Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní lidské hodnoty v enviromentální výchově dětí v MŠ
MELOUNKOVÁ, Jana
Tématem této práce jsou základní lidské hodnoty, které můžou být dětem předškolního věku přiblíženy prostřednictvím enviromentální výchovy a vzdělávání. Po tělesné, psychické a sociální charakteristice předškolního věku následuje definování základních lidských hodnot a enviromentální edukace. Na základě objasnění obsahu klíčových pojmů je sestavena metodika pro předškolní vzdělávání, která základní lidské hodnoty dětem nastiňuje prostřednictvím enviromentální edukace. Cílem práce bylo ověření si možnosti, že ačkoli bude edukační plán sestaven na základě zaměření na základní lidské hodnoty v enviromentální výchově, bude splňovat požadavek o všestranném rozvoji předškolního dítěte. Práce se také zaměřila na otázku, je-li možno v této oblasti hodnot nalézt nový rozměr pro předškolní věk.
Podoby autenticity v hereckém projevu
Neškudla, Pavel ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Diplomová práce na téma Podoby autenticity v hereckém projevu zkoumá autenticitu, přirozenost, uvěřitelnost a pravdu v herectví a v představeních nebo jiných tomu korespondujících formách z pohledu mé vlastní zkušenosti a zároveň z pohledu teoretického, který ovšem není vědeckého ražení. Jedná se pouze o můj vlastní teoretický pohled. Tyto pojmy jsou demonstrovány na části z mé dosavadní umělecké činnosti a na tvorbě, kterou jsem byl nebo stále jsem součástí. Zároveň je pojata jako ohlédnutí zpět, sebereflexe, ukotvení a ujasnění si obsažených věcí, které samozřejmě zasahují i do budoucnosti a do umělecké činnosti, která v této diplomové práci uvedená není.
Komenského Labyrint světa a Ráj srdce a jeho biblická inspirace
VARADY, Veronika
Cílem diplomové práce je zjistit vztah Komenského k Písmu a jak s ním pracoval, když psal své dílo Labyrint světa a ráj srdce.
Aurelius Augustinus - kontroverze mezi náboženskou a estetickou zkušeností
PODLAHOVÁ, Kamila
Bakalářská práce je zaměřena na významnou osobnost filosofie 4 - 5. st. n. l., Aurelia Augustina. Věnuje se všem faktorům, které tohoto myslitele ovlivnily a které měly dopad na vývoj v jeho myšlení, jimiž jsou právě i dětství či vzdělání. Práce se však zejména detailněji zaobírá názorem sv. Augustina na umění, náboženství a kontroverzí mezi nimi, jež je typická pro filozofické, náboženské a estetické myšlení sv. Augustina.
Pohádka jako inspirace pro filosofický rozhovor s dětmi
KOPŘIVOVÁ, Lucie
Práce se zabývá lidovými pohádkami a Filosofií pro děti a jejich vlivy na děti předškolního věku. V teoretické části popisuje základní znaky pohádky a filosofického příběhu a vzájemně je porovnává. Text zdůrazňuje zásadní význam pohádek v dětském světě a i to, jak mohou nenásilným způsobem kladně ovlivnit hodnotovou orientaci dětí a celý jejich následující život. U filosofického příběhu práce popisuje podpůrný vliv Filosofie pro děti na rozvoj myšlení. Dále se tato práce věnuje charakteristickým znakům vývoje dítěte v předškolním věku. Praktická část odpovídá na otázku, zda by bylo možné použít metody Filosofie pro děti pro reflexi pohádkového příběhu za účelem hlubšího odkrývání smyslu života a světa.
