Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání romských dětí v systému základního školství ČR.
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá tématem vzdělávání romských dětí v systému českého základního školství. Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav českého vzdělávacího systému ve vztahu k romským žákům, upozornit na segregační praxi na základních školách a nabídnout možná řešení. V teoretické části se zabývám popisem současné situace romské menšiny v ČR. Prostřednictvím mediálních sdělení i odborných studií je reflektována vyhrocená sociální situace a jsou analyzovány nejčastější spory mezi romskou menšinou a většinovou společností. Reforma vzdělávání romských dětí je uváděna jako jedna z prioritních oblastí integrace Romů v ČR. Jsou popsány současné alternativy základního vzdělávání romských žáků v ČR a porovnány výhody inkluze oproti segregaci ve vzdělávání. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování témat multikulturní výchovy na 2. stupni ZŠ. Výukový projekt s názvem ?Černé ovce, bílé vrány? je projektovou realizací průřezového tématu multikulturní výchovy v hodinách občanské výchovy a českého jazyka. Cílem výukového projektu je ověřit, jak funguje výuka na otevřené základní škole, která jde cestou inkluzivního vzdělávání.
Pohled lidí se vzděláním na osoby s mentální retardací v Písku
SOCHOROVÁ, Zuzana
Ve své práci se zabývám postoji obyvatel jihočeského města Písek k osobám s mentálním postižením. Teoretická část charakterizuje mentální retardaci, její příčiny, zvláštnosti, výskyt. Dále popisuje výchovu dětí s mentálním handicapem, vzdělávání a socializaci. Zdůvodňuje vznik postoje a předsudku vůči druhým lidem a v praktické části zjišťuje, jaký postoj zaujímají obyvatelé města Písek k lidem s mentální retardací. Zdali vnímání lidí se vzděláním je vůči lidem s mentální retardací ve městě Písek pozitivní či negativní a zda má vliv na tento postoj vzdělání respondentů. Mapuji situaci organizací v Písku, které jsou na druh tohoto handicapu zaměřeny a přispívají k integraci a vyšší kvalitě života jedince s mentální retardací.
Etické aspekty antidiskriminačního zákonodárství
TOMÁŠKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá antidiskriminačním zákonem a jeho společenským opodstatněním. Dělí se do sedmi částí a zabývá se základními politicko-filosofickými termíny jako je rovnost, spravedlnost, svoboda, dále lidskými právy, mechanismem diskriminace, vztahem morálky a práva. V jednotlivých kapitolách lze najít vymezení těchto pojmů, jež se vyvíjely v různém historickém kontextu. Pozornost je věnována antidiskriminačnímu zákonu v judikatuře evropského a českého práva, stejně tak pojmové analýze termínu diskriminace. Následuje popis diskriminačního mechanismu pro ucelenější pochopení toho, proč lidé rozlišují a pro zvolení vhodného přístupu k diskriminaci ze strany zákonodárce. Téma uzavírá kapitola o spravedlnosti, jež se dotýká otázek toho, do jaké míry může právní norma zasahovat do svobod jedince a jaký je vztah mezi právem a morálkou.
Postavení ženy v islámu: Předsudky evropské společnosti
Šikulová, Eva ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Práce se zabývá postavením ženy v islámu a předsudky evropské společnosti ohledně tohoto tématu. Cílem práce je zjistit, zda jsou tyto předsudky opodstatněné a z čeho vychází. První část se zabývá popisem role žen v islámských pramenech - Koránu a sunně. Druhá kapitola pojednává o reálném postavení žen v dnešním islámském světě a poukazuje na širokou škálu existujících přístupů. Závěrečná část se věnuje evropským předsudkům pramenícím z malé informovanosti o postavení muslimských žen a ze zavádějící prezentace tohoto tématu evropskými médii.
