Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence rizikového chování na ZŠ praktické
ULRYCHOVÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá analýzou podmínek prevence a minimálních preventivních programů jako základních nástrojů prevence na základních školách. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je tvořena třemi kapitolami a zaměřuje se na rizikové chování a jeho prevenci všeobecně. Rozsáhleji se věnuje Minimálnímu preventivnímu programu. Zmiňuje také základní školu praktickou jako instituci, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením či sociálním znevýhodněním. Od školního roku 2016/2017 ovšem označení základní škola praktická zaniká a školu označujeme pouze jako základní. Praktická část obsahuje cíl a metodiku výzkumu, který analyzuje situaci na vybrané ZŠ, a to pomocí kvalitativních metod, pozorování a rozhovoru. Dále je zde obsažen můj vytvořený Minimální preventivní program. Diskuze popisuje vytvořený Minimální preventivní program a zdůvodňuje vybrané aktivity pro jednotlivé cílové skupiny. Cílem práce je vytvoření Minimálního preventivního programu pro vybranou ZŠ. Vybrána byla ZŠ Horšovský Týn, která funguje od roku 1950, a proto má dostatek zkušeností s výchovou a vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením. Z pozorování a rozhovorů bylo zjištěno, že v ZŠ Horšovský Týn se nejčastěji vyskytuje agrese, nevhodné chování a šikana, ovšem na škole se objevují i další formy rizikového chování. Jako nejúčinnější formu prevence, učitelé označili pohybové aktivity. Z těchto, i dalších poznatků vycházela tvorba Minimálního preventivního programu. Výsledek bakalářské práce, tedy Minimální preventivní program bude nabídnut ZŠ Horšovský Týn, pro níž byl vytvořen a škola jej může v následujícím školním roce použít.
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním
Jelínková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním na základních školách. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy různých aprobací byly zjišťovány tři cíle. Prvním byly postojové odlišnosti učitelů, druhým, čím jsou tyto odlišnosti ovlivněny, a třetím cílem bylo samotné hodnocení vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Respondenti zapojení do výzkumu momentálně učí na základních školách běžného typu, waldorfské základní škole a základní škole praktické. V průběhu šetření bylo zjištěno, že všichni pedagogičtí pracovníci bez ohledu na délku své praxe či typ školy shledávají inkluzi žáků s problémovým chováním jako neprospěšnou pro zbylý kolektiv dětí. Dále bylo zjištěno, že tento postoj může být ovlivněn typem školy a doplňujícím vzděláním v této oblasti. Výzkum je v závěru srovnáván s podobným výzkumem, který byl realizován ve Spojených státech. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémové chování, poruchy chování, inkluze, postoje pedagogů, základní škola, waldorfská škola, základní škola praktická
Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu
KEPKOVÁ, Jana
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma ?Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu. Rizikové chování není problémem pouze České republiky nebo Evropy, ale je to problém celosvětový. V jeho důsledku dochází k narušení normálního vývoje jedince v různých oblastech lidského života. Pokud k jeho rozvoji dochází již v nízkém věku, mohou být důsledky ještě závažnější a mohou ovlivnit celý nadcházející život jedince. Rizikové chování zasahuje jak do stránky biologické, tak do stránky psychologické a samozřejmě i do stránky sociální. I přesto v dnešní době věková hranice, kdy se jedinec do rizikového chování zapojuje, klesá. Data pro tuto práci byla zajišťována na podkladě kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Na jejich podkladě byly verifikovány či falzifikovány dříve stanovené hypotézy. Respondenti byli dotazováni ve škole za přítomnosti administrátora, ovšem s vyloučením pedagogů či jiných obdobných jim blízkým autorit, které by mohly ovlivnit validitu sbíraných dat. Práce zahrnuje část teoretickou, která blíže popisuje vybrané druhy rizikového chování, statistické zhodnocení jejich výskytu a také charakteristiku období života, ve kterém se respondenti právě nacházejí. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán průběh vlastního výzkumu a také diskutování s autory, z nichž jsem čerpala. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraných druhů rizikového chování u žáků druhého stupně Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu a následně získaná data vzájemně komparovat. Z výzkumu je patrné, že určitý druh rizikového chování je více typický pro chlapce a jiný pro dívky, stejně tak některé jevy se ve větší míře vyskytují na Základní škole a jiné zase na Základní škole praktické. Není ovšem výjimkou, že některé jevy se vyskytují téměř ve srovnatelném zastoupení u všech dotazovaných respondentů. Výsledky práce je možné využít v praxi pro potřeby dalších výzkumů, pro výuku, realizaci efektivnějších programů primární prevence, pro potřeby školních metodiků prevence, tvorbu Minimálních preventivních programů aj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.