a jejich vlivu na harmonizaci obou světů, genderovou rovnost a svobodnou volbu životní strategie. V analytické části posléze nabízí vhled do příslušných konceptů veřejně-politických nástrojů obou vybraných zemí, komparuje je mezi sebou za použití předem definovaných kategorií a přináší jejich analyzu optikou konceptu familismu formulovaného Sigrid Leitnerovou. Ve svém závěru, konkrétně v kapitole "Diskuse a souhrn doporučení", pak práce nabízí návrhy na úpravu některých veřejně-politických nástrojů v ČR inspirované těmi regulacemi Spolkové republiky Německo, které mají potenciál positivně ovlivnit podmínky harmonizace obou životních sfér, jakož i svobodnou volbu životní strategie a genderovou rovnost.
Seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole
DRDOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je vytvořit výukový program, který je zaměřen na seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole. Program má zábavnou formou prostřednictvím různých her a atraktivních činností seznámit předškolní děti nejen s jednotlivými nástroji, ale i jejich dělením do třech základních skupin. V teoretické části se zabývám hudebními nástroji v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, dále specifiky hudebního vnímání, hudebních představ a paměti předškolního dítěte a charakteristikou jednotlivých hudebních nástrojů. Obsahem praktická části je vytvoření programu Seznamování s hudebními nástroji, jenž odpovídá specifikům vzdělávání předškolních dětí, ověření jeho využitelnosti v mateřské škole, následné vyhodnocení dle předem stanoveného evaluačního plánu a pedagogická opatření přispívající k optimalizaci programu.
Program seznamování předškolních dětí s hrou na pětidírkovou flétnu
MARKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřená na přínos hry na dětskou pětidírkovou flétnu v oblasti nejen hudebního rozvoje, ale také psychického a somatického. Obsahem teoretické části je seznámení s hudebními činnostmi v mateřské škole, s možnostmi a variacemi vnímání hudby a s jejím významem v předškolním vzdělávání. Je zde také zmíněno, jak zásadní je psychická podpora dítěte při různých úskalích zvládání lekcí na pětidírkovou flétnu a jak důležité je při této aktivitě nejen naplňování obecných i dílčích vzdělávacích cílů, vycházejících z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, ale také hledání vhodného způsobu, jak naplňovat tyto cíle ve všech vzdělávacích oblastech. Vzhledem k tomu, že je dětská pětidírková flétna pro spoustu lidí stále neznámá, je obsahem práce také její popis, dosazení do skupiny známějších hudebních dechových nástrojů a přiblížení jejích výhod pro děti předškolního věku. K tomuto poznání je přínosné znát historická fakta o vzniku a klasifikaci některých hudebních nástrojů. V praktické části je popsána konkrétní práce se skupinou předškolních dětí navštěvujících lekce hry na pětidírkovou zobcovou flétnu. Popsán je též přístup k jednotlivým dětem, zdůrazňující jejich individuální zvláštnosti. Ze záznamů tak vyplývá, jakých cílů lze dosáhnout po půlroční práci s těmito dětmi a jaké nejvýznamnější pokroky lze u těchto dětí sledovat. Práce je doplněna o zásobníček písní a některých pomůcek, které používám ve svých lekcích.
Naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v lesní mateřské škole
KOŠNAROVÁ, Terezie
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v podmínkách lesní mateřské školy. V teoretické části nalezneme kapitoly věnované charakteristice lesních mateřských škol, jejich historii u nás i ve světě a jejich právnímu zakotvení. Dále jsou zde popsány cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, jejich naplňování, plánování a evaluace v mateřské škole. V praktické části je popsána realizace integrovaného bloku v Lesní mateřské škole Remízek prostřednictvím její evaluace zaměřené na naplňování cílů rámcového kurikula.
Využití hudebních činností k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole
HUSÁKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce Využití hudebních činnosti k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole se zabývá možnostmi využití hudebních činností k osvojování základů morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika základních hodnot, výchova k hodnotám v současné společnosti. Dále se práce zaměřuje na hudební činnosti v mateřské škole, jejich druhy a využití ve výchově k hodnotám, popsána jsou specifika předškolního vzdělávání se zřetelem k věkově heterogenní třídě mateřské školy, evaluace vzdělávacího programu a pedagogické hodnocení morálních hodnot u dětí v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program hudebních aktivit zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Program je zrealizován ve věkově heterogenní třídě mateřské školy a vyhodnocen podle předem připraveného evaluačního plánu. Je použita metoda strukturovaného pozorování. Kromě zmapování možností využití hudebních činností k osvojování základů hodnot je zjišťováno, jak tyto aktivity ovlivní jednání dětí ve skupině.
