Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Využití biomechaniky jako podpůrné argumentace pro závěry znaleckých posudků
Veselý, Vratislav ; Ravnik, David (vedoucí práce) ; Maršík, František (oponent) ; Horák, Zdeněk (oponent)
disertační práce Název: Využití biomechaniky jako podpůrné argumentace pro závěry znaleckých posudků Autor: Ing.Vratislav Veselý, MBA Klíčová slova: Dopravní nehoda, mechanismus poranění, poranění hlavy, chodec, čelní sklo automobilu, rychlost dopadu hlavy, deformační zóna. V této disertační práci je cílem zmapovat z dostupné odborné literatury mechanické vlastnosti kostí obličeje a lebky, dále popsat mechanismy poranění mozku a krční páteře. Popis těchto mechanismů přispívá k objasnění vzniku poranění čistě z mechanického/biomechanického pohledu, a ve forenzní praxi přispívá k pochopení situace dalším inženýrským profesím, které se nevěnují soudnímu lékařství. Pevnostní a tuhostní parametry kostí obličeje a lebky slouží ke stanovení velikosti, směru a působiště možných sil pro vznik zlomenin apod. Dalším cílem je navrhnout a popsat jednoduchý analytický přístup pro stanovení rychlosti hlavy při úderu do čelního skla automobilu. Řešit závislost dopadové rychlosti hlavy a rychlosti automobilu, a vliv sklonu čelního skla. Pomocí experimentálního testování, popsat defekty vzniklé na čelním skle automobilu po pádu tzv. impaktoru (simulace nárazu hlavy proti čelnímu sklu) při různých rychlostech nárazu. Stanovení rychlosti dopadu hlavy na čelní sklo automobilu při střetu chodce s automobilem bylo řešeno...
Mechanika a důsledky impaktního zatížení hlavy
Plešková, Kristína ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Mechanika a důsledky impaktního zatížení hlavy. Cíl: Cílem hlavní části diplomové práce je analýza získaných dat při experimentech crash- testu s využitím tramvaje a testovací figuríny Hybrid III. Cílem dané analýzy je popis vlivu mechanické zátěže na lidskou hlavu při střetech v různých rychlostech, postavení figuríny a typech čel tramvajových souprav. Metoda: Práce má charakter experimentálního výzkumu založeného na výsledcích crash testu a potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na výzkum byly použity čtyři typy tramvajových souprav využívaných v Praze (T03, KT8D5, T14, T15) a figurína Hybrid III. Na základě zvolených kritérií byl proveden kontaktní náraz tramvaje do figuríny. Zaznamenaná data byla zpracována v aplikaci Microsoft Office Excel 2007. Z naměřených dat zrychlení hlavy byla vypočtena velikost vektoru zrychlení a základní charakteristika nárazového děje byla vypočtena pomocí Head Injury Criterion (HIC) a srovnána se škálou závažnosti poranění Abbrerviated Injury Scale (AIS). Experiment probíhal na měřící koleji v ústředních dílnách DPP, ve spolupráci UK FTVS, VUKV a.s., ŠKODA Transportation, Advance Engeneering. Nevztahuje se žádost o souhlas etické komise. Výsledky: Výsledky HIC se pohybují pod hodnotou vážného zranění charakterizované stupnicí AIS. Při daných kritériích poranění...
Úroveň prevence dětských úrazů
Veselá, Marika ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Houšťková, Hana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce s názvem Úroveň prevence dětských úrazů je upozornit na problematiku úrazovosti dětí a porovnat výsledky dvou typů základních škol - městské a vesnické. Tato oblast je často podceňována, ačkoliv se týká podstatné části naší populace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na prevenci a její rozdělení, úrazy a jejich epidemiologii a první pomoc, která hraje také velmi důležitou roli. Empirická část je tvořena kvantitativním výzkumem na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na žáky druhého stupně základní školy. Popisuje se tu také metodika výzkumného šetření a jeho organizace. Na základě zjištěných informací jsou v této části zpracovány a vyhodnoceny výsledky, které jsou zaznamenány v tabulkách a grafech s následnou diskusí. Klíčová slova: prevence, dětské úrazy, poranění hlavy, poranění pohybového aparátu, první pomoc
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.