|
Výukové materiály ČJ určené žákům se sluchovým postižením a výukové materiály ČJ pro žáky 2. stupně ZŠ (nakladatelství Fraus)
Potůčková, Eva ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení zejména tištěných učebních materiálů pro výuku češtiny - mluvnice na 2. stupni ZŠ, určených jednak pro žáky se sluchovým postižením a jednak pro žáky hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část obsahuje výčet, charakteristiku jednotlivých druhů učebních materiálů a také faktory ovlivňující jejich výběr. Na základě studia odborné literatury sleduje vývoj a specifika výukových materiálů českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením. Dále shrnuje obecné poznatky týkající se vzdělávání neslyšících žáků a stručně charakterizuje osvojování a výuku českého jazyka u těchto žáků. Součástí teoretické části je také seznam českých nakladatelství, která vydávají učební materiály češtiny pro žáky se sluchovým postižením a přehled nakladatelství vydávajících učební materiály češtiny určené žákům hlavního vzdělávacího proudu. Náplní praktické části je hodnocení výukových materiálů na základě našeho vlastního zkoumání. Výzkum je prováděn metodou analýzy a následného porovnání dostupných učebních materiálů češtiny pro žáky se sluchovým postižením ZŠ 2. stupně s ucelenou řadou učebních materiálů od nakladatelství Fraus určených žákům 2. stupně hlavního vzdělávacího proudu. Cílem práce je analýza sledovaných učebních materiálů pro výuku českého jazyka, posouzení kvality...
|
|
Elektronické knihy na VŠE
Saska, Filip ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Diplomová práce Elektronické knihy na VŠE se zabývá analýzou možností e-knih na VŠE. Cílem je zmapovat aktuální situaci studijních materiálů na VŠE a prozkoumat, jakých přínosů by byl možno dosáhnout nasazením elektronických studijních materiálů. Práce krátce popisuje problematiku e-knih, zejména se zaměřuje na ty vlastnosti, které jsou pro účel této práce důležité -- vkládání poznámek, záložek, multimediálního a interaktivního obsahu. Důležitá je také možnost provádět změny studijních materiálů a ty pak sdílet s ostatními studenty. Práce dále popisuje všechny, oficiální i neoficiální, studijní materiály využívané na VŠE. V druhé hlavní části práce navazuje na tento popis a definuje hypotetický ideální stav, který by mohl nastat po nasazení technologie e-knih. S pomocí tohoto ideálního stavu tak práce odpovídá na otázku co je možno zavést. Dále se práce v kapitole technické analýzy zabývá otázkou, jak je technicky možno navržený ideální stav realizovat. V závěru práce odpovídá na otázku, zda je toto řešení reálně vhodné. Výsledky této práce, tak mohou sloužit jako hrubý nástin projektu nasazení technologie e-knih v prostředí VSE.
|