Výuka tématu rasismus v předmětu výchova k občanství na 2. stupni ZŠ
SKLENÁŘOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá tématem rasismus ve vyučování v předmětu výchova k občanství na 2. stupni základní školy. V teoretické části je popsána problematika rasismu v průběhu historie, rasistické teorie, ideologie a současná situace extrémistických hnutí v České republice. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování tématu rasismus a jeho výuku na 2. stupni základních škol. Téma je vyučováno na základních školách v Českých Budějovicích, na ZŠ J. Š. Baara, ZŠ L. Kuby, ZŠ Máj 1. V rámci výuky jsou ověřovány tyto hypotézy: 1. Znají žáci pojem rasismus a umí jej definovat? 2. Mají žáci předsudky vůči jiným rasám? Cílem diplomové práce je zjistit, jak žáci vnímají rasismus a jaký mají vztah k ostatním rasám.
Vztah Policie České republiky k vybraným nekonformním subkulturám
ŠUPLER, Josef
Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat postoj příslušníků Policie České republiky k vybraným subkulturám v současné české společnosti a identifikovat možné antipatie k určitým subkulturám. V teoretické části jsem se zabýval vymezením základních pojmů, jako postoje, předsudky, stereotyp a subkultura. Nejobsáhlejší část literární rešerše je ovšem věnována jednotlivým subkulturám, jako jsou tvůrci graffiti, účastníci nelegálních freetekno party, hooligans, skin heads, anarchisté, satanisté, EMO styl a gayové a lesbičky. U každé z těchto subkultur jsem uvedl charakteristiku a krátkou historii. Před vlastním šetřením jsem stanovil dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Respondenti ve věkové skupině 26 -35 let mají k subkulturám pozitivnější postoj, než respondenti ve věkové skupině nad 55 let, se nepotvrdila. Názory respondentů se nijak výrazně nelišily. Hypotéza č. 2: Subkultury, s nimiž přicházejí respondenti při výkonu služby do kontaktu vnímají významně negativněji, než subkultury, s nimiž do kontaktu nepřicházejí, se potvrdila. Výzkum jsem provedl pomocí techniky kvantitativně-kvalitativního výzkumu, vlastního dotazníku, který byl doplněn o hloubkový rozhovor s několika vybranými respondenty. Anonymní dotazník vyplnilo 106 respondentů ? policistů České republiky, z toho 78 mužů a 28 žen. Dotazníkové šetření obsahovalo jak otázky týkající se základních údajů o dotazovaných respondentů, tak otázky které se týkaly jednotlivých nekonformních subkultur. Hloubkový rozhovor jsem provedl s 6 respondenty pro hlubší zmapování postojů.
Ageismus
MOTTLOVÁ, Petra
Teoretická část bakalářské práce je koncentrována na: rozdělení lidského věku, věkovou ideologii, věkové normy, zdroje ageismu a manifestaci ageismu. Závěr teoretické části je věnován mezigeneračním předsudkům. V praktické části bakalářské práce se věnuji samotnému výzkumu. Cílem výzkumu bylo objevení existence předsudků mladší generace vůči starší generaci a jejich případná manifestace. Metodu, kterou jsem zvolila pro sběr dat, byl dotazník (sémantický diferenciál). Dotazováním jsem zjišťovala jak vlastní ageistické postoje a stereotypy týkající se seniorů a stáří, tak i vlastní zkušenosti tazatelů s projevem chování vůči jeho osobě, které je zprostředkované seniorem. Celkově bylo zpracováno 225 dotazníků. Výzkumný vzorek byl tvořen populací ve věku 15 - 74 let z okresu Pelhřimov. Výběr respondentů byl náhodný. Výsledky jsou zobrazeny v tabulkách prostřednictvím středních hodnot pro jednotlivé věkové kategorie. Výstupem praktické části jsou výsledky potvrzující hypotézu klesajícího počtu předsudků vůči seniorům se zvyšujícím se věkem. Existenci věkové diskriminace výzkum nevyvrací. Ovšem významné potvrzení ageismu v mezigeneračních postojích se nepodařilo prokázat. Závěrem je nutno konstatovat, že ageismus je v populaci zastoupen zejména u lidí ve věku do 30 let, ale obecné postoje ke stáří a seniorům jsou spíše pozitivní. Skrytě, za to však významně, se může ageismus projevovat v oblasti pracovního trhu.