Využití lidové písně k upevňování morálních hodnot dětí v mateřské škole
TŮMOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá možnostmi využití lidové písně k upevňování morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika jednotlivých hodnot, dále se práce zabývá problematikou výchovy k hodnotám v současné společnosti. Práce se dále zaměřuje na lidovou píseň, její charakteristiku a možnosti využití ve výchově k hodnotám se zřetelem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je vytvořen program aktivit vycházející z lidových písní, zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Pro evaluaci programu je použita metoda strukturovaného pozorování, kdy sledovaným souborem je věkově heterogenní třída mateřské školy. Cílem práce je přinést náměty pro využití lidové písně ve výchově k hodnotám a zjistit, jak práce s písní s morálním obsahem ovlivní následné jednání a uvažování dětí ve skupině.
Příběh v mateřské škole
VLASOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na příběhy, jejich formy, jejich vliv na dítě v předškolním věku a zejména na práci s příběhem při pedagogické činnosti v mateřské škole. Cílem mé bakalářské práce je připravit integrovaný celek vycházející z české národní pohádky od Karla Jaromíra Erbena: Hrnečku, vař!, kde je jako hlavní metoda použito vyprávění. Součástí vyprávění jsou i pohybové a výtvarné činnosti rozdělené do týdenního tematického celku.
Sexuální výchova v MŠ
NEUŽILOVÁ, Natálie
Tato bakalářská práce se věnuje vzděláváním v oblasti sexuální výchovy v mateřské škole. Teoretická část se zabývá pojmem sexuální výchova jako takovým a vším co s ním souvisí jako jsou principy, úskalí, role rodiny a mateřské školy apod. Dále se věnuje předškolnímu věku a rozvoji jednotlivých složek osobnosti, které úzce souvisí se sexuální výchovou. V neposlední řadě se zabývá prolnutím sexuální výchovy do kurikula. V praktické části se věnuje výsledkům kvalitativního výzkumu, který byl realizován za pomocí hloubkových rozhovorů. Cílem bakalářské práce je přiblížit se pohledu učitelek mateřských škol na sexuální výchovu a jak se vlastní zkušenosti se sexuální výchovou z období dětství a puberty odráží do jejich profesního a osobního života.
Připravenost mateřských škol na inkluzi
KUČEROVÁ, Pavlína
Tato bakalářská práce se zabývá připraveností mateřských škol na inkluzi. Cílem práce je zjistit, jak jsou o konceptu inkluzivního vzdělávání informováni pedagogičtí pracovníci, jak si přestavují inkluzivní mateřskou školu a zda se koncept inkluze odráží v kultuře, politice a praxi školy. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se systému předškolního vzdělávání v České republice, vývojem dítěte předškolního věku, definicí pojmu dětí, žáci, studenti se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzi ve vzdělávání. Praktická část je zaměřená na výsledky výzkumného šetření, které bylo prováděno v mateřských školách na Třebíčsku. Pro výzkum jsem využila kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Přístupy učitelů soukromých mateřských škol k výchovné práci
SVOBODOVÁ, Žaneta
Cílem práce je zmapování přístupů učitelů soukromých mateřských škol k výchovné práci. Práce má 2 části. V teoretické části jsou shrnuta východiska práce v tematických okruzích: předškolní vzdělávání, soukromé instituce zajišťující péči o předškolní dítě, učitel mateřské školy. Empirická část popisuje kvalitativní šetření s pěti učitelkami pracujícími v soukromých mateřských školách. Šetření bylo zaměřené na zjištění charakteristik, které vyjadřují postoj těchto učitelek k výchovné práci. S učitelkami byly vedeny hloubkové rozhovory, ty byly poté přepsány a zpracovány otevřeným kódováním. Jako hlavní charakteristiky jsem identifikovala: počty dětí ve třídách, čas příchodu dětí do MŠ, individuální přístup, nadstandardní možnosti, nadstandardní pomůcky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 341 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.