Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.
Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době
Teplý, Ondřej ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době se snaží vyzkoumat, co stojí za motivací šéfredaktorů/uměleckých ředitelů tvořit ve střední Evropě tištěný magazín a současně jakým způsobem jsou tyto magazíny ovlivněny post-digitálními trendy. Využívá k tomu kvalitativní metodu zakotvené teorie vystavěnou na datech z polostrukturovaných rozhovorů. V rámci praktického výzkumu došlo k oslovení devíti autorů z Rakouska, Německa, Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska. Z celkového počtu oslovených se podařilo získat data od sedmi z nich. V teoretické části se práce zabývá historií nezávislého tisku z hlediska technologických změn na poli tisku a samotným definováním pojmu tištěný nezávislý magazín. Hlavním přínosem práce je mapování středoevropské nezávislé časopisecké scény, která doposud nebyla v žádné akademické práci podrobněji zkoumána. Text dává tuto scénu do celosvětového kontextu s tím, že poukazuje na určitá specifika, která jsou spojená s regionem střední Evropy.
Samizdat v post-digitální době: Vliv nového materialismu na proměnu zinové scény a subkulturního kapitálu
Hroch, Miloš ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Kuřík, Bohuslav (oponent) ; Charvát, Jan (oponent)
Tato disertační práce zkoumá roli materiálu v šesti vybraných zinech ze subkulturních, uměleckých a aktivistických kruhů. Práce se zabývá tištěn konceptů alternativních médií, podává stručný přehled teoretických perspektiv na ziny od subkulturních studií přes fan studies a participativní kulturu. Kriticky se vůči konceptům h pohledů, převážně ukotvených ve starém (post marxistickém) materialismu: konkrétně o reflexi post které dovolují přehodnotit roli materiálu v produkci a distribuci zinů. Případová studie kombinuje důrazem na materiál s etnografií prostorů, kde se ziny tvoří a předávají. S produkce a snaží se dojít k radikální kontextualizaci provozu mezi těly materiály, stroji a nakonec kapitály (ekonomickými i subkulturními). Aparát umožňuje zkoumat proměňující se roli zinů v digitální době, kdy se z rozsévačů informací mění v emocí a doteku. Dále umožňuje argumentovat, že materi zinové kultuře všudypřítomný hlubší průzkum materiality odhalí nové souvislosti zinové tvorby.
Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době
Teplý, Ondřej ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době se snaží vyzkoumat, co stojí za motivací šéfredaktorů/uměleckých ředitelů tvořit ve střední Evropě tištěný magazín a současně jakým způsobem jsou tyto magazíny ovlivněny post-digitálními trendy. Využívá k tomu kvalitativní metodu zakotvené teorie vystavěnou na datech z polostrukturovaných rozhovorů. V rámci praktického výzkumu došlo k oslovení devíti autorů z Rakouska, Německa, Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska. Z celkového počtu oslovených se podařilo získat data od sedmi z nich. V teoretické části se práce zabývá historií nezávislého tisku z hlediska technologických změn na poli tisku a samotným definováním pojmu tištěný nezávislý magazín. Hlavním přínosem práce je mapování středoevropské nezávislé časopisecké scény, která doposud nebyla v žádné akademické práci podrobněji zkoumána. Text dává tuto scénu do celosvětového kontextu s tím, že poukazuje na určitá specifika, která jsou spojená s regionem střední Evropy.
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.