Sociální aspekty v díle Petra Chelčického a jeho odkaz pro dnešní dobu
CINÁDROVÁ, Markéta
Petr Chelčický patří k reformátorům působícím v 1. polovině 15. století. Co se týká jeho životních dat a identity, potýkáme se s řadou nejasností. Je autorem asi 50 dochovaných děl, z nich nejznámější jsou O boji duchovním, Replika proti Rokycanovi, Postila a Síť víry. Hlavním tématem jeho traktátů je především kritika římské církve, odmítání tělesného boje a apel na nenásilí vůbec. Často také řeší věroučné otázky, např. eucharistii, očistec, svátosti, přítomnost Antikrista atd. Chelčický klade důraz na rovnost všech lidí, proto zavrhuje středověké schéma uspořádání společnosti v podobě trojího lidu. Jako základ ideální společnosti postavil lásku bližnímu a zachovávání Božího zákona podle vzoru apoštolů a prvotní církve. Odmítáním násilí se zcela jednoznačně vymezil vůči všem husitským stranám. Po srovnání Chelčického myšlenek týkajících se nenásilí, rovnosti lidí, pravdy, svědomí a utrpení s potřebami naší doby můžeme říci, že jsou stále aktuální.
Katechetická metodologie sv. Augustina
ČANDOVÁ, Zdeňka
Tato práce se na základě údajů o Augustinově životě a rozboru některých jeho děl, snaží odpovědět na otázky: Jak se promítá Augustinův způsob hledání pravdy do jeho pastorace, homilií a katechezí. Jaké metody mohou dnešní katecheté či učitelé náboženství najít v jeho katechetických spisech. Augustin ve svých katechetických příručkách reaguje i na různou úroveň vzdělání katechumenů, doporučuje snížit se na úroveň toho nejméně zdatného posluchače, tak jako se ponížil i Kristus. Nezáleží však na různých názorech na určitý problém, ale důležité je aby měli všichni společný cíl, kterým je, upřímná snaha poznání Boží pravdy. Hlavní cíle katecheze je vést k víře, naději a lásce. Na přední místo pro spásu člověka staví Augustin jednotu a čistotu církve.
Eutanazie a důstojnost člověka v katolickém učení církve
VRÁBLOVÁ, Eva
Teoretické zpracování problému eutanazie a obhajoba lidské důstojnosti v katolickém učení církve, vypracování dotazníku k tomuto tématu.
"Nebojte se!" v díle Jana Pavla II.
VALASOVÁ, Eva
Práce se zabývá poselstvím Jana Pavla II. dnešnímu světu. Poselství, kterým se Jan Pavel II. odvolával, na slova našeho Spasitele Ježíše Krista jsou: {\clq}qNebojte se!`` Přibližuje poselství, o kterém Svatý otec psal do dnešní doby. Poselství ukazují ve světle víry jako stále aktuální výzvu. V průběhu staletí otázka lidského strachu, úzkosti a bolestí neztratila nic ze své aktuálnosti. Poukazuje na pramen lidského strachu, z kterého pochází, tak jak jej vystihl Svatý otec. Poukazuje na otázku lidského strachu, z historického, biblického a psychologického hlediska. Práce vystihuje nadějí, o které psal Svatý otec a tou je přijetí radostného poselství evangelia, život z víry postavený na Kristu. Cílem je uvědomění si toho, k čemu Jan Pavel II. vyzýval lidstvo: {\clq}qUvědom, jsi, člověče, že jsi milován Bohem``. Milován a vykoupen krví Ježíše Krista k pravé svobodě. Protože pravá láska zahání strach.
Emanuel Rádl jako náboženský myslitel a jeho vztah k Masarykově filosofii náboženství
SAMOHÝL, Jan
Tato disertační práce strukturuje náboženské a teologické myšlení Emanuela Rádla v kontextu jeho filosofických a politických textů. Profesor Emanuel Rádl, osobnost zejména v době první republiky zcela mimořádná, většinou kontroverzní, byl známý svou mimořádnou aktivitou společenskou, publikační i politickou. Cílem této disertační práce je Emanuela Rádla představit jako originálního náboženského myslitele, poukázat na religiózní strukturu jeho filosofického myšlení a tu srovnat z filosofii náboženství jeho učitele T. G. Masaryka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.