Problematika dětských domovů v odrazu předškolního a základního vzdělávání
KOŽÍŠKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je věnována problematice dětských domovů v odrazu předškolní a základní pedagogiky. Je dělena do tří celků. Teoretické části, praktické části a příloh. V teoretické části jsem se zabývala typologií rodiny. Dále popisuji proměny pohledu na dítě a dětství. V kapitole pedagogika bylo mým úmyslem nastínit složitost vědy, která se zabývá výchovou a vzděláním. Již názvu kapitoly historie syndromu týraných a zneužívaných dětí je zřejmý obsah. Téma náhradní rodinná péče a péče institucionální jsem pojala jako stručný popis možností a nejistot dětí z dětského domova. V praktická část je věnována výzkumnému šetření, ve které bych chtěla zjistit složení věkových skupin ve školství v oblasti Příbrami a okolí. Dále stanovit odlišnosti v pohledu pedagogů na děti z dětských domovů a zjistit s jakou frekvencí se sekávají učitelé s dětmi z dětských domovů. V příloze si můžete prohlédnout fotky dětí z výzkumných pracovišť a najít vzor výzkumné metody.
Role předsudků při práci s romskou mládeží v salesiánských střediscích
FUJDLOVÁ, Anna
Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, zda se u oslovených zaměstnanců tří salesiánských středisek díky kontaktu a práci s romským etnikem snížila nebo naopak zvýšila úroveň jejich etnických předsudků. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části objasňuje problematiku předsudků. Poukazuje na jejich vznik, vývoj a zvláště na podmínky vedoucí k redukci předsudků. Druhá kapitola seznamuje s romským etnikem, jeho historií a vztahy s majoritní společností. Praktická část zahrnuje dvě výzkumná šetření a jejich vyhodnocení. Ze získaných dat vyplývá, že u většiny zaměstnanců při kontaktu a práci s romskými dětmi a mládeží nedochází k zvyšování úrovně jejich předsudků. Naopak třetina uvedla, že se jejich předsudky snižují.
Předsudky veřejnosti k nemocným s epilepsií
DOUBKOVÁ, Ivana
Epilepsie, záchvatovité onemocnění mozku, není onemocněním, které by pacientům bránilo v prožívání plnohodnotného života a v dosahování vytčených cílů. I v současné době panuje kolem epilepsie řada předsudků a negativních postojů. Diplomová práce se zabývá problematikou předsudků a postojů běžné populace vůči jedincům s epilepsií v regionu České Budějovice. V práci je také zpracována problematika informovanosti respondentů v daném regionu o problematice epilepsie. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z medicínské oblasti se zaměřením na dopady epilepsie do společenského života. Cílem diplomové práce je zjistit postoje běžné populace k nemocným s epilepsií v regionu České Budějovice. Dílčím cílem je vyzkoumat znalost problematiky epilepsie ve stejnojmenném regionu. V souladu s cíli byly stanoveny tyto hypotézy: "V běžné populaci existují negativní předsudky k nemocným s epilepsií." "Běžná populace má nesprávné informace o problematice epilepsie." Obě hypotézy byly potvrzeny. Výzkum byl proveden kvantitativně, byla použita metoda dotazování a její technika: dotazník a sémantický diferenciál. Výzkumný soubor byl tvořen běžnou populací, tj. respondenty starší 18 let žijící v regionu České Budějovice. Výzkumem bylo zjištěno, že v běžné populaci existují negativní předsudky a negativní postoje vůči jedincům s epilepsií. Epileptici jsou vnímáni zejména jako duševně nemocní a pracovně neuplatnitelní. Dále také bylo shledáno, že běžná populace má nesprávné informace o problematice epilepsie, a to zejména v oblasti problematiky epileptických záchvatů, první pomoci a v oblasti léčby. Osvětová činnost by měla být orientována již na žáky základních a středních škol, neboť takto může docházet k vytváření pozitivně laděných postojů u žáků, které se budou přenášet do dospělosti a na další generace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.