Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Martin McDonagh: "Pan polštář" - komplexní scénografické řešení
Kuchařová, Mariana ; TEMPÍR, Nikola (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
V druhé polovině dvacátého století se začíná objevovat názor, že moderní doba je překonaná a začíná se formovat doba postmoderní. Tato myšlenka se postupně rozšířila i do architektury, literatury, filmu a výtvarného umění. Při bližší zkoumání jednotlivých uměleckých kategorií můžeme objevit opakující se principy. Diplomová práce pojednává o hledání a pojmenování některých z těchto postmoderních principů, a zkoumá jejich potencionální využití ve scénografii.
Proměny reflexe krajiny; práce ateliéru konceptuální tvorby Miloše Šejna v letech 1990 - 2000
Hrnčířová, Markéta ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Anotace: Předkládána diplomová práce se zaměřuje na konceptuální projevy, které reflektují krajinu a jejím záměrem je naznačení možné geneze těchto uměleckých přístupů. Po obecném vymezení pojmů a uvedení do problematiky se práce zabývá jednotlivými tématy, která souvisela s krajinou a jejím nemimetickým výtvarným ztvárněním od konce šedesátých let. Další část se poté zaměřuje na osobu Miloše Šejna, umělce s velmi specifickým, tělesným vztahem k přírodě a zároveň vedoucího Ateliéru konceptuální tvorby pražské AVU, kde studovalo několik umělců, kteří se fenoménem krajiny také zabývali. Já jsem si vybrala čtyři umělce, kteří Šejnovým ateliérem prošli a na základě jejich prací a dostupných dokumentů se budu snažit ukázat, jak tato nová generace reflektovala krajinu, zda se nechala inspirovat domácími vzory či objevila zahraniční předlohy, které nebyly v Čechách dlouho dostupné.
Postmoderní česká režie v teorii a praxi
Etlíková, Barbora ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá způsobem, jímž se v českojazyčném prostředí používá v divadelní teorii a kritice pojem "postmodernismus". V první části práce jsem se na zvolenou problematiku podívala především prizmatem zahraničního kontextu. Identifikovala jsem přitom dva hlavní možné způsoby, jimiž zahraniční myslitelé vymezují pojem "postmodernismus" v jeho obecnosti. V prvním případě (např. u Charlese Jenckse) jsem shledala, že sice lze takto vymezený termín "postmodernismus" snadno aplikovat na umění a tím pádem i na divadlo, ale jeho podstata v tomto případě splývá s podstatou modernismu. V druhém případě (např. u Jacquese Derridy) jsem usoudila, že sice toto vymezení postmodernismu nesplývá s vymezením modernismu, ale že jej lze jen s velkými obtížemi aplikovat na divadlo či na výtvarné umění. Následně jsem se pokusila ukázat, jak se tyto přístupy promítly do diskuse o postmodernismu v českojazyčném prostředí. V dalších částech práce jsem se již pevněji držela divadelní problematiky. Na základě podrobné analýzy dvou tzv. postmodernistických divadelních inscenací jsem si vytvořila půdu pro následné teoretické uchopení výrazových prostředků považovaných za postmodernistické. (Terminologie, již jsem přitom použila, náležela tomu proudu v české divadelní teorii, který vychází z díla Otakara Zicha a z českého strukturalismu.) V závěru divadelně teoretické části své práce jsem došla k názoru, že se použité výrazové prostředky tzv. postmodernistických inscenací ve své podstatě neodlišují od těch modernistických, ale že jsou v postmodernistických dílech kladeny jiné nároky na způsob recepce divadelního díla. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad problémy, které s sebou přinášejí přímé vztažení filozofie Jacquese Derridy na divadlo.
Nezávislé loutkové divadlo po roce 1989
Vašíček, Jakub ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je reflexe nezávislého loutkového divadla pro dospělé po roce 1989. Popisuji v ní ?nástup? fenoménu nezávislých skupin, jeho kořeny a specifika. Zabývám se též reflexí inscenací, které mě ? v takto vymezeném prostoru ? nejvíce zaujaly a inspirovaly. V druhé části práce reflektuji svoji vlastní tvorbu v rámci nezávislého divadla a zkoumám, jak se v ní projevily vlivy popsané v první části.
Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu Havelka
Kubák, Ivo Kristián